Hepsie is thuis.... Het duel! en Hepsie naar school topic 15
Re: Hepsie is thuis.... Het duel! en Hepsie naar school topi
Het gaat allemaal wel lekker met haar!!
Wat betreft het harder lopen op de keuring.
Dat heeft alleen zin als er meer in zit. Als je paard gewoon correct is qua gangen is een ontspannen, nette draf genoeg, als je dan te hard wilt gaan ze rommelig lopen en dat geeft geen pluspunten.
Als je weet dat er meer in zit, meer ruimte, kracht, souplesse bij meer tempo dan moet je het natuurlijk wel doen.
Ik weet niet hoe dat bij Hepsie zit natuurlijk, maar ik vond dat ze zich netjes liet zien.
Wat betreft het harder lopen op de keuring.
Dat heeft alleen zin als er meer in zit. Als je paard gewoon correct is qua gangen is een ontspannen, nette draf genoeg, als je dan te hard wilt gaan ze rommelig lopen en dat geeft geen pluspunten.
Als je weet dat er meer in zit, meer ruimte, kracht, souplesse bij meer tempo dan moet je het natuurlijk wel doen.
Ik weet niet hoe dat bij Hepsie zit natuurlijk, maar ik vond dat ze zich netjes liet zien.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Die kan meer, de vraag is of ik zo hard kan lopen (heb toch wel lange stelten).
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Volgens mij 2 dezelfde filmpjes. ....
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Je hebt gelijk, gerepareerd, spring filmpje is nu ook echt springfilmpje.
(voor zover je bijna ingegraven hindernissen springen kunt noemen)
(voor zover je bijna ingegraven hindernissen springen kunt noemen)
Wat gaat ze goed vooruit zeg, echt al netjes hoor.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
zo ben even bijgelezen !
Wat een braaf paardje !! Ziet er allemaal goed uit hoor!
Vind haar grootte nog wel mee vallen! Ze ziet er al wel meer volwassen uit dan Hessel!
Kan ook verschil ruintje en merrie zijn!
Tja de tijd zal het uitwijzen of er nog een paar cm bij komen!
Voor nu in ieder geval lekker genieten want het gaat als de brandweer !
Wat een braaf paardje !! Ziet er allemaal goed uit hoor!
Vind haar grootte nog wel mee vallen! Ze ziet er al wel meer volwassen uit dan Hessel!
Kan ook verschil ruintje en merrie zijn!
Tja de tijd zal het uitwijzen of er nog een paar cm bij komen!
Voor nu in ieder geval lekker genieten want het gaat als de brandweer !
Nelis
v. Bjorgard m. Sidelia
M1 + 8 WP --> Nu lekker met Pré pensioen!
Cural
v. Sven m. Ura
M1 + 11 WP
v. Bjorgard m. Sidelia
M1 + 8 WP --> Nu lekker met Pré pensioen!

Cural
v. Sven m. Ura
M1 + 11 WP
Hessel gaat het gewoon ook super doen.
Brandweer stopt straks vanzelf, ze gaat weer overwinteren in de opfok.
Dinsdag de 19e springles gehad, ging dus top, incl. trailer ritje alleen en paar keer erin zakken, momentjes maar.
Vandaag 22 aug helemaal blij, 25e x erop, ons jubileum!!
En YES ze zakte er wat vaker in!!! Gaat goed komen met minimug.
Dankzij Tobago, want die had eigenlijk les, maar was van de week niet helemaal goed, dus had vrij gekregen.
Vandaag 25e x erop, dankzij Toobs, aangezien die van de week niet lekker liep.
En Yes!
Hoop dat tegen de tijd dat het Horse Event is dat mijn girafje dan iets minder giraft!
Brandweer stopt straks vanzelf, ze gaat weer overwinteren in de opfok.
Dinsdag de 19e springles gehad, ging dus top, incl. trailer ritje alleen en paar keer erin zakken, momentjes maar.
Vandaag 22 aug helemaal blij, 25e x erop, ons jubileum!!
En YES ze zakte er wat vaker in!!! Gaat goed komen met minimug.
Dankzij Tobago, want die had eigenlijk les, maar was van de week niet helemaal goed, dus had vrij gekregen.
Vandaag 25e x erop, dankzij Toobs, aangezien die van de week niet lekker liep.
En Yes!
