Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
-
o0m3lisz0o
-
Contacteer:
Bericht
door o0m3lisz0o » wo 20 apr 2011, 12:08
Peertje schreef:Hier heb ik even een duidelijk voorbeeld over mijn handen. Ik moet ze achter mijn zadel houden totdat Banshee gaat nageven en als ze dat doet, mag ik pas ontspannen. Daarom rijd ik ook zo met mijn handen als ik niet stilsta.
Wat een ontzettend gave fjord is Banshee toch!
Zou je mij de filosofie achter het vetgedrukte stukje tekst willen uitleggen?

Hoe ik nu les krijg, is het zo: paarden moeten voor druk ontspannen, zodra ze nageeflijk zijn is de druk weg..waardoor het paard dat het prettigst vind..
Banshee is oersterk en daardoor gaat ze niet naar beneden..dus als ik mijn handen achter mijn kniewrongen doe, gaat dat makkelijker..snap je?

-
o0m3lisz0o
-
Contacteer:
Bericht
door o0m3lisz0o » wo 20 apr 2011, 12:10
Love_Jordy schreef:banshee ziet er goed uit hoor!
Ik heb ook een probleem met mn handen hoor, En foto's zijn erg confronterend!
Het ziet er verder leuk uit

Iedereen heeft zijn eigen probleempjes..je raakt nooit uitgeleerd in de paarden..
Foto's zijn idd confronterend, maar wel leerzaam en handig..zo denk ik altijd
Bedankt

-
leoensuzanne
Bericht
door leoensuzanne » wo 20 apr 2011, 12:31
o0m3lisz0o schreef:
Hoe ik nu les krijg, is het zo: paarden moeten voor druk ontspannen, zodra ze nageeflijk zijn is de druk weg..waardoor het paard dat het prettigst vind..
Banshee is oersterk en daardoor gaat ze niet naar beneden..dus als ik mijn handen achter mijn kniewrongen doe, gaat dat makkelijker..snap je?

Maar wordt ze dan niet nog sterker? Of ontspant ze wel snel? Ik heb ook een tijdje moeten rijden met druk tot de ontspanning er was, maar had het idee dat hij achteraf gezien daar wel erg sterk van is geworden. Ik moet zeggen, dat hij ook niet vlug ontspande, dus de druk bleef dan ook wel erg lang.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
-
o0m3lisz0o
-
Contacteer:
Bericht
door o0m3lisz0o » wo 20 apr 2011, 12:38
Nee hoor Bansh doet het heel goed daarop..Op het begin nog onwennig..van wat moeten jullie
van me haha, maar nu heeft ze het wel aardig door..Ze wordt steeds losser gelukkig.
-
Anna_Dani
Bericht
door Anna_Dani » wo 20 apr 2011, 13:07
Het is voor Bansh natuurlijk ook nieuw, een andere ruiter die het op een andere manier doet. Moet ze opnieuw leren en dan zal ze vanzelf denken "Oh bedoel je dat? Maar dat kan ik wel!"
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
-
o0m3lisz0o
-
Contacteer:
Bericht
door o0m3lisz0o » wo 20 apr 2011, 15:32
Helemaal mee eens..Vaak wordt er gedacht ooooh ze heeft toch Z gelopen..maar Ginny was wel de enige die haar alles heeft geleerd van jongs af aan en de laatste jaren pas bijrijdsters gehad...En ik heb helaas geen tips of iets mee gekregen van Gin haha..
-
rowenna
Bericht
door rowenna » wo 20 apr 2011, 20:58
Vond je tweede serie foto's eigenlijk al heel goed kijken, snap je verhaal wel van het handen achter het zadel houden tot ze mee geeft, moest ik bij Udo ook, omdat hij zo enom sterk is, soms moet het nog[vandaag nog, was zo enorm sterk], maar gaat wel steeds beter.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
-
Machteld&Falco
Bericht
door Machteld&Falco » do 21 apr 2011, 09:54
leoensuzanne schreef:o0m3lisz0o schreef:

Maar wordt ze dan niet nog sterker? Of ontspant ze wel snel? Ik heb ook een tijdje moeten rijden met druk tot de ontspanning er was, maar had het idee dat hij achteraf gezien daar wel erg sterk van is geworden. Ik moet zeggen, dat hij ook niet vlug ontspande, dus de druk bleef dan ook wel erg lang.
Ik ging net zeggen. Ik heb ook een tijd zo moeten rijden, maar Falco heeft hier een flinke "stress" voor mijn hand aan overgehouden. Hij ontspande helemaal niet snel en bleef tegendrukken. Nu rijd ik net met zo weinig mogelijk druk (wel contact uiteraard) en stimuleer ik hem om vanuit de oefeningen na te geven. Werkt voor ons veel fijner, maar ik merk wel dat hij geleerd heeft om tegen mijn hand in te gaan. Voor ons dus geen fijne ervaring.
Maargoed, er zijn wel meer wegen naar Rome

-
o0m3lisz0o
-
Contacteer:
Bericht
door o0m3lisz0o » vr 22 apr 2011, 09:32
Het kan inderdaad ook averechts werken, maar Bansh reageert erg wel goed op vind ik..Soms kan ze wel heel sterk worden en dan draai ik een volte in en dan snapt ze het weer..Alleen kan ik dat helaas niet in een proef doen..Ik heb morgen wedstrijd dus ik ben benieuwd hoe dat gaat haha
-
kimmiej18
Bericht
door kimmiej18 » do 28 apr 2011, 11:58
Leuke foto's
Melis, je bent echt met sprongen vooruit gegaan!! Je ziet hoe die kleine donder nu bij mij doet haha.
Ik moet ook even wennen aan die stijl van rijden maar idd het werkt zekers wel!! Banhs kan zich al veel meer ontspannen
dan eerst en is ook losser, valt niet meer tegen je been aan enz.
En de galop is nu veel makkelijker geworden dan een paar weekjes terug, hoppa en je zit haha.
Ik vind dat je top bezig bent!!
Rust zacht lieve yara....
Palermo, mijn maatje voor het leven