Fotos van mijn lieve yaranelja [TK]

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
sparky10

Bericht door sparky10 » zo 05 okt 2008, 17:47

waarom gesloten worden het is een pp topic dit is geen verkoop topic
maar begrijp ik nu dat je haar houd ?
en laat trainen of wat ?
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
kimmiej18

ja

Bericht door kimmiej18 » zo 05 okt 2008, 17:57

ja ik heb de vorige eigenaar gesproken eigenlijk de 4e ik ben de 6e en nu weet ik waarom ze het nog niet goed kan omdat ze nooit goed is doorgereden en het zit zeker wel in haar ben zelf alleen niet ervaren genoeg om de basis aan te leren.
Ze gaat in training voor 4 of 6 weken bij mijn instructeur en hoop dat t alemaal goed gaat komen.
Rust zacht lieve yara....
Palermo, mijn maatje voor het leven
Cindy+Uniek

Re: ja

Bericht door Cindy+Uniek » zo 05 okt 2008, 18:33

kimmiej18 schreef:ja ik heb de vorige eigenaar gesproken eigenlijk de 4e ik ben de 6e en nu weet ik waarom ze het nog niet goed kan omdat ze nooit goed is doorgereden en het zit zeker wel in haar ben zelf alleen niet ervaren genoeg om de basis aan te leren.
Ze gaat in training voor 4 of 6 weken bij mijn instructeur en hoop dat t alemaal goed gaat komen.
begrijp me niet verkeerd, het is niet zo dat je nu haar moet houden omdat er misschien anderen zijn die het wel een gokje zouden wagen! als jij je er niet goed bij voelt en wat anders wil is het misschien eerlijker om haar te verkopen, alleen was het beter geweest als je gewoon één eerlijk verhaal had geplaatst ;)
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
kimmiej18

Bericht door kimmiej18 » zo 05 okt 2008, 19:51

ik doe al 23 jaar wat ikzelf wil dus nu ook heb contact met de oude eigenaren gehad en ik weet nu de reden waarom ze het niet kan en daar kan aangewerkt worden ze is al 6 dus ik dacht dat het aan mij lag vandaar.
maar dan nog weet ik niet waarom mijn verhaal niet klopt alles is eerlijk verteld en het is maar net hoe je yara wil zien voor de een is het makkelijk voor de ander niet braaf is ze sowiezo.
Share

Bericht door Share » ma 06 okt 2008, 06:56

Wat een gezever allemaal...

Leuke pony, ik hoop dat de training iets uithaalt :)
Cas!!! (Hermansen X Sebastian) :+:
kimmiej18

Bericht door kimmiej18 » ma 06 okt 2008, 07:43

ja hoop ik ook heel erg duimen maar..
kimmiej18

link

Bericht door kimmiej18 » ma 06 okt 2008, 17:54

http://nl.youtube.com/watch?v=kLEzLmrp4ig

dit is een link voor een filmpje.
Ik had yara nog maar net en een vriendin hielp me even.

Veel kijkplezier
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » ma 06 okt 2008, 18:13

Heb wel wat rijtechnisch commentaar op je filmpje. Ten eerste bokt ze niet hoog zoals iemand op dat filmpje zegt. Dat is puur een bokje om in evenwicht te blijven. Dit is duidelijk een pony die moeite heeft met aanspringen. Wat me verder opvalt is dat je haar netjes terug neemt omdat ze verkeerd zit en het vervolgens bijna een hele ronde duurt voordat je haar weer laat aanspringen. Probeer dat meteen te doen na het terugnemen zodat ze ook snapt waarom ze terug genomen wordt. Verder meer figuren rijden om het voor haar wat leuker te houden. Alleen over de hoefslag rijden is namelijk dodelijk saai. Je pony loopt keurig door dus die sporen kunnen zoals ik zie wel af. Leer haar te reageren op enkel je been daar veel overgangs- en actie reactie oefeningen te doen. Ik vind het overigens echt een leuke pony die leuk kan lopen. Goed dat je haar houdt daar zit meer in zeker weten! Ik vind jullie ook een leuke combi moet ik zeggen en je zit er netjes op.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
kimmiej18

geen

Bericht door kimmiej18 » ma 06 okt 2008, 18:21

z heeft zeker heel veel moeite met aanpringen toen ging t nog nu is t nog erger geworden.
heel apart maar de sporen zijn mini mini en dan hou ikzelf me benen over het algemeen wat stiller dus dat is meer voor mezelf maar ze word straks zonder sporen getraind.
figuren rijden is in de draf al heel erg moeilijk laat staan in de galop ben al blij als 1 rondje goed gaat haha meer filmpjes volgen nog door het trainingsprogramma heen dank je voor je reactie :))
colunder

Bericht door colunder » ma 06 okt 2008, 20:50

Als je de pony nog maar 3 maanden hebt vind ik haar niet slecht lopen hoor!
Ik vind wel dat je continu met die sporen zit te prikken terwijl de pony goed voorwaarts is.
verder meer figuren en tempo wisselingen maken,dan kan je er best volgend jaar wedstrijden mee rijden denk ik,ziet er helemaal niet verkeerd uit!
Geef haar de tijd en dan gaat het vast en zeker lukken!
succes met haar verdere training.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
kimmiej18