Hoop dat tegen de tijd dat het Horse Event is dat mijn girafje dan iets minder giraft!
Ik loop achter..
Ga het binnenkort bijwerken, foto's en filmpjes volgen...
Dinsdag 26 augustus, springles!!! Ja de 3e ondertussen al. Met de trailer heen en terug en dat gaat super!
Balkjes gedraafd en mini hindernisje gespongen.
Donderdag 28 augustus, groepsles braaf dier is het toch, met stalgenoten te paard erbij naar les gereden onder het zadel.
Terug gelopen.
Vrij gesprongen, fun!
Maandag 1 september, in de groepsles, samen met aantal stalgenoten heen gereden, super braaf gewoon langs alle paarden incl Clydesdale met soepbord voeten.
Terug gelopen.
Donderdag 4 september, in de groepsles half uurtje meegereden, wederom braaf, gaat steeds meer zakken alleen gaat dan lopen stofzuigen, gezocht.. de gulden middenweg...
Lekker op heenweg met stalgenoot meegereden!
Terug gelopen.
Eergisteren zaterdag 6 september, hmmm, moet iets verzinnen voor Horse Event.
Dus bal in de bak, kijken of ze die niet eng vond.
1e x clicker training (jammer dat mijn clicker kwijt was) om bal aan te leren raken, maar eindigde dat ze hem ook kon rollen en ballon proof gemaakt. Braaf dinkie.
Gisteren zondag 7 september, gereden, hilarisch, buiging naar rechts heeft ze buiten op de weg zat, maar in de bak? Proest...
Kan in galop linksom voltes rijden, rechtsom zie net genoemde reden niet.
Lekker op het erf erop geklommen in mijn eentje erf afgekomen! Zoals altijd onder het zadel sputterde ze naast de schuur en wou eigenlijk thuis blijven, maar was goed te overtuigen.
Tot aan de brug erop blijven zitten, daarna gaan lopen, je weet nooit wat je onderweg tegenkomt beter te voorzichtig.
Terug mazzel, clubgenoten op fiets moesten mijn kant op dus terug gereden, nog 8 motoren tegen gekomen, braaf!
vandaag 9 sept. vrij.
Ga het binnenkort bijwerken, foto's en filmpjes volgen...
Dinsdag 26 augustus, springles!!! Ja de 3e ondertussen al. Met de trailer heen en terug en dat gaat super!
Balkjes gedraafd en mini hindernisje gespongen.
Donderdag 28 augustus, groepsles braaf dier is het toch, met stalgenoten te paard erbij naar les gereden onder het zadel.
Terug gelopen.
Vrij gesprongen, fun!
Maandag 1 september, in de groepsles, samen met aantal stalgenoten heen gereden, super braaf gewoon langs alle paarden incl Clydesdale met soepbord voeten.
Terug gelopen.
Donderdag 4 september, in de groepsles half uurtje meegereden, wederom braaf, gaat steeds meer zakken alleen gaat dan lopen stofzuigen, gezocht.. de gulden middenweg...
Lekker op heenweg met stalgenoot meegereden!
Terug gelopen.
Eergisteren zaterdag 6 september, hmmm, moet iets verzinnen voor Horse Event.
Dus bal in de bak, kijken of ze die niet eng vond.
1e x clicker training (jammer dat mijn clicker kwijt was) om bal aan te leren raken, maar eindigde dat ze hem ook kon rollen en ballon proof gemaakt. Braaf dinkie.
Gisteren zondag 7 september, gereden, hilarisch, buiging naar rechts heeft ze buiten op de weg zat, maar in de bak? Proest...
Kan in galop linksom voltes rijden, rechtsom zie net genoemde reden niet.
Lekker op het erf erop geklommen in mijn eentje erf afgekomen! Zoals altijd onder het zadel sputterde ze naast de schuur en wou eigenlijk thuis blijven, maar was goed te overtuigen.
Tot aan de brug erop blijven zitten, daarna gaan lopen, je weet nooit wat je onderweg tegenkomt beter te voorzichtig.
Terug mazzel, clubgenoten op fiets moesten mijn kant op dus terug gereden, nog 8 motoren tegen gekomen, braaf!
vandaag 9 sept. vrij.
Deze vond ik heel stoer van mezelf, vrijdag ochtend 12 september op de Heps gaan
zitten en rijdend! naar de vereniging en terug.
