Dordrecht: Bestgaand en Pushball

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
lientje

Dordrecht: Bestgaand en Pushball

Bericht door lientje » za 25 jul 2009, 19:49

Ik heb genoten van het bestgaand, en dan vooral van Zortje... WAt is het toch een super dier, Ilonk ik vind dat ie schitterend is uitgezwaard :))
Absoluut verdiend nummer 1, wat liep hij lekker te sjouwen :~

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goodnest met MAriek Superbejaarde *o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Norman:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sandrien met Vera
Afbeelding

Afbeelding

Esther en Wodan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de rest :)

Afbeelding

Afbeelding
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Elvis

Re: Dordrecht: Bestgaand en Pushball

Bericht door Elvis » za 25 jul 2009, 19:52

Leuk overzichtje!!

Tijdens de Pushball hoor je dan echt achter je zeggen "ach echt zielig voor die paarden"
Het zag er ook zo uit alsof ze het moesten doen en er totaal geen plezier in hadden!! :D
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Vera

Bericht door Vera » za 25 jul 2009, 21:12

ik las de smile achter de laatste zin niet en dacht: Huh?? volgens mij vinden ze het superleuk. Vera en Aryn vliegen tenminste op de bal af. Normaal gaat vera altijd steigeren en klieren als we in een grote baan voor publiek moet rijden, maar als ze de bal ziet is ze het publiek vergeten en ziet ze alleen nog maar die bal.

Maar ja sommige mensen denken dat een paard alleen geschikt is voor dressuur, wij bieden ze tenminste nog variatie aan.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » zo 26 jul 2009, 07:48

Leuke impressie van het laatste deel van de dag Carolien.
Zortin was zeker terecht eerste bij bestgaand.
Wodan en ik M1+10
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » zo 26 jul 2009, 08:59

Elvis schreef:Leuk overzichtje!!

Tijdens de Pushball hoor je dan echt achter je zeggen "ach echt zielig voor die paarden"
Het zag er ook zo uit alsof ze het moesten doen en er totaal geen plezier in hadden!! :D
Ja, vreselijk zielig!!! (denkt aan d'r eigen bolle, die als jekko dan achter de bal aan gaat)

Wel leuk al die foto impressies van gisteren, kan ik stiekum toch nog een beetje op de keuring kijken!
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 26 jul 2009, 09:44

Ja echt zielig hoor, hier zijn paarden toch niet voor. Die hoor je een uur in de bak af te jakkeren en daarna lekker weer op stal te zetten en bij te laten komen!!! Maar goed dat snappen jullie natuurlijk niet
(hihi)

Ik vind Wodan zo'n lief bekkie hebben! Daar zou ik zo verliefd op kunnen worden
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » zo 26 jul 2009, 19:28

@ Nancy imka, Wodan is echt een goeie lobbes. Tijdens de stap foto's na bestgaand had hij het echt gehad!
2 uur heen op de trailer, wachten, pushball, snel snel omschakelen voor bestgaand. Normaal gaat hij niet zo snel de trailer op, maar nu vloog hij er zo wat in :D
Wodan en ik M1+10
Lenus88
Contacteer:

Bericht door Lenus88 » zo 26 jul 2009, 21:00

Zielig?! Een paard krijg je zonder zijn eigen wil echt niet dicht bij de bal. Je weet dat ze het liefst voor enge dingen zullen wegvluchten, dat is immers hun instinct. Onze paarden vinden de bal niet eng. Ze zijn soms eerder te enthousiast, zodat je ze moet tegenhouden.

Dierenwelzijn en veiligheid staan in onze sport voorop, en daarom zijn de scheidsrechters ook te paard (op de foto's de dames in het bordeaux) en handhaven de spelregels in een wedstrijd. De sport heeft al een traditie sinds 1902.

Wil je meer weten, kijk eens op de informatieve site www.pushball.nl
Op deze site vind je o.a. actie foto's met een ander Fjorden gezelschap in Rotterdam (2008).
En mijn Fjorde merrie (21 jr.) heeft 56 onervaren paarden het voorbeeld gegeven, zodat deze dieren hun gedrag aan haar hebben gespiegeld en nu allemaal kunnen Pushballen. Zo zie je hoe andere paarden vertrouwen krijgen in een ervaren Spiegelpaard. Dus de paarden worden vanuit een positeve manier getraind, en dit kan je in hun gedrag merken.

Voor deze Dag van Mens en Dier in Dordrecht zijn twee teams uit ZH en NH samengebracht, hopelijk hoor je in de toekomst meer van hen. Want zowel mens als dier hadden veel plezier! :))
Pushball.nl: it's kicking!
www.pushball.nl (informatieve site over het paard, dat zelf de bal voor zich uit rolt)
www.pushballonhorsback.blogspot.com (Engelstalige weblog voor Pushball trainers)
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » ma 27 jul 2009, 00:00

Lenus, als je even iets beter leest dan merk je dat metd eze opmerking juist het tegendeel bedoeld werd. Iedereen zag wel dat de paarden het niet bepaald vervelend vonden.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » ma 27 jul 2009, 07:49

Wat een leuke foto's zeg, ik vond het geweldig om te "scheidsrechteren" bij het pushballen.
Lenus88
Contacteer:

Bericht door Lenus88 » ma 27 jul 2009, 11:51

Dank voor jullie welgemeende reacties! (ookal snapte ik ze niet meteen.....)

Hopelijk hebben nu meer mensen de smaak te pakken gekregen om Pushball te spelen, en maken we kans om meer wedstrijden te rijden en een heuze competitie te beginnen. ;)
Naast Fjorden kunnen ook IJslanders en New Forest pony's met deze maat bal aan de slag. Het leuke is, dat zowel volwassenen als jeugd met elkaar in één team kunnen spelen. Dit is een redelijk unicum in de paardensport, met haar gescheiden junioren en senioren afdelingen. Een probleem waar wij (volwassen) Fjorden liefhebbers helaas vaker tegenaan lopen.... maar dat maakt dit ras niet minder leuk.
De veelzijdigheid van deze dappere en eigenzinnige "Klein Pferden" doet andere paardenliefhebbers altijd maar weer verrassen.
Pushball.nl: it's kicking!
www.pushball.nl (informatieve site over het paard, dat zelf de bal voor zich uit rolt)
www.pushballonhorsback.blogspot.com (Engelstalige weblog voor Pushball trainers)
Plaats reactie