Ah ze staat in de sloot!

Ilonk komt even hoi zeggen, of meer, ze komt even vragen of ik ook wat te eten voor haar heb. Je bent een Fjord of je bent het niet.

IJzers zijn er weer sinds dinsdag af, ik ben erg blij hoe laag de nagelgaten al zitten. (Voor een ander stelt dit wellicht niets voor maar voor Ilonk is dit echt heel goed! Die heeft echt, with all do respect, klotepoten, slecht groeiend en heel plat.)

Kijk ze heeft zelfs echt een rand om haar hoeven, de smid was er gewoon trots op...

Het seizoen is weer begonnen, ijzers eraf, easy boots met het rijden aan. Ilonk moest nog net even haar hoofd voor de camera