Wel wil mevr. eigenlijk niet bij de boer weg en heeft daar enige aanmoediging nodig.
Niet overdreven, maar vanzelf loopt ze het terrein niet af, ben je eenmaal voorbij de spuitplaats
loopt ze gewoon door.
Hepsie op Horse Event 14 september een echte Hepsening met zeeeer ondeugende 3 jarige.
https://www.youtube.com/watch?v=6qc8icEFP2o
Rest van de week vrij gehad, om te kunnen overdenken wat haar op HE allemaal overkomen was.
Afgelopen zondag 21 sept, mocht Heps mee naar privéles omdat Toobs LA iets dikke kogel had.
(die gelukkig nu weer normaal is)
Wat is het rijden van een 3 jarige toch leuk! Zomaar berg kwartjes gevallen blijkbaar, want mevr.
kan zomaar ineens ook in draf er netjes bij lopen (nog niet constant uiteraard), mijn girafje is langzaam
aan het verdwijnen.
Rest van de week vrij gehad, morgen mag ze mee naar gewone groeps les.
zitten en rijdend! naar de vereniging en terug.
Wel wil mevr. eigenlijk niet bij de boer weg en heeft daar enige aanmoediging nodig.
Niet overdreven, maar vanzelf loopt ze het terrein niet af, ben je eenmaal voorbij de spuitplaats
loopt ze gewoon door.
Hepsie op Horse Event 14 september een echte Hepsening met zeeeer ondeugende 3 jarige.
https://www.youtube.com/watch?v=6qc8icEFP2o
Rest van de week vrij gehad, om te kunnen overdenken wat haar op HE allemaal overkomen was.
Afgelopen zondag 21 sept, mocht Heps mee naar privéles omdat Toobs LA iets dikke kogel had.
(die gelukkig nu weer normaal is)
Wat is het rijden van een 3 jarige toch leuk! Zomaar berg kwartjes gevallen blijkbaar, want mevr.
kan zomaar ineens ook in draf er netjes bij lopen (nog niet constant uiteraard), mijn girafje is langzaam
aan het verdwijnen.
Rest van de week vrij gehad, morgen mag ze mee naar gewone groeps les.
- margalorenz
Zo, ik ben weer helemaal bij. Wat een leuk filmpje. Jullie zijn een leuke combi!
Wat is het toch een stoer dapper dinkie.
Afgelopen donderdag voor het eerst in het donker, want tja les van 19.45 tot 20.45, normaal rijdt ik dan half uurtje mee, maar nu toch maar al stappend gewacht tot stalgenootje ook klaar was voor ons nieuwe avontuur.
Op de heenweg was het licht schemerend, dus om te laten wennen alvast lampje om haar neusriem gedaan en aangezet.
Rest hing er wel maar was nog uit.
Op de terug weg, eerst lampjes voorbenen aan, die moest ze even bekijken, dag ging heel hilarisch want ze wou ze bekijken door naar achteren te lopen, maar ja.. dan gaan je benen mee...
Dus in het pikke donker naar buiten met kerstboom fjord, rondom lampjes en paarden vriendje mee met rondom lampjes.
Ze vond het wel wat raar, zeker toen neuslicht per ongeluk ging knipperen, dus snel weer op constant licht gezet. (met haar hoofd op en neer wapperen)
Eerst auto van achteren braaf! van voren braaf! Meer auto's braaf! Geen auto's Braaf!
Brommobiel braaf!!
Kortom geslaagd! Ze is het ideale recreatie paard, je kan er mee op stap in het licht EN in het donker!!!!
Afgelopen donderdag voor het eerst in het donker, want tja les van 19.45 tot 20.45, normaal rijdt ik dan half uurtje mee, maar nu toch maar al stappend gewacht tot stalgenootje ook klaar was voor ons nieuwe avontuur.
Op de heenweg was het licht schemerend, dus om te laten wennen alvast lampje om haar neusriem gedaan en aangezet.
Rest hing er wel maar was nog uit.
Op de terug weg, eerst lampjes voorbenen aan, die moest ze even bekijken, dag ging heel hilarisch want ze wou ze bekijken door naar achteren te lopen, maar ja.. dan gaan je benen mee...
Dus in het pikke donker naar buiten met kerstboom fjord, rondom lampjes en paarden vriendje mee met rondom lampjes.
