oa. Guus en jolanda... (veel foto's)
Moet eerlijk zeggen dat ik dit vanaf de foto's ook geen fijne manier van zadelmak maken vind. Om het ook tijdens een demonstratie te doen, levert misschien ook wel nog meer spanning op, hoewel de man zelf misschien wel heel kundig is. Geen idee, want ik ken hem niet.
Dit is trouwens inderdaad geen inrijden. Inrijden komt pas nadat je paard zadelmak is en is een proces wat minimaal enkele weken duurt, waarbij het paard leert naar been-, teugel- en zithulpen te luisteren.
Als ik het zo lees, dan is er in dat half uurtje alleen opgezeten.
Foto's zijn allemaal wel goed gelukt en geven een goed beeld van de dag. Leuk!
Dit is trouwens inderdaad geen inrijden. Inrijden komt pas nadat je paard zadelmak is en is een proces wat minimaal enkele weken duurt, waarbij het paard leert naar been-, teugel- en zithulpen te luisteren.
Als ik het zo lees, dan is er in dat half uurtje alleen opgezeten.
Foto's zijn allemaal wel goed gelukt en geven een goed beeld van de dag. Leuk!
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Zo te zien een lekker afwisselend dagje geweest, en dat alleen voor een heropening?! Die Fries is echt gaaaf! 

Knap is misschien niet het goede woord, de man heeft zeker lef, maar geen paard van mij zal op zo'n manier 'beleert' worden.Amber_ schreef:Ik ben het met Kelly eens, ik vind het erg knap. Als je echt een probleem paard hebt met inrijden, kan ik me goed voorstellen dat je hem daar heen brengt. Er moet toch iemand als eerste op.
Ik de mijne ook niet, dat heb ik ook al gezegt. Maar ik vind het wel knap, knap dat hij zo blijft zitten.Sabbel schreef:Knap is misschien niet het goede woord, de man heeft zeker lef, maar geen paard van mij zal op zo'n manier 'beleert' worden.Amber_ schreef:Ik ben het met Kelly eens, ik vind het erg knap. Als je echt een probleem paard hebt met inrijden, kan ik me goed voorstellen dat je hem daar heen brengt. Er moet toch iemand als eerste op.

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Jessica,ken jij de achtergrond van dit paard?
als het een echt probleempaard zo zijn,dan kan ik me indenken,dat je het dan maar aan zo iemand geeft,maar een " normaal" pard zo ik never nooit niet op zo'n manier laten "breken"
als het een echt probleempaard zo zijn,dan kan ik me indenken,dat je het dan maar aan zo iemand geeft,maar een " normaal" pard zo ik never nooit niet op zo'n manier laten "breken"
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Zo dat ziet er allemaal spectaculair uit,vooral het zadelmak maken.
De friese hengst is prachtig,wat een manen.

De friese hengst is prachtig,wat een manen.

Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Wij zijn een keer bij Gert vh Hof op stal geweest, hij deed een privedemo voor ons
Was echt een onwijs mooie merrie, super op keuringen maar met beleren een draak, die mensen hadden het thuis al een paar keer geprobeerd maar er durfde niemand meer op. Dus gert een beetje vertellen over dat paard, nou zadel erop en opstappen.. pff dacht dat ik een paard nog nooit zo hoog heb zien springen. Tja en de truc is dan dat zn broer in het midden met een zweep het paard voorwaarts houd. het gaat veel hard zeg maar, en het is en blijft een springruiter, dus hij springt er direct mee zodat hij kan zien of er potentie in zit, de eerste sprong zegt alles over de verder toekomst als springpaard vertelde hij.
Daarna word het paard uitgestapt, een stukje onder het zadel verder aan de hand.
Maar ja, dat is het begin, weet wel dat dit misschien maar een paar keer zo gebeurt en daarna gaan ze er net zo mee verder als met ieder ander paard dat ze beleren. Gert zit er maar een paar keer op, verder rijden stalruiters de paarden verder door daar. Zolang het ergste springen er maar uit is.
Wel grappig trouwens, we waren een keer op concour waar gert ook was. Nou prijsuitreiking, er schrikt een paard, het paard van gert doet echt 1 stapje opzij en gert lag op de grond haha.. en dan heeft hij zo'n vaste zit

