Hij is leuk, Dorno, hij heeft een erg expressief koppie. Kijk ernaar uit om jullie eens onder het zadel te aanschouwen!
Doe je iets extra om hem zo te laten glimmen of is dat puur natuur?
http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
Adorno krijgt bv. bietenpulp, mais, gerst, tarwe, haver, erwten.. en dit in 2ltr water geweekt.Evaliensvenna schreef:Adorno is echt prachtig zeg! Hij zit echt goed in z,n velletje he! Wat krijgt ie dan voor mengsels?
Ligt eraan hoeveel je voert.Jeempie schreef:Jeetje wat ziet dat dier er goed uit. Hij glimt je tegemoet. Op zijn lijf lijkt hij nog wel in zomervacht te zitten.
Maar als ik dat eten in mijn fjord stop kan ik hem rollen denk ik. Wat een verschil dan.
De voedingsmiddelen die hij krijgt zijn pure grondstoffen van brok, niet behandeld (waarschijnlijk?) en samengeperst. Dus iemand die brok voert, voert ongeveer hetzelfde, maar dan niet per paard specifiek afgemeten. En daarnaast zijn er grondstoffen die met een behandeling (verhitten/pletten/etc) beter worden opgenomen door het paard.Kelly schreef:Ligt eraan hoeveel je voert.Jeempie schreef:Jeetje wat ziet dat dier er goed uit. Hij glimt je tegemoet. Op zijn lijf lijkt hij nog wel in zomervacht te zitten.
Maar als ik dat eten in mijn fjord stop kan ik hem rollen denk ik. Wat een verschil dan.
De PRE vallen onder Barokke rassen.
De rassen die ook snel gevoelig zijn voor te veel eiwit e.d.
Het is eigenlijk puur vitamine en mineralen wat hij krijgt.
Van het een krijgt hij wat meer dan van het ander.
Gerst krijgt hij b.v. minimaal terwijl hij wel een flinke dosis erwten krijgt en haver.
Oh en hij krijgt ook Daily+