Ze vond het wel wat raar, zeker toen neuslicht per ongeluk ging knipperen, dus snel weer op constant licht gezet. (met haar hoofd op en neer wapperen)
Eerst auto van achteren braaf! van voren braaf! Meer auto's braaf! Geen auto's Braaf!
Brommobiel braaf!!
Kortom geslaagd! Ze is het ideale recreatie paard, je kan er mee op stap in het licht EN in het donker!!!!
Wat een topper is het toch. Leuk man
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
-
Wat een toppertje is het toch! Goud waard dat dinkie!
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Alweer week verder, tja we doen nooit zoveel, dus niet veel te vertellen.
Afgelopen dinsdag 30 september lekker in de springles meegereden, was al weer tijdje terug.
Eerst balkjes gedraafd, ging prima, toen klein hindernisje gaan springen.
Uiteindelijk voor het eerst in galop erover 3 x gedaan en toen gestopt, hoewel het kriebelde om ook die ene die in diezelfde lijn een eind verderop stond erbij te pakken.
Maar zelfdiscipline, ze is nog maar 3 en ging nu goed, dus stoppen het wijste.
Verder eet mevr. graag, valt nog steeds iedereen lastig door vooral overal bij te willen zijn.
Leukste was ik was met de trailer, vraagt een clubgenoot welke heb je bij je?
Ik zeg, de baby.
Huhhh? Ik hoor hem helemaal niet.
Ik heel wijs... Ze heeft bijgeleerd sinds de vorige keer.
Ze is nu ook in haar eentje op de trailer super braaf.
Afgelopen dinsdag 30 september lekker in de springles meegereden, was al weer tijdje terug.
Eerst balkjes gedraafd, ging prima, toen klein hindernisje gaan springen.
Uiteindelijk voor het eerst in galop erover 3 x gedaan en toen gestopt, hoewel het kriebelde om ook die ene die in diezelfde lijn een eind verderop stond erbij te pakken.
Maar zelfdiscipline, ze is nog maar 3 en ging nu goed, dus stoppen het wijste.
Verder eet mevr. graag, valt nog steeds iedereen lastig door vooral overal bij te willen zijn.
Leukste was ik was met de trailer, vraagt een clubgenoot welke heb je bij je?
Ik zeg, de baby.
Huhhh? Ik hoor hem helemaal niet.
Ik heel wijs... Ze heeft bijgeleerd sinds de vorige keer.
Ze is nu ook in haar eentje op de trailer super braaf.
En weer een week voorbij...
Zaterdag 4 oktober rondje gereden op mevr. was wederom braaf en blij.
Dinsdag 7 okt weer met trailer naar springles, super in galoppie over 3 hindernissen, dwars door de bak, alleen eeehhhh juf..
een bocht in galop van 10 meter halen we nog niet hoor en normaal bokt ze niet, maar ze had gewoon hele goede zin.
Vandaag was ze erg stout, Toobs was elders gaan eten en vergat dat hij granenmix had...
Hepsie was er als de kippen bij en er zo ongeveer niet weg te krijgen, klein wurm.
Uiteindelijk Toobs weer bij zijn eten gekregen.
Morgen maar even Heps rijden denk ik... Of zondag..
Zaterdag 4 oktober rondje gereden op mevr. was wederom braaf en blij.
Dinsdag 7 okt weer met trailer naar springles, super in galoppie over 3 hindernissen, dwars door de bak, alleen eeehhhh juf..
een bocht in galop van 10 meter halen we nog niet hoor en normaal bokt ze niet, maar ze had gewoon hele goede zin.
Vandaag was ze erg stout, Toobs was elders gaan eten en vergat dat hij granenmix had...
Hepsie was er als de kippen bij en er zo ongeveer niet weg te krijgen, klein wurm.
Uiteindelijk Toobs weer bij zijn eten gekregen.
Morgen maar even Heps rijden denk ik... Of zondag..
Toedeloedeloedeloedeloedeloetum tum tum.. Wat ben ik toch met dat kleine ding in mijn hum.
Vandaag lekker onder het zadel naar de vereniging en terug gereden, paar Harley's ontmoet en dan neeeeeee niet die van uit de opfok, maar die met 2 wielen.
Die hadden wel al vaker gezien, maar meestal in gezelschap van een ander paard of ik te voet, maar het boeit haar echt niets.
Lekker in de bak gereden, ja, ze is nog steeds zo groen als gras en moet nog heel veel leren, maar zucht.. wat een leukerd...
