Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
-
Machteld&Falco
Bericht
door Machteld&Falco » ma 25 mei 2009, 09:08
't is echt een Beer zeg

lekker ding.
Wat een leuk kolletje heeft hij. Groot of niet, ik vind het een lekker ding!
-
kristelhans
Bericht
door kristelhans » ma 25 mei 2009, 12:47
Haa ja het is ook wel echt een charmeur hoor..hij kijkt altijd zo zwoel als ie iets wil haha..en verder is het gewoon echt een blij ei! Nog één nachtje....ik kan vast niet slapen!
-
Anita
-
Contacteer:
Bericht
door Anita » ma 25 mei 2009, 12:55
kristelhans schreef:Nog één nachtje....ik kan vast niet slapen!..............
................... en misschien moet je dan ook nog wel de hele dag wachten, kan me voorstellen dat J&J 's avonds komen. Alvast heel veel plezier met je vent straks op zijn nieuwe plek.
Als je volgend jaar wel naar de keuring gaat, welke wordt dat dan?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
kristelhans
Bericht
door kristelhans » ma 25 mei 2009, 13:18
Ik denk dat ik dan naar Hardenberg ga..daar ging ik voreger altijd met de buren en hun fjorden heen..maar meerdere keuringen lijkt me ook wel leuk! Hardenberg is het dichtsbij maar als ik straks mijn trailerrijbewijs heb, scheur ik overal heen hoor! (hoop ik) haha.. Ik kon in dat fjordenboekje niet zo goed vinden wat er nou wanneer is..ik ben nog geen lid..heb het boekje van Jan en Jose gekregen maar ik ga binnenkort natuurlijk wel lid worden..Beer moet nog DNA getest worden (wel haar afgenomen op de veulenkeuring..had ie een A premie geloof ik)
-
Anita
-
Contacteer:
Bericht
door Anita » ma 25 mei 2009, 13:25
De keuringsdata en plaatsen staan op blz. 125. Je mag naar 1 keuring per jaar met je paard, uiteraard mag je er wel meerdere bezoeken als bezoeker, doe ik ook altijd.
In Beer zijn paspoort kun je terugvinden welke premie hij heeft gehaald als veulen. Kun je dat nog even laten weten, kan ik mijn bestand weer een beetje bijwerken.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
kristelhans
Bericht
door kristelhans » ma 25 mei 2009, 13:28
Haa kijk, dat wist ik niet..ga straks meteen even in het fjordenboekje kijken thuis. Morgen krijg ik Beer's papieren..hij heeft nu nog een veulenboekje geloof ik... Dan is hij nog niet opgenomen in het stamboek geloof ik he? Ik ben echt helemaal nieuw in dit gebeuren..zal hier op FW eens zoeken naar topics hierover...wil het wel allemaal goed voor elkaar hebben

-
Anita
-
Contacteer:
Bericht
door Anita » ma 25 mei 2009, 13:32
Ja klopt, hij zit nu nog in het veulenboek. Als je vanaf dit jaar met hem naar de keuring gaat wordt hij opgenomen in het hoofdstamboek en wordt zijn paspoort aangepast. Ik weet niet zeker of je het direct op de keuring al weer meekrijgt of dat je het later thuisgestuurd krijgt. Heb dat zelf nog nooit bij de hand gehad.
Als je er met de bestaande topics niet uitkomt, gewoon vragen hier, er zijn genoeg kenners onder de FW-ers.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
kristelhans
Bericht
door kristelhans » ma 25 mei 2009, 13:39
Bedankt! Ik ga pas volgend jaar met hem naar de keuring denk ik...nog even wat spieren kweken enzo..deze zomer eerst maar even focussen op het inrijden en mooier worden.. Het is vast handig om eerst lid van het boekje te worden he? Ik las dat alles voor niet-leden het dubbele tarief was..(heb het boekje toevallig bij me)..ik moet al die dingen wel even spreiden anders is t zo'n hap uit mijn budget in één keer..haha er moet ook nog een nieuw zadel komen en meer van dat soort dingen..iedere maand een dingetje.. Ik zou het wel allemaal in orde willen hebben voordat ik naar een keuring ga..vind ik wel een fijn idee..
-
Anita
-
Contacteer:
Bericht
door Anita » ma 25 mei 2009, 14:08
Ja, het klopt dat alles dan dubbel zo duur is, wel de moeite waard dus om lid te worden. Ledengeld (bij automatisch betalen) + inschrijfgeld is 64 Euro. Overschrijven van Beer op jouw naam is 20 Euro. Als je nu lid wordt krijg je waarschijnlijk ook het voorjaarsnummer van dit jaar nog. Beer moet op jouw naam staan voordat je met hem naar de keuring gaat, anders kun je niet eens meedoen. De keuring op zich is gratis. Voor die tijd moet zijn DNA zijn vastgelegd (kosten 45,22, ga je volgend jaar naar de keuring dan van de winter doen, anders zo snel mogelijk) omdat hij 3 jaar of ouder is. Als ik zo in de tarievenlijst kijk is opname in het hoofdstamboek 16 Euro.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
kristelhans
Bericht
door kristelhans » ma 25 mei 2009, 14:27
Ik word deze maand lid denk ik en dan laat ik hem deze maand al op mijn naam zetten en volgende maand dat DNA gedoe..wil het wel zsm voor elkaar hebben maar wel in kleine hapjes haha of ik moet volgende week op mijn verjaardag een gulle gever hebben gehad

Bedankt voor de info in ieder geval!
-
Pamba
-
Contacteer:
Bericht
door Pamba » ma 25 mei 2009, 15:42
Lekker dat het zo goed met jullie gaat!!
Hij ziet er goed uit

-
skreia
-
Contacteer:
Bericht
door skreia » ma 25 mei 2009, 17:04
Wat leuk dat Beer naar huis toe komt!!
Hij doet zijn naam wel eer aan met die maat
Het is echt een lekker ding (
maar die van mij blijft natuurlijk de lekkerste 
)
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!

-
adanco
-
Contacteer:
Bericht
door adanco » ma 25 mei 2009, 19:53
Heyyy, wederom leuke foto's. Hij ziet er steeds een beetje beter uit nu. En volwassener... Miss kom ik morgenavond wel mee, maar dat weet ik nog niet. Anders tot ooit!

haha..En veel plezier alsie lekker dichtbij je huis staat.
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008
L2 Fjordsport
Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
-
nadinefjorden
Bericht
door nadinefjorden » ma 25 mei 2009, 20:06
Wow wat een leukerd! Veel plezier met hem dichtbij huis..
-
Yfke-lover
Bericht
door Yfke-lover » ma 25 mei 2009, 20:40
als je hem op laat nemen in het stamboek moet je je boekje op de keuring inleveren en krijg je een nieuw boekje thuis gestuurd tenminste zo ging het bij Yfke wel
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
-
Gerritje
Bericht
door Gerritje » di 26 mei 2009, 16:48
als het goed is is er nu. dus veel plezier met Beer op 10 minuten fietsen :-)
---
-
roos
Bericht
door roos » di 26 mei 2009, 17:46
Wat een knap stel zijn jullie zeg

nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god

Dancer Trotse mama van Jasmijn en
Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug