van pluis naar kaal...

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Bernadet_Bo

van pluis naar kaal...

Bericht door Bernadet_Bo » do 10 sep 2009, 12:43

Van de week was het zo lekker warm, mijn baasje vond het heerlijk, alleen ik stond te zweten in mijn stal.
Tja ik ben een echte stoere fjord, en ben dus al een flinke jas aan het maken..
Nu vond mijn baasje dit niet fijn, want ik blijf nat na het rijden...

Vanmorgen stond ik nog heerlijk in mijn stal hooi te eten, en toen kwam het vrouwtje met tante Rachel..
Ik werd uit mijn stal gehaald en tante Rachel hield mij vast... Ineens kwam mijn baasje met een iets aan wat heel veel lawaai maakte. Met grote neusgaten brieste ik hard... Maar me baasje zei dat het helemaal niet eng is zn ding, en dat ik het straks niet meer zo warm zou hebben. Dus ben ik maar heel lief gaan staan, en gaan kroelen met tante Rachel....
Ik ben onwijs stoer, dus vind dit helemaal niet eng. Ik werd zelfs een beetje stout tijdens het wachten, en heb toen tante Rachel hard in haar arm gebeten.... Dit vond ze alleen niet zo leuk van me, maar ja... bedoelde het toch lief, en wachten duurt zo lang.

Ik heb een behoorlijke jas uitgedaan....
Afbeelding

Vinden jullie mij zo niet knap geworden????

Afbeelding

Afbeelding

Nadat ik lekker had gerolt in het zand, heb ik mij nog een keer wild uitgeschud...
Afbeelding
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
claudia

Re: van pluis naar kaal...

Bericht door claudia » do 10 sep 2009, 12:45

Zo Bootje ziet er lekker fris uit.

Wat een toppertje dat je hem zo makkelijk kon scheren.
Maar die beenwarmers die moeten er ook nog af.

Zijn manen beginnen weer goed te groeien.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Jilly

Bericht door Jilly » do 10 sep 2009, 12:46

Daar is al een flink pak afgekomen! Netjes gedaan :j
Ben je er al uit wat je met z'n manen gaat doen?
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » do 10 sep 2009, 12:49

Lekker fris koppie he :) gelukkig zijn manen behoorlijk aan het groeien.

Was voor mij de eerste keer het scheren, en voor hem ook..
Dus daarom heb ik hem zijn beenwarmers ff omgelaten. Had ze er eigenlijk af willen halen, maar hij werd aan het eind ongeduldig. En vond het hierom wel mooi voor de eerste keer.
Volgende keer scheren wil ik ook zijn benen en hoofd doen..

Echt een behoorlijk pak haar kwam er al af... De kwpn mensen stonden al raar te kijken, toen ik zei dat dit nog niks was, vergeleken met zijn wintervacht van vorrig jaar...

Ga zijn manen laten groeien als hij nog met zijn deken staat, als hij zonder deken kan wil ik weer graag een boogje...
Ach als hij maar geen jeuk heeft.
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » vr 11 sep 2009, 06:35

Knappe Bo!! Netjes gedaan hoor +:)+ Maarre inderdaad, die beenwarmers moeten er ook af de volgende keer! Heb trouwens besloten dat Aike ook kaal gaat :)) Hij is ook nu al niet meer droog te krijgen, is geen doen zo :n Maar ik wacht nog even tot ze van het land komen.

Groetjes Thessa :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 11 sep 2009, 06:46

Wat een leukerd.. Ziet er weer fris en fruitig uit!
Beetje een 'domme' vraag misschien maar als je een fjord scheert en hij gaat iedere dag het land op maar 's nachts binnen, kan hij dan een gewone winterdeken op? Hoeft er dan geen halsstuk op? Beer is ook al een flinke pluizenbol en ik begin ook steeds meer aan scheren te denken..Tot wanneer kun je een paard uiterlijk scheren in het jaar? (ik ben echt totaal leek op dit gebied!)
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » vr 11 sep 2009, 07:29

Fijn voor hem zo lekker kaal.

