Opgetuigde Karev

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
rocky&moby

Re: Opgetuigde Karev

Bericht door rocky&moby » di 19 mei 2009, 14:15

als je het leuk vind een soort aangespannen werk te doen waarom ga je haar dan niet met dubbele longe longeren en misschien inde lange lijnen zetten?

de bak slepen, ja zou ik aan je staleigenaar over laten.

We hebben mijn fjord ooit een aan het tuig leren wennen, zo braaf en toen de bak slepen..
Het was iemand die al bijna zijn hele leven met fjorden ment maar toch is er een lelijk ongeluk gebeurd en kan hij nu nooit meer voor de wagen.

Hij schrok en maakte een gekke sprong de sleep tikte de bakrand aan en toen schrok hij zo dat hij steigerde en viel.

Ik geef dus geen commentaar maar een tip, ga leuk je menbewijs halen en neem eens les met een ervaren paard. Dan kan je Karev in de toekomst altijd laten beleren. Net als rijden een kunst opzich is is mennen dat ook!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 19 mei 2009, 14:40

naja, dit was alleen bedoelt om jullie ff te laten zien hoe ze er uit ziet in het tuig, verder niet. Het enige dat ik gedaan heb is een rondje om het huis gestapt, verder niet. Ze komt niet voor de wagen. Het hele tuig lag er op voor de foto, normaal gebruik ik dan alleen een longeersingel of het schoftje..

ellen kan je me uitleggen wat je bedoelt met de streng ophouders om het schoftje gebonden? en aan de strengen hangen is een groot woord, edaarom staat het er ook tussen aanhalingstekens. Thomas gaf iets druk op de strengen, hij heeft er heus niet met het volle gewicht achter gehangen
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » di 19 mei 2009, 16:46

Woow wat een aanvallen, wij beleren veel paarden ook voor andere mensen en hebben wel onze eigen beleerd. Toch vind ik aanvallen om deze foto's nutteloos. Iemand die aan ons vraagt om advies weet toch al dat ze geen ervaring heeft? Als iemand wil mennen en de bekende consequenties wil ervaren tja daar kunnen wij niks tegen doen toch, hetzelfde met ruiters die paarden beleren maar die niet kunnen rijden...

En tamara de belgen hebben daar een zwaar trekpaard tuig om ;) en de borst hangt goed, wanneer je hem goed om hebt kantelt deze niet! Als je goed kijkt zie je ook dat ik de fjorden in de losse strengen heb voor de veenslee.

Als je zo ff denkt de bak te gaan slepen denk je in mijn ogen ook verkeerd want als je dat fout doet en je gaat aan de sjees kun je je verdere men carriere wel vergeten ;). Ook al wil je niet gaan mennen bakslepen is ook mennen...

Succes!
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 19 mei 2009, 18:46

Roosjuh schreef:Als je zo ff denkt de bak te gaan slepen denk je in mijn ogen ook verkeerd want als je dat fout doet en je gaat aan de sjees kun je je verdere men carriere wel vergeten ;). Ook al wil je niet gaan mennen bakslepen is ook mennen...

Succes!
maar wie zegt dat ik dat zo ff denk te gaan doen? Ik heb dit tuig nu vanaf de hk, wat was dat, maart ergens. Ik ga er rustig aan mee beginnen, dit is al met al de 3e x ofzo dat ik het schoftje op gelegd heb, en er mee om de boerderij gegaan ben, de rest van het tuig ligt er ff op voor de foto..
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » di 19 mei 2009, 21:38

Ik geloof dat nu wel duidelijk is wat jullie punt is....

Ziet er stoer uit Tamara, net echt :))
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 20 mei 2009, 10:10

dank je carolien
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » wo 20 mei 2009, 10:44

Tamara schreef:het is helemaal niet mijn bedoeling om echt met haar te gaan mennen, alleen bakslepen wou ik gaan doen. Ik weet dat de meningen hierover verdeeld zijn. Normaal heb ik de broek er ook niet om, alleen even voor de foto. Ik had hier juist even een foto geplaatst om te zien of het tuig goed lag of niet. En los van het feit of het borsstuk nou wel of niet goed ligt, deze is best zwaar, en kantelt naar voren als er niks aan de strengen hangt
Mijn bovenstaande reactie even veduidelijken, ik reageerde op dit stukje van jou ;). Verder was het niet als algehele aanval bedoeld. Wil alleen dat het plezier met je paard niet verstoord wordt door impulsieve idee'en omdat 'iedereen' ment ;).

Zo ik hoop dat het je een beetje duidelijk is en dat er geen verkeerde opvattingen worden gemaakt :(:) .
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Esther

Bericht door Esther » wo 20 mei 2009, 17:57

Volgens mij is Tamara er in eerder topic ook al op geattendeert dat het niet zomaar iets is..
Iedereen die hier zo reageert heeft het waarschijnlijk al eens flink mis zien gaan en het is zeker iets gevaarlijks..

Ik geloof dat allen hier een koetsiersbewijs hebben, al zie ik daar persoonlijk niet zo de meerwaarde van.. Zitten ook een hoop kromme dingen tussen.. Dingen die ik van mijn leven niet zou doen..

Ik heb de meeste veiligheidsdingen van Bart mee gekregen, die weet precies waar het vaak fout gaat en wat de beste manier is, gewoon door ervaring.. Hij hamert altijd op veiligheid.. Nu is zo'n begeleiding natuurlijk niet voor iedereen mogelijke en ik besef me terdege wat ik mee heb geboft..

Beter is om eerst misschien wat prive lessen te nemen, ook voor hulp met inspannen, optuigen, gebruik van een wagen of sleep e.d. En vervolgens gewoon in een groepsles mee te doen, met een vertrouwd paard..
Is heel wat deugdelijker dan het koetsiersbewijs.. Nu hadden wij ook een rampzalige instructrice met het koetsiersbewijs..

Vraag in ieder geval even aan iemand die weet hoe het moet om het tuig mooi goed zittend te krijgen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Brittlover

Bericht door Brittlover » do 21 mei 2009, 16:41

ook ik vind dat tamara word aangevallen, zal allemaal wel goed bedoeld zijn maar toch.
tamara is een slimme meid en die is op de toekomst voorbereid :D . ze doet niet zomaar iets met karev.
kijk maar naar al haar andere topics, ze vraagt aan iedereen advies. en neem aan dat ze daar haar ding mee oplost.
en ze zal vast niet alleen hier advies vragen.....

het staat haar harstikke goed!!
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » do 21 mei 2009, 20:23

Wat staat Karev er weer braaf bij,
Vind het altijd leuk om foto's van jullie te zien, je doet zoveel leuke dingen met je paard.
Echte maatjes!
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 21 mei 2009, 21:31

Ik wil even aanvullen op Esther... ook al heb je je koetsiersbewijs, dat wil niet zeggen dat je kunt mennen. Het is een beetje hetzelfde als met je rijbewijs. Je leert rijden van de kilometers die je maakt. Ik heb al jaren mijn koetsiersbewijs, maar je zult mij niet vaak op de kar zien zitten, zeker niet met de teugels in mijn hand.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Plaats reactie