Verleden week zagen wij een katje rondlopen op stal. Een heel klein poesje dat wel mauwde, maar niet naar je toe kwam als je haar probeerde te lokken. Wij dachten gezellig

helaas was de boer/staleigenaar er minder blij mee, die bleek niet zo'n fan van katten... wel van jagen, dus het grapje 'afknallen' was al gauw gemaakt.

Na een paar dagen kwam ze al dichterbij, en werd het al gauw duidelijk toen we haar konden aaien, hoe mager dat ze was.

Dus snel een beraad deze middag; ik wilde haar in eerste instantie niet meenemen, want ik had al een kat thuis en twee honden. Ik was bang dat het poesje een snack zou vormen. Maargoed, de anderen hadden ook al katten, of wisten niet zeker of het wel mocht van ouders oa. Maar een beslissing moest gemaakt; er lag gif, er werd gesproken over afknallen, de waakhond luste haar rauw... het was geen plek voor een katje.

Dus, na snel de paarden te hebben gevoerd, pakte ik haar op en stopte ik haar met wat hulp in mijn bomberjack, en fietste snel naar huis, met het risico gelyncht te worden door mijn moeder.

Dus ik fiets naar huis (was heel gezellig in mijn jas met een pruttelende poes

"Mam, ik weet dat je me gaat vermoorden, maar ik kon haar niet achterlaten!"

Natuurlijk even lang laten sudderen voor extra liefde tussen moeder en kat...
Dus ik kom terug het huis in, poes in de bench met lekker eten dat meteen weggeschrokt werd (ze is zo mager

"Ben je gek, zo groot is ze nou ook weer niet..."

Oftewel instant love tussen mijn moeder en het poesje inmiddels omgedoopt tot Tabby

In de bench

We hadden gedacht dat ze half wild zou zijn, maar dat valt na de eerste angst reuze mee...

Instant love...

Liefde is: samen slapen

Ze heeft haar plekje al gevonden

Natuurlijk gaan we nog wel op chip checken, en als er niks is inenten, ontwormen, ontvlooien en chippen

Maar zelfs mijn vader begint haar leuk te vinden na zich in eerste instantie doodgeschrokken te hebben bij het zien van nóg een kat in huis

We hebben namelijk al een rooie kater waar ze praktisch 2.5 keer in past zo groot

Dus zo heb je aan het eind van de dag twee katten