Nog meer Uvita

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
lientje

Bericht door lientje » di 08 aug 2006, 06:58

Oei ik zou haa rook naar binnen halen... Die pony's van mij lopen beiden maar 5 uur per dag op de volle wei. de rest staan ze in een paddockje.

Die stonden ook hoefbevangen namelijk.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » di 08 aug 2006, 07:58

Jesziica schreef:
Dreeke schreef:Jessica, hoe lang staat Uvita op de wei? Anders is het een tip om daar
verandering in te brengen. Wij hebben op stal een shet die ook vreselijk dik wordt van een wei waar niks op staat, dus ook dik van de lucht. Die staat dus nu niet elke dag meer op de wei en je ziet haar echt slanker worden :j Ik denk niet dat je dit er alleen met rijden af rijd namelijk.
Uvita staat nu dag en nacht op de wei. Ik heb wel gewacht totdat het gras minder is geworden. Ze staan met 8-9 paarden op het land. Ik denk dat ik haar weer snachts op stal zet op zaagsel, maar aan de andere kant, ze eten ook niet de hele dag/nacht door, ze staan vaak met zijn allen wat te suffen. :\
Ik zou daar dus gelijk mee beginnen, van het land 'snachts. Vinga gaat om die reden snacht ook naar binnen anders wordt ze ook tonnetje rond. De ene fjord is er gevoeliger voor om dik te worden dan de andere. En geloof me, ze eten snachts net zo veel als overdag hoor. Je moet het natuurlijk zelf weten het is jou pony maar ik zou me echt vreselijk ongerust maken als mijn pony zo dik zou zijn......
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Plaats reactie