Ilonka in de wei, blote voeten en easyboots

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Ilonka

Ilonka in de wei, blote voeten en easyboots

Bericht door Ilonka » za 29 nov 2008, 23:50

Vandaag kwam ik in de wei en waren Ilonk's toch al korte pootjes nog korter geworden...
Afbeelding

Ah ze staat in de sloot!
Afbeelding

Ilonk komt even hoi zeggen, of meer, ze komt even vragen of ik ook wat te eten voor haar heb. Je bent een Fjord of je bent het niet.
Afbeelding

IJzers zijn er weer sinds dinsdag af, ik ben erg blij hoe laag de nagelgaten al zitten. (Voor een ander stelt dit wellicht niets voor maar voor Ilonk is dit echt heel goed! Die heeft echt, with all do respect, klotepoten, slecht groeiend en heel plat.)
Afbeelding

Kijk ze heeft zelfs echt een rand om haar hoeven, de smid was er gewoon trots op...
Afbeelding

Het seizoen is weer begonnen, ijzers eraf, easy boots met het rijden aan. Ilonk moest nog net even haar hoofd voor de camera gooien toen ik op het knopje drukte.
Afbeelding

Daarna een rondje gaan rijden met de nieuwe EB's achter. Ze liep eigenlijk direct lekker. Natuurlijk wel weer gevoeliger op de steentjes dan met ijzers en zooltjes. Die er trouwens nog muurvast onder zaten na 13 weken en nog lang niet op waren. Maar ik vond dat het te riskant werd, met toch voor haar lange(re) hoeven kans op struikelen en met de blessure die ze aan een bandje van kogel naar hoef heeft gehad niet wenselijk.
Het is grappig hoe snel je weer gewend bent aan het vertrouwde geklepper van je hoefschoenen. Flapperdeflapperdeflap, Ilonk loopt weer op EB's.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Jilly

Bericht door Jilly » zo 30 nov 2008, 09:47

Je zou toch echt gaan denken dat het in de sloot beter is dan in de wei zelf...
Staat ze met dat modelletje geschoren zonder deken?
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Mir

Bericht door Mir » zo 30 nov 2008, 09:58

Lekker in het land, is het niet heel drassig bij jullie? Onze shet is nog maar 50 cm hoog, de andere 40 cm zit in de blub :D .
Heb je nu andere easyboots achter? Omdat je benieuwd was of ze moest wennen?
Super dat haar hoeven zo lekker meewerken!
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 30 nov 2008, 10:31

Onze wei is eigenlijk heel droog behalve het stuk bij de stal. Het stuk waar Ilonk op de foto staat is veel lager dan de rest dat op de es ligt en toch nog droog!

Ilonk staat zo geschoren als het droog is zonder deken buiten. Nu is het geschoren gedeelte alweer zo lang dat ik haar ook in de regen zonder deken laat staan.. (Na het rijden krijgt ze een Smartex Rain op en die gaat er dan de volgende dag weer af, of 's avonds afhankelijk van wanneer ik heb gereden.) Het stuk dat ongeschoren lijkt is overigens eind september nog helemaal eraf geweest...

Ik had nieuwe EB's voor achter besteld omdat de anderen géén profiel meer hadden. Was nenieuwd hoe dat zou gaan omdat ik tot begin dit jaar nog met de EB's van het oude model reed. De nieuwe zijn een fractie anders van vorm wat er voor zorgde dat de EB's om haar voorhoeven een kortere backstrap nodig hadden. (Ze heeft mt 4 met mt 3 backstrap nu aan haar voorhoeven.) Achter zijn haar hoeven wat ovaler, in de lengte, en daar pasten de mt 3 met mt 3 backstrap wel direct goed. Fijn hoor!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Gerritje

Bericht door Gerritje » zo 30 nov 2008, 17:03

Leuk om haar weer te zien. Ze ziet er goed uit zeg!
Is dit al op jullie nieuwe stekkie?
Corine

Bericht door Corine » zo 30 nov 2008, 17:17

Leuk haar te zien! Fijn zeg dat de easy boots zo goed bevallen met rijden!
Plaats reactie