Bericht door kimmiej18 » di 07 okt 2008, 00:56

ik moet inderdaad me benen stiller houden daar heb ik altijd al moeite mee gehad maar dat komt wel goed.
het gekke is dat yara nu niet meer zo loopt wel veel beter nageeflijk maar ik weet niet wat er met het stuur is gebeurd haha.
Yara is elke dag weer anders dus hoop dat de training helpt maar daar ga ik wel van uit.
kimmiej18

kijken

Bericht door kimmiej18 » di 07 okt 2008, 08:30

hier gingen we voor t eerst bij yara kijken me zusje zit erop,
die van mezelf zie je niet zo goed..

http://nl.youtube.com/watch?v=4UOZbgYtpyM
Share

Bericht door Share » di 07 okt 2008, 08:54

Nou dat ziet er hartstikke goed uit hoor! ja, je benen, maar dat weet je zelf ook. Ik vind het werkelijk een GEWELDIG leuke fjord. Je zal er even aan moeten werken, het is een jonge en nog niet zo een ervare pony. maar jullie zien er leuk uit samen en wedstrijden moeten echt wel gaan lukken zolang je goede lessen krijgt. k wil jullie wel weer eens zien over een half jaartje. volhouden hoor! je hebt er volgens mij echt een wereld pony aan :j
Cas!!! (Hermansen X Sebastian) :+:
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » di 07 okt 2008, 09:05

Noem je dat hoog bokken???
Wat een pokkebokje zeg, die van mij bokt wel wat hoger dan dat.
Ook tijdens het aanspringen in galop,maar dat is al veel minder geworden en doet het nu bijna niet meer.
Ik zou de sporen idd af doen,ze is voorwaarts genoeg.
En nog een tipje, galoppeer nooit elke keer ion dezelfde hoek aan.....die link gaan ze ook leggen.

Leuke pony ! Goed dat je haar houd!! er is veel uit te halen uit deze dame.
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
kimmiej18

geen

Bericht door kimmiej18 » di 07 okt 2008, 09:19

ik zal volgende week een filmpje maken en dan nog eentje na de training ben zelf ook benieuwd en blij :D
kimmiej18

yara vorige eigenaar

Bericht door kimmiej18 » wo 08 okt 2008, 18:11

dit is yara toen ze nog op texel stond ze is hier 4 jaar ongeveer.

Afbeelding
Hier is ze net 4 jaar

Afbeelding

Afbeelding
Hier had ze nogal last van eczeem dit wist ik niet toen ik haar kocht ikzelf heb er nog niet zoveel last van gehad maar volgende zomer komt er vooraf al een goeie eczeemdeken voor het geval dat..

Afbeelding
yara in de winter

Afbeelding

Afbeelding
wat een wereld van verschil die manen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
afgelopen zondag kreeg ik een kusje van yara haha
Wia80
Contacteer:

Bericht door Wia80 » do 09 okt 2008, 18:50

Ik vind het een hele leuke pony. Misschien wel leuk om te weten, ik heb mijn pony Yoshino nu bijna 7 maanden. Enkele luitjes van dit forum weten wel dat ik de nodige problemen met haar heb gehad en het af en toe echt niet meer zag zitten. Ik vroeg me ook af of ik dit wel kon en of de klik er wel echt was. Het bleek dat ook Yosh dus nooit was ingereden en ze bleek ook nog hele scherpe kiezen te hebben wat dus veroorzaakte dat ze het bit pakte en er vandoor wilde of ineens een andere kant op vloog en zo. Nu is laatst de tandarts geweest, Yosh ontspant meer doordat ze geen pijn meer heeft en nu kan ik zeggen dat het rijden weer leuk wordt. Het gaat lang niet vlekkeloos en Yosh is een diesel maar vaak na een half uurtje heb ik een superpony onder me kont. Het komt echt goed! Ik ben helemaal gek op Yosh en doe dr noooooooooit meer weg. En ik heb echt wel anders gedacht hoor.
Contessa
kimmiej18

geen

Bericht door kimmiej18 » do 09 okt 2008, 19:07

dat is zeker fijn om te horen dat ik niet de enige ben, een geluk bij een ongeluk want toen ik haar te koop zette kwam ik in contact met een van de vorige eigenaren die mij wist te vertellen dat yara geen ervaring in de bak rijden had. Nu weet ik waar het grootste probleem ligt en wat ik eraan kan gaan doen. toen ik dit nog niet wist dacht ik ja hallo ze is al 6 ze moet toch gewoon kunnen lopen maar nu weet ik dat mijn lieverdje t gewoon nog niet snapt ik denk dat we samen nog een hele leuke tijd tegemoetgaan en daar ben ik erg blij mee dus een geluk bij een ongeluk maar wel een goeie.

zondag komt het meisje die haar had even rijden voordat ze in de training gaat lijkt me erg leuk om haar te ontmoeten
Wia80
Contacteer:

Bericht door Wia80 » do 09 okt 2008, 20:26

Komt goed. Als je wat dichterbij woonde had ik je graag es geholpen. Yosh is niet de makkelijkste maar ze is zeker niet gemeen en wil wel voor me werken. Zodra ze het moeilijk krijgt (volgens haar dan) wil ze onder me weg lopen. Yosh is ook 6 met het niveau van een 3-jarige, maar dat geeft niet. Ook zij heeft moeite met balans, vooral in galop nog heel erg. Ook een wat ouder groen paard moet daar mee leren omgaan. Geef haar een kans. Als jullie over een jaar of zo echt niet blijken te klikken kun je in elk geval zeggen dat je het hebt geprobeerd. Weet zeker dat je haar dan nooit meer kwijt wilt. Als je meer wilt weten of zo mag je altijd PB-en. Succes!
Contessa
Plaats reactie