Mendurance Kootwijkerbroek

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Marijke_

Mendurance Kootwijkerbroek

Bericht door Marijke_ » za 20 mar 2010, 13:55

We zijn vandaag even bij de mendurance Kootwijkerbroek gaan kijken. En toen we aankwamen zagen we direct Orlinde:

Afbeelding

Afbeelding

Ook Yinka was van de partij:
Afbeelding

Langharig tuig Cadiz:
Afbeelding

Afbeelding

Even een beetje losrijden:
Afbeelding

Afbeelding

Nog iemand aan boord laten:
Afbeelding

En richting start:
Afbeelding

Afbeelding

De eerste meters:
Afbeelding

Vervolgens een stukje de route op gereden en daar kwam Orlinde aan:
Afbeelding

En weg waren ze weer:
Afbeelding

Vervolgens kwam Cadiz langs:
Afbeelding

Dennis is ook gespot door Cadiz :D :
Afbeelding

Afbeelding

En daar reden de heren weer verder en konden wij genieten van het liedje van Calimero, die de groom van Andy (weet zijn naam niet sorry..) vreemd genoeg helemaal bleek te kennen :D :
Afbeelding

En nog twee van Yinka:
Afbeelding

Afbeelding

Het was donker, druilerig en nat dus geen hele mooie foto's maar Foto Hippique stond er ook met twee fotografen die hebben ongetwijfeld ook mooie plaatjes van jullie geschoten :).

http://www.fotohippique.nl/evenementen.html
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Amber_

Re: Mendurance Kootwijkerbroek

Bericht door Amber_ » za 20 mar 2010, 14:04

Heerlijk lijkt me dat ! Cadiz, goed gedaan :D !?
Hij ziet er relaxt uit ! En mooi sportlijntje zo van foto !!
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » za 20 mar 2010, 14:52

Diesje is weer veilig gelandt en baasjes zijn helemaal blij met hem.
De rest van het verslag laat ik over aan de Diesenaren zelf.

Goed gedaan Diesje!!!!
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 20 mar 2010, 15:14

Ooh Diesje! Ik kreeg af en toe een sms-update maar de uiteindelijke toestanden weet ik ook niet! Diesje ziet er goed uit man! Ziet er idd afgetraind uit!
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » za 20 mar 2010, 15:15

Heerlijk relaxte foto's! Wat word kdiesje mooi zeg.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 20 mar 2010, 15:19

Wat leuk Marijke dat je ons een beetje laat meegenieten.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Jankeke

Bericht door Jankeke » za 20 mar 2010, 15:41

Wat leuk en wat een mooie omgeving!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » za 20 mar 2010, 17:08

leuke foto's zeg!!
Ik ben niet zo van het mennen maar het lijkt me wel een keer leuk om op zo'n kar te zitten lekker door het bos karren!
Fjordjes zien er goed uit! :D
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » za 20 mar 2010, 17:24

leuk eens mendurance foto's te zien hier!
hoe is het verder gegaan?
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Lisa

Bericht door Lisa » za 20 mar 2010, 17:42

Wat een leuke foto's geeft een mooi beeld van de mendurence!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Viv

Bericht door Viv » zo 21 mar 2010, 10:36

Marijk/Dennis wat ben ik blij met jullie foto's, die van mij lijken allemaal mislukt |( (ik freubel vanaaf wel even verder met die van mij.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Jowien

Bericht door Jowien » zo 21 mar 2010, 17:44

Marjike, wat leuk dat je foto's hebt! Ik heb je niet herkend/ gezien, maar ben daar ook zeer slecht in op wedstrijddagen (alleen oog voor mn pony).

Viv nog niet achter de pc? Nou dan zal ik maar als eerste van de deelnemers wat schrijven.

