Ik zit nog niet zo lang bij dit forum en ik wilde jullie aan mijn kersverse fjord voorstellen. Ik ben sinds een week of 3 eigenaresse van dit prachtdier en we hebben afgelopen zondag voor het eerst samen buiten zijn 'comfortzone' gewandeld. Björn is een 3 jarige ruin van 1,51 en een echte schat. Hij is nog zo groen als gras en we zitten nog in de kennismakingsfase. Eind mei komt Björn naar ons toe en tot die tijd staat ie in Drenthe bij z'n oude baas met z'n maten in het land.
Ik ga hem heel rustig inrijden deze zomer en we zijn al met wat grondwerk begonnen. Zo moet ie altijd achter mijn achterste had blijven als we samen lopen..doet hij dat niet, moet ie een rondje lopen..soms rechtsom, soms linksom. Ik leg dan mijn hand op zijn kont zodat ie meteen het concept 'wijken voor druk' leert. Ook was ie nogal van het kopstoten maar door de rondjes consequent vol te houden doet ie dat nu ook niet meer. Hij kan al met een slap touw mij blijven volgen..ook in draf, en als ik stop, stopt ie keuring naast me. We zijn nu 2 keer een beetje bezig geweest en hij pikt het allemaal heel goed op!
Veel plezier met de foto's!
Code: Selecteer alles
EDIT Dreeke: link verwijderd