gewoon zomaar :)

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
darkness

gewoon zomaar :)

Bericht door darkness » ma 18 mei 2009, 13:31

kusje van me nichtje :D

Afbeelding

opdrogen in de zon
Afbeelding

en ik kreeg een natte kus van darkness
Afbeelding

geniete van het water
Afbeelding

vriendjes!!
Afbeelding

lekker water
Afbeelding
mooie kuif :D
Afbeelding
sexy :D
Afbeelding
omar en darkness
Afbeelding

hoop dat jullie het leuk vinden x darkness en francis en omar
Jankeke

Re: gewoon zomaar :)

Bericht door Jankeke » ma 18 mei 2009, 15:56

Waarom was je je paard? Is niet bedoeld als kritiek maar meer voor mijzelf. moet ik mijn paard dan ook wassen.Is dat tegen ongedierte. En wat als hij altijd buiten staat. Wast iedereen zijn/haar paard. Of doe je dat alleen als je op wedstrijd gaat o.i.d. Waar was je hem dan mee :? :? :? :?
Laatst gewijzigd door Jankeke op ma 18 mei 2009, 16:32, 2 keer totaal gewijzigd.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Viv

Bericht door Viv » ma 18 mei 2009, 16:32

Wat is er mis met je paard wassen Janneke? Je MOET zowizo nooit wat.
Wij wassen Kadies ook af en toe ook in de winter. Ff het vieze zweet eruit en het helpt bij het verharen. Anders gaattie giga lopen schuren.
In de zomer spuiten we hem regelmatig af alssie heeft lopen rennen en zweten, stukje extra verzorging ;)
Je moet natuurlijk wel shampoo nemen die speciaal voor poownies is en die niet al het huidvet meteen weghaalt.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Jankeke

Bericht door Jankeke » ma 18 mei 2009, 16:34

Viv, het was ook niet bedoeld als kritiek maar meer als iets waar ik weer niets van af weet en wil "leren".
In de winter is het toch veel te koud! Ook denk ik dat je wel warm stromend water moet hebben of niet? Wat voor deken doe je hem dan om in de winter na het wassen en hoe lang houd je hem dan binnen. Je ziet wel, ik weet er niets van af.

Daarbij ben ik ooit een paar keer op een pensionstalling geweest en voor mijn gevoel wasten ze de paarden daar bijna iedere dag. Er heerstte daar dus ook een hele vervelende schimmel "ringworm' die door het paardje wat daar stond om beleerd te worden mee genomen is naar de stal waar Vlin staat.
Ik zelf heb die schimmel 5 jaar geleden ook gehad via paarden die gewassen werden en heb bijna een jaar met een onderarm als rauwe biefstuk rondgelopen. Dus daarom heb ik zoveel vragen over het wassen van paarden. Ik ben misschien te voorzichtig daardoor.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Fran

Bericht door Fran » di 19 mei 2009, 08:09

Knappe pony heb je! En wat een voorpluk! :)

Janneke je hebt PB ;)
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » di 19 mei 2009, 09:30

@ Janneke: Ik was ze eigenlijk zelden. Zeker buitenpaarden moet je niet te vaak wassen. Die hebben de belangrijke vetlaag die hun haren waterafstotend maken erg hard nodig. Overmatig poetsen en wassen maken deze laag kapot. Wat ik wel doe is de paarden bij warm weer of in het ruiseizoen wanneer het warm is een douche geven met enkel water. Vinden ze heerlijk en zo krijg je een boel haar los. Enkel de staart was ik soms met betadineshampoo uit om de jeukjes te verminderen in de zomer.

Darkness is een leuk paardje zeg! ziet er ook al heel stevig uit :)
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Viv

Bericht door Viv » di 19 mei 2009, 10:57

Wij wastten Tjo gewoon buiten (uit de wind) met koud water (je moet wat als je niks anders hebt). Ff snel en dan lekker zweetdekentje op en in stal zetten. Als dekentje nat is dekentje wisselen maar dan was ze vaak al droog.
En zo in de zomer precies hetzelfde (alleen laten we ze dan eerst nog ff rollen).
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
darkness

Bericht door darkness » wo 27 mei 2009, 10:59

hey hey ik heb ook alleen de manen en de staart gewassen van me paard hij stond te jeuken heel erg
dus dacht ik was ze eventjes :D

groetjes francis
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » wo 27 mei 2009, 11:18