En helaas.. eigenlijk moet ze weg.. zat net al op verkoop deel.. En van de week ook al paar keer.
Binnenkort allicht te koop..
Reden te klein en te veel paarden.
Heb altijd gezegd ze gaat pas weg als ze er klaar voor is, ze moet dan nog wel veel leren en is een brutaal monstertje, maar in principe is ze klaar voor de grote boze wereld, mits ze een consequente fee, of tovenaar als baasje krijgt.
Baal...........
Oh, overwinter plek gaat zijn een paddock Paradise hier soort van in de buurt, maar toch weer eind weg. Kan ze lekker winter kleuteren als ze wel de hele winter nog van mij is.
Vandaag lekker onder het zadel naar de vereniging en terug gereden, paar Harley's ontmoet en dan neeeeeee niet die van uit de opfok, maar die met 2 wielen.
Die hadden wel al vaker gezien, maar meestal in gezelschap van een ander paard of ik te voet, maar het boeit haar echt niets.
Lekker in de bak gereden, ja, ze is nog steeds zo groen als gras en moet nog heel veel leren, maar zucht.. wat een leukerd...
En helaas.. eigenlijk moet ze weg.. zat net al op verkoop deel.. En van de week ook al paar keer.
Binnenkort allicht te koop..
Reden te klein en te veel paarden.
Heb altijd gezegd ze gaat pas weg als ze er klaar voor is, ze moet dan nog wel veel leren en is een brutaal monstertje, maar in principe is ze klaar voor de grote boze wereld, mits ze een consequente fee, of tovenaar als baasje krijgt.
Baal...........
Oh, overwinter plek gaat zijn een paddock Paradise hier soort van in de buurt, maar toch weer eind weg. Kan ze lekker winter kleuteren als ze wel de hele winter nog van mij is.
Toch balen dat verkoop aan de order blijft, met al jullie leuke avonturen... Maar je kan niet alles houden natuurlijk.
Geniet nog van haar! Ben er wel zeker van, dat ze een fijn nieuw huisje zal vinden
Geniet nog van haar! Ben er wel zeker van, dat ze een fijn nieuw huisje zal vinden

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Wat doet ze het goed, wat zul je trots zijn! Top hoor, zoals je met haar bezig bent en vertrouwen geeft in de Grote Wereld. En erg leuk om te lezen elke keer.
Een nieuw baasje zal er een toppaardje aan hebben. Fijn dat dat geen haast heeft, dan kun je iemand zoeken die je vindt passen.
Een nieuw baasje zal er een toppaardje aan hebben. Fijn dat dat geen haast heeft, dan kun je iemand zoeken die je vindt passen.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Time flies...
Kleine ding heeft wel grote nieuwe vrienden gemaakt, de kleinste is een 2 jarige merrie die net als Tobago een wit LA voetje heeft, hi hi.
Nou ja, vandaag dus Hepsie naar paddock Paradise gebracht om lekker in de winter te gaan nietsen.
Mijn kleine Hepsefleps is uitgevlogen voor de winter en heeft nieuwe vrienden gemaakt.

Vrienden met de 2 jarige.

Vrienden met de mams van de 2 jarige.

12 okt voor het laatst op Hepsie gereden, vandaag weggebracht naar haar overwinter adres.
Want de weilanden hier zijn tja, ehhh.. verzopen...
Kleine ding heeft wel grote nieuwe vrienden gemaakt, de kleinste is een 2 jarige merrie die net als Tobago een wit LA voetje heeft, hi hi.
Nou ja, vandaag dus Hepsie naar paddock Paradise gebracht om lekker in de winter te gaan nietsen.
Mijn kleine Hepsefleps is uitgevlogen voor de winter en heeft nieuwe vrienden gemaakt.

Vrienden met de 2 jarige.

Vrienden met de mams van de 2 jarige.

12 okt voor het laatst op Hepsie gereden, vandaag weggebracht naar haar overwinter adres.
Want de weilanden hier zijn tja, ehhh.. verzopen...
- nobbygaard
Zo te zien gaat ze daar goed de winter door komem! P.S. jury was ook bij andere niet gul met zijn punten. Hij kon bij iedereen kritiek geven, maar had niets positiefs te melden. Tob en jij hebben vanochtend netjes gereden!