Was echt een onwijs mooie merrie, super op keuringen maar met beleren een draak, die mensen hadden het thuis al een paar keer geprobeerd maar er durfde niemand meer op. Dus gert een beetje vertellen over dat paard, nou zadel erop en opstappen.. pff dacht dat ik een paard nog nooit zo hoog heb zien springen. Tja en de truc is dan dat zn broer in het midden met een zweep het paard voorwaarts houd. het gaat veel hard zeg maar, en het is en blijft een springruiter, dus hij springt er direct mee zodat hij kan zien of er potentie in zit, de eerste sprong zegt alles over de verder toekomst als springpaard vertelde hij.
Daarna word het paard uitgestapt, een stukje onder het zadel verder aan de hand.
Maar ja, dat is het begin, weet wel dat dit misschien maar een paar keer zo gebeurt en daarna gaan ze er net zo mee verder als met ieder ander paard dat ze beleren. Gert zit er maar een paar keer op, verder rijden stalruiters de paarden verder door daar. Zolang het ergste springen er maar uit is.
Wel grappig trouwens, we waren een keer op concour waar gert ook was. Nou prijsuitreiking, er schrikt een paard, het paard van gert doet echt 1 stapje opzij en gert lag op de grond haha.. en dan heeft hij zo'n vaste zit

Ctje 

Die Fries, oeeh wat een behang. Maar wat zal dat een werk zijn omdat allemaal uitgeplozen te krijgen.
Guusje en Jolanda ben ik zelf niet echt weg van, maarja dat is mijn smaak. En die twee 'sjeezels' die heb ik al wel eerder gezien, maar blijf ze erg leuk vinden.
@ Mieke: dat is wel even een blunder als je zo van je paard afdonderd.
Guusje en Jolanda ben ik zelf niet echt weg van, maarja dat is mijn smaak. En die twee 'sjeezels' die heb ik al wel eerder gezien, maar blijf ze erg leuk vinden.

@ Mieke: dat is wel even een blunder als je zo van je paard afdonderd.

Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
- Cindy+Uniek
ik vind het echt gave foto's!!!!!
en tja ik blijf guus toch ook nog steeds niet helemaal voor fjord aanzien..... maar hij is en blijft grof en klein en daardoor blijft het superknap van haar!!!!!!
tis ook niet echt mijn manier van zadelmak maken, maar als er geen andere uitweg meer te zien is zou ik het misschien ook wel laten doen....
toen uniek 3 jaar werd (ik heb haar van veulen af aan) zat ik er al op voordat ik een zadel had!! iemand aan de hand er naast en wandelen maar..... (ze beet wel richting mijn enkels als ik deze zachtjes aanlegde!!!! maar dit was snel over hahaha)
ze heeft echt nooit maar dan ook nooit een rare sprong gemaakt...... nu zijn fjorden dan misschien wat makkelijker en cooler, maar ik blijf erbij dat het meer tijd nodig heeft dan een half uur.......
maar ieder zijn manier!!!!
die fries is ook echt onwijs gaaf!!!!!!!!!!!!
en tja ik blijf guus toch ook nog steeds niet helemaal voor fjord aanzien..... maar hij is en blijft grof en klein en daardoor blijft het superknap van haar!!!!!!
tis ook niet echt mijn manier van zadelmak maken, maar als er geen andere uitweg meer te zien is zou ik het misschien ook wel laten doen....
toen uniek 3 jaar werd (ik heb haar van veulen af aan) zat ik er al op voordat ik een zadel had!! iemand aan de hand er naast en wandelen maar..... (ze beet wel richting mijn enkels als ik deze zachtjes aanlegde!!!! maar dit was snel over hahaha)
ze heeft echt nooit maar dan ook nooit een rare sprong gemaakt...... nu zijn fjorden dan misschien wat makkelijker en cooler, maar ik blijf erbij dat het meer tijd nodig heeft dan een half uur.......
maar ieder zijn manier!!!!
die fries is ook echt onwijs gaaf!!!!!!!!!!!!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
-
Ik weet het eigenlijk niet!Wikke schreef:Jessica,ken jij de achtergrond van dit paard?
Wat ik wel weet is dat het een moeilijk paard is die alleen afentoe eens aan de longeerlijn had gelopen!
En gereden in alle3 gangen en zelf een kruisje gesprongen!yvette schreef:Als ik het zo lees, dan is er in dat half uurtje alleen opgezeten
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Maar dan nog blijf ik erbij dat je een paard niet in een keer inrijdt. Dat is een proces van weken. Dit was alleen nog maar het begin.jessica schreef:En gereden in alle3 gangen en zelf een kruisje gesprongen!yvette schreef:Als ik het zo lees, dan is er in dat half uurtje alleen opgezeten

"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
yvette schreef:Maar dan nog blijf ik erbij dat je een paard niet in een keer inrijdt. Dat is een proces van weken. Dit was alleen nog maar het begin.jessica schreef: En gereden in alle3 gangen en zelf een kruisje gesprongen!

Maar toch vreselijk knap wat deze man kan!
Al zou ik het ook zeker niet op deze manier laten doen met een paard van mijzelf!
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!