Bij Sen blijven de benen en het hoofd ook ongeschoren. Doe ik omdat ze in een stal met uitloop staat. Wel zo fijn lijkt mij.

@Zelf scheer ik (ahum Jessica scheert) als ze in het winterhaar zitten. Dus dat kan verschillen. Sen is al druk bezig en Caj begint nu een beetje te verharen.
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 11 sep 2009, 08:04

Wat een verschil! Leuk hoor! Beenwaremers zijn best praktisch vind ik bij een paard dat buitenstaat en veel buiten rijdt.

Kristel, dat hoeft echt niet hoor! Ilonk staat als ze helemaal geschoren is (met beewarmers) onder één Bucas Smartex Rain (alleen fleece voering). Heb ik alleen hals en borst geschoren dan heeft ze geen deken op ook niet als het regent. Heb ik het dekenmodel geschoren heeft ze alleen een deken op als het regent.
Tot wanneer je kan scheren? Ik vind het lariekoek dat je een paard maar tot een bepaalde datum kan scheren. Zelf scheer ik als het me uitkomt. Ilonk is in juni nog gedaan en daar zie je echt weinig meer van. Daarnaast gaat het om praktisch en niet om mooi, toch? Dus wat mij betreft scheert men het hele jaar door, doe ik ook.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Tracey&Dusty

Bericht door Tracey&Dusty » vr 11 sep 2009, 08:50

Ziet er netjes uit.!

Ik ga vanmiddag ook aan de klus beginnen bij Dusty.. Die heeft ook al een aardige (harige) jas aan.. Staat al te zweten in zijn stal.. en als ik gereden heb.. is hij van top tot teen bezweet.. Ook niet fijn voor hem..
Diamond Dusty alweer 20 jaartjes jong!
Lieve Dilly, ik mis je! 16-9-2013
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » vr 11 sep 2009, 09:45

Zo te horen worden er nog meer van hun winterjas ontdaan.. Groot gelijk! :)
Bo is er echt van opgeknapt, hij was vanmorgen gewoon fris...

Ik vind zijn beenwarmers wel sexy ;)

@kristel, zit inderdaad geen tijd aanvast wanneer wel of niet scheren. Gewoon wanneer jij denkt of ziet dat hij het te warm heeft, of je hem niet meer goed droog krijgt. Als je hem nu scheert zou ik hem met regen of hele harde wind en/of in de nacht (die koelt nu toch ook wel behoorlijk af) met een 0 grams regendeken opzetten als hij buiten staat.
Ik heb bo nu alleen onder zijn eczeemdeken op stal staan.. Anders is het gewoon te warm voor hem.
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 11 sep 2009, 10:45

Dank voor de info.. Zou ik dan nog even kunnen wachten tot het iets kouder is en hem dan zoals Bo scheren en dan gewoon dag en nacht met een 0-grams deken op? En als het dan nog kouder wordt natuurlijk een dikkere deken..

Beer zweet nu onder de singel en een beetje onder het zadel..en op zijn rechtervoorbeen/schouder haha..gek plekkie..en onder zijn achterbenen/koker gebied.. maar niet heel erg..maar ja we rijden nu ook nog niet zo intensief..het is wel de bedoeling om dit op te gaan bouwen in de winter.. Ik vind die kousen ook wel leuk! Lijkt me wel lekker voor Bo als ie in de wei staat..

Hoe veel rij je Bo, Bernadette?
roos

Bericht door roos » vr 11 sep 2009, 11:59

Danc moet echt geschoren worden, ik wacht nog even tot oktober. Vaak in december scheerde ik de 2e keer. Hij vind het heerlijk!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Pamba
Contacteer:

Bericht door Pamba » vr 11 sep 2009, 12:12

Die is weer lekker kaal ziet er netjes uit hoor. Gelukkig dat hij zo braaf was :)
Plaats reactie