Zo is Lindia nu, wat vinden jullie?

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Ilonka

Re: Zo is Lindia nu, wat vinden jullie?

Bericht door Ilonka » do 24 mar 2011, 16:15

In een liksteen zitten mineralen geen voedingsstoffen die Mieke bedoelt.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
shesannie

Bericht door shesannie » do 24 mar 2011, 17:06

wat voor zou ik daarvoor moeten hebben??

Weet al een kleine oorzaak smorgens voeren de stagaires de dieren hier maar merk nu aan lindia dat ze ook te weinig krijgt ze kwam net naar me toe galoperen voor wat hooi

dus ik ga alle dieren vanaf vandaag zelf 3x per dag voeren
elkee

Bericht door elkee » vr 25 mar 2011, 10:16

Ik raad Seniores Priores aan, dat is voor de wat oudere paarden of paarden die niet goed kunnen eten. Hier zit van alles in; ruwvoer 75%, bietenpulp, brok en ga zo maar door. Het is ook goed voor paarden die gevoelig zijn voor hoefbevangenheid. Mijn fjordje van 20 krijgt het ook, en doet het er super op. Je kunt het halen bij de Boerenbond - Welkoop. En onbeperkt hooi voeren..

Staat ze nu alleen? (aangezien ze er een vriendinnetje bij krijgt?) Ik zou haar ook gewoon gaan rijden, als ze dat nog kan, want dat ze 20 is zegt niet dat ze meteen ook niets kan en er slechter uit moet zien. Ik heb ook 20 jarige paardjes, en die hebben nog genoeg pit :)

Succes ermee!
Moon - Bram - Jimmy
Lieve Wodka, rust zacht
shesannie

Bericht door shesannie » vr 25 mar 2011, 15:28

ze is super te rijden hoor schiet er graag vandoor en houd van lekker eigenwijs zijn en bokken :P

ze staat nu inderdaad alleen met onze geiten en schapen ( een eerdere koppeling met pony van 19 jr is helaas mislukt)

ik zal eens bij de welkoop gaan kijken :D bedankt :D
elkee

Bericht door elkee » vr 25 mar 2011, 15:32

Oke succes, ik denk dat het wel goed komt :)

Al denk ik wel dat je spoedig een vriendje erbij moet gaan zoeken, misschien is ze wel eenzaam? Geiten en schapen dienen natuurlijk niet als kuddelid/vriendje. Paarden hebben elkaar nodig! Er worden genoeg paardjes aangeboden voor weinig, of die een goed huis zoeken :)
Moon - Bram - Jimmy
Lieve Wodka, rust zacht
roos

Bericht door roos » za 26 mar 2011, 18:08

Danc is 24 en die geef ik:
Ochtend:
plak hooi, 1/2 kilo sportbrok van Pavo

Avond:
2 plakken hooi, 1/2 kilo sportbrok van Pavo.

Het hooi is goed kwaliteitshooi.
Wat voor arbeid doe je met haar?
Hoeveel hooi krijgt ze?
Gaat ze naar de paardentandarts. Als ze veel voer krijgt, maar niet goed kan kauwen, worden de voedingsstoffen natuurlijk ook niet goed opgenomen.

Uit ervaring weet ik dat de winter altijd een lastige tijd van het jaar is, zeker voor oudjes.
Je zou haar een vitaminespuit kunnen geven of een supplement.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
shesannie

Bericht door shesannie » za 26 mar 2011, 18:30

Roos, ze wordt jaarlijks nagekeken tijdens het ineenten dan bekijken ze ook haar gebit maar een x extra kan natuurlijk geen kwaad, ik rij bitloos dus merk met rijden er niet zoveel van.

Momenteel doet ze echt weinig tot niets maar we gaan vanaf volgende week weer rustig beginnen.
vitaminespuit ga ik sowieso maandag even halen en dan neem ik ook gelijk een zak seniorenbrok mee bij de welkoop.

Eelke ik heb er een pony bijgehad maar die vermoorde mijn merrie zowat en ik had niet het idee lindia een plezier ermee te doen, ze staat haar hele leven al alleen, maar ze krijgt volgende maand een vriendinnetje ( merrie van een vriendin van mij) erbij :) hopen dat het dan wel goed gaat.

(eigenlijk zit ik stiekum te denken om een veulentje erbij te gaan nemen, lindia wordt ook ouder en we hebben de ruimte ervoor. nu mensen hier te overtuigen :P )
Plaats reactie