Viv schreef:Wij wastten Tjo gewoon buiten (uit de wind) met koud water (je moet wat als je niks anders hebt). Ff snel en dan lekker zweetdekentje op en in stal zetten. Als dekentje nat is dekentje wisselen maar dan was ze vaak al droog.
En zo in de zomer precies hetzelfde (alleen laten we ze dan eerst nog ff rollen).
vind ik toch echt geen aanrader voor een buitenpaard hoor..
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 27 mei 2009, 20:57

Ik heb Imka en Emy vd week ook afgespoeld maar niet met shampoo, Imka dr manen wel omdat ze zo'n jeuk heeft. En Emy dr staart met shampoo verder niet alleen met water om ff af te koelen!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
ki-m-m-ie
Contacteer:

Bericht door ki-m-m-ie » wo 27 mei 2009, 21:07

Ik doe Patricia ook wel eens wassen, maar niet te vaak. Meestal de overgang naar de zomer i.v.m verharen enz.
Veder als het warm is en ze heeft gezweet doe ik haar lekker met enkel water afspuiten om lekker af te koelen en daar staat ze altijd heerlijk van te genieten. Staart en manen was ik met betadineshampoo voor de jeukjes, ook wel eens in de winter, omdat ze anders te veel gaat schuren. In de winter gewoon daarna lekker zweetdekentje op met hals en madame is zo droog.

Wat een leuke fjord is het zeg!! Die kuif op die foto! haha!
http://www.equitactus.nl
Paarden(sport)massage

Wendrika :+: Fjelljon x Drageset
Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013 :+:

Patricia :+: Larsto (v.Tunar), Rust zacht Kampioentje!17-05-1995/24-08-2011
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » wo 27 mei 2009, 21:55

nancy imka schreef:Ik heb Imka en Emy vd week ook afgespoeld maar niet met shampoo, Imka dr manen wel omdat ze zo'n jeuk heeft. En Emy dr staart met shampoo verder niet alleen met water om ff af te koelen!
tuurlijk maar da's iets anders dan echt wassen.
Ik heb ze hier in de lente ook noodgedwongen moeten wassen met luizenshampoo omdat ze vieze kriebelbeesten hadden. Als ze jeuk hebben kan je haast niet anders.

Ik ben gewoon niet zo te vinden voor "zomaar" wassen. Een koele douche op een warme dag is net hetzelfde als een regenbui, daar doe je niks mis mee, maar shampoos doen de vetlaag tussen de haren meestal meer kwaad dan goed.
Viv

Bericht door Viv » do 28 mei 2009, 04:44

Machteld&Falco schreef:
Viv schreef:Wij wastten Tjo gewoon buiten (uit de wind) met koud water (je moet wat als je niks anders hebt). Ff snel en dan lekker zweetdekentje op en in stal zetten. Als dekentje nat is dekentje wisselen maar dan was ze vaak al droog.
vind ik toch echt geen aanrader voor een buitenpaard hoor..
Maar Tjo was ook geen buitenpaard ;)
Afbeelding
siets
Contacteer:

Bericht door siets » do 28 mei 2009, 04:46

Wat een leukerd zeg! Hij geniet gewoon echt van het water, daar kan Trix nog wat van leren :D.

Ik heb Trix gewassen voor en na het scheren, en in de zomer spoel ik haar alleen af als het echt heel warm is, zodat het wat afkoelt.
Maar dan het liefst ook nog met warm water, omdat koud water helemaal niet zo goed schijnt te zijn voor de bloedsomloop...
Dag lieve, lieve Trix... ;(
Viv

Bericht door Viv » do 28 mei 2009, 04:48

Machteld&Falco schreef:[
Ik ben gewoon niet zo te vinden voor "zomaar" wassen. Een koele douche op een warme dag is net hetzelfde als een regenbui, daar doe je niks mis mee, maar shampoos doen de vetlaag tussen de haren meestal meer kwaad dan goed.
Maar er wast toch niemand zomaar? Wassen doe je altijd met een reden, en paardenshampoos zijn er niet voor niks. Ik heb in al die jaren nog nooit problemen gehad met de vetlaag tussen de haren na het wassen (behalve dan dat het jeukt in de zomer ;).
Maar ik gok, jij bent ook geen voorstander van scheren ;)
Afbeelding
Plaats reactie