Flaeijel optocht

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
MiSs_vOsj

Flaeijel optocht

Bericht door MiSs_vOsj » di 27 sep 2011, 17:12

Weer iets nieuws... O:)

Een paar weken terug werd ik door een vriendin van mij gevraagd of ik zaterdag 24 september wat te doen had, nouja.. in eerste instantie niet nee, of ik dan samen met haar (en haar paard) mee wou doen aan de flaeijel optocht.
Dat is een optocht waarin allerlei oude voertuigen mee rijden, o.a. oude tractors, stoommachine's, paard en wagen en zo ook paarden onder het zadel; hier zouden wij dan aan mee gaan doen.
Het leek mij wel leuk om eens te ervaren hoe het allemaal gaat en wat het precies inhoud, dus heb ik me samen met Basco opgegeven. +:)+

Vrijdag al druk bezig met paarden verhuizen naar hun logeeradres, dit was nog een heel geregel, we moesten 4 paarden en een kar ophalen, gingen ook nog genoeg dingen mis natuurlijk waaronder; een lekke band, tank leeg, file.. := we waren 1 uur begonnen en waren goed en wel 11 uur weer terug.. :x
Zaterdag was het alweer vroeg opstaan, kwart voor 7 eruit, snel paarden poetsen, jurken aan en weer paarden vervoeren naar de start..

10 uur begon de optocht, wij zaten met zijn 4en achter de ruitervereniging, en achter ons reed een tractor (vooraan reden de meeste tractors, en achteraan de aanspanningen en stoommachines)..
Hadden van alle paarden wel wat schrikreacties verwacht, maar gek genoeg waren de paarden hartstikke braaf, ze vonden het wel prima, basco had de vaart er goed inzitten, moest hem regelmatig stilzetten omdat we te dicht op onze voorgangers kwamen, en dat gebeurd niet snel met basco :P
Zijn oren vielen er zowat af toen meneer de fanfare zag haha, hij vond ze zo interessant, zat ze helemaal na te kijken 8)
Zelfs de tractors, waar meneer normaal gesproken zeker niet dol op is, vond hij nu niet bijster interessant, ben niks tegen gekomen waar een schrikreactie bij kwam kijken, gillende kinderen, wapperende vlaggetjes.. niks.. braaf paard is het toch ook!! :))

Voor ons was het een zeer geslaagde dag en zeker voor herhaling fatbaar!!

Echter liep het met een 2-span minder goed af, voorzover ik begrepen heb is het hoofdstel bij een van de paarden afgegleden waarna het span aan de kletter ging, deze zijn op een andere aanspanning ingerend, 3 mensen gewond, paarden zijn verderop tot stilstand gekomen! Filmpje van het ongeluk: http://www.youtube.com/watch?v=z0cxBMpQW3E

Kleine maar, naar mijn mening, wel leuke indruk:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Jankeke

Re: Flaeijel optocht

Bericht door Jankeke » di 27 sep 2011, 18:10

Leuke foto's. Zo te zien een geweldige dag geweest..
Maar wat een naar ongeluk laat dat filmpje zien zeg. Hoe is het met die mensen afgelopen die van de kar vielen? En met die mensen op de op hol geslagen kar en met die Friezen?
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » di 27 sep 2011, 18:17

Jemig zeg,
wat een nare botsing maken ze daar :o
Wet je ook hoe het nu met de mensen is?

Leuk dat jullie het naar de zin hebben gehad.
Basco vond het leuk zo te zien.

Hij werd trouwens niet echt gemist in het land hoor :=
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Mieke

Bericht door Mieke » di 27 sep 2011, 18:49

Had het filmpje al gezien op bokt, daar staan ook reacties bij van dames die het gezien hebben volgens mij. Diep respect voor de menner van de tuiger!
Ctje :)
Vriska
Contacteer:

Bericht door Vriska » di 27 sep 2011, 19:01

Ziet er leuk uit hoor :D
Vriska I will never forget you

Winston The greatest things in life, come in small packages
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 27 sep 2011, 19:13

ziet er leuk uit Linda. Behalve dat filmpje dan....bah, wat erg. Toevallig vertelde Tamara gisteren over dit ongeluk, maar nu met beelden is het nog erger. Respect voor de menner van de tuiger idd, wat heeft hij dat dier goed in de hand! Die Fries komt ok nog met zijn been tussen kar en wiel van die kar waar hij opbotst, bah, vreselijke beelden.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Esther

Bericht door Esther » vr 30 sep 2011, 07:39

Wat heeft Basco een leuk hoedje op!! staat goed!! Hoe heb je dat vast gezet?
Jij ook een mooie jurk aan, was vast een leuke dag, je was ook zo trots, dat straalde tenminste van je pb af!!

Dat ongeluk, bah, de rillingen over mijn lijf..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 30 sep 2011, 11:14

Dat was een leuke tocht voor jullie. Helaas voor de aanspanningen niet, bah wat een naar ongeluk.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
janna
Contacteer:

Bericht door janna » vr 30 sep 2011, 16:55

Wat zien jullie er leuk uit Linda! En super dat hij ook met de tractoren geen kik gegeven heeft.
Dat ongeluk filmpje had ik ook al eerder gezien idd op Bokt. Zeker veel respect voor de menner van het tuigpaard, die moet het zeker ook even goed benauwd hebben gehad.
Vreselijk zulke ongelukken, blijft toch altijd maar weer uitkijken met paarden.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Plaats reactie