Het motregende 's ochtends, maar niet zo erg. Later werd het droog, nog een enkel spettertje en 's middags zelfs even de zon gezien. Wel wat warm voor de paardjes die nog (deels) wintervacht hadden.
Orlinde mocht de 26km lopen. Ze had met de voorkeuring een hartslag van 30, en dan keek ze nog best wakker. Goed begin dus. Ze was lekker vlot met losstappen en startte ook lekker. Ze heeft meestal een klein half uurtje nodig om echt lekker op tempo te komen, maar dat was nu korter. We werden na een poosje ingehaald door de welsh die je op de foto voor ons ziet lopen. Die hebben we een tijd als 'haas' gebruikt, dat vond Orlinde wel fijn. Ze had het wel snel warm, dus best veel gekoeld. Mijn supergroom (Kirsten vd Woord) doet dat heel handig al lopend, en ze kan ook heel snel hekken openen en sluiten. Best flink doorgereden tot ruim 1,5km voor de P/A. Toen stappen, het was een fijn hard zandpad, dat niet al te zwaar trok. Vlak voor de P/A werd Orlinde toch weer even druk (karretje van andere deelnemer voor ons). Toch gegokt om meteen aanbieden, en ze had een hartslag van 60! *o/* Water wilde ze niet drinken, dus meteen weer door. Nu flink aangemoedigd en we vlogen in vlotte draf en ook flinke stukken galop over de hei. Orlinde is niet zo'n galoppeerder, maar ze had weinig aanmoediging nodig, dus blijkbaar voelde ze zich goed en nog genoeg energie. Weer ruim 1,5km voor de finish gaan stappen. En weer een andere deelnemer voor ons, dus weer onrustig, ze wilde aandraven, drammen... |o :( . Laatste stuk tot de finish was ie uit zicht en werd ze wat rustiger. Bij de finish zelf weer gegokt op meteen aanbieden, en toen ging ze nog drammen met halthouden (ze wilde meteen verder het terrein op). Maar ook nu weer 60! *o/* *o/* . Wel van de vet een opmerking dat ze nog veel spierspanning had, dus Kirsten heeft nog een kwartier met haar gestapt na het razendsnel uitspannen, terwijl ik de boel een beetje opruimde. Eten deed ze niet echt, een paar happen, drinken deed ze niet. Grasjes wilde ze wel. Met de nakeuring toch alles OK, en een hartslag van 38! Als er een best-condition-prijs was geweest, had ze 'm vast gehad!
Uiteindelijk waren we 2e, achter die Welsh. Maar niet ver erachter, want hij had ook tussen de 11 en 12km/h, was alleen net iets sneller dan wij. 11km/h is echt heel snel voor Orlinde met mendurance. Met endurance (onder het zadel) heb ik het wel een keer gehaald, maar met de wagen is toch altijd zwaarder.
Dus ik ben meer dan trots, we zijn nu klasse 2 startgerechtigd en ik denk dat ze dat gister ook aan had gekund. :)) *o/* :)) *o/* *o/* *o/*
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Jowien

Bericht door Jowien » zo 21 mar 2010, 18:03

Terwijl ik zat te typen was Viv dus ook al achter de pc gekropen.

Ik vond het vervelend dat Orlinde nauwelijks at op de wedstrijd. Misschien komt het omdat ze weer de trailer in moest. In een paddockje, zoals vaak (maar niet hier) mag op endurancewedstrijden, doet ze 't beter heb ik het idee. Volgende KWB misschien toch maar weer een box huren, zoals Viv wel heeft gedaan.
Vandaag was Orlinde nog niet helemaal bijgekomen, misschien heeft het hoge tempo toch wel voor meer vermoeidheid gezorgd dan ze gister liet zien. Ik vond haar wat chagerijnig, alsof alles meteen teveel gedoe aan haar hoofd was. En ze was ook snel wat onrustig (als ze mij niet kan zien als ze buiten staat voor poetsen en ik haal even wat binnen in de schuur; vind ze al nooit geweldig, maar nu was ze sneller dan anders aan het draaien en hinneken). Wel een stukkie gewandeld, ze liep prima. Morgen krijgt ze helemaal vrij, alleen even borstelen misschien, verder alleen maar met haar vriendjes in de paddock. Misschien dinsdag een kort ritje, of nog een dagje vrij.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 22 mar 2010, 07:42

Wij hebben een hele tijd staan praten met die man van de welsh, die sprak met veel passie en liefde over zijn paard dat het zijn vriend was en dat je een paard nooit moet dwingen maar moet samenwerken. En zo ging dat nog wel even door. Leuke man!

Zo te lezen heb jij een goede rit gehad. Leuk verslag!
wolkj

Bericht door wolkj » ma 22 mar 2010, 13:46

Mooie omgeving en super zo lekker mennen! Leuk hoor! :D Ik wil ookk!! haha

Is het toevallig in de buurt van Epe? ( ja het lijkt daar vast allemaal op elkaar, we waren toen ook bij zo'n soort pad;) haha!)
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 22 mar 2010, 13:56

Nee dit is tussen Kootwijkerbroek en Kootwijk (gem Barneveld). Epe is nog wel een eindje rijden vanaf daar :D.
Maar het is inderdaad een schitterende omgeving!
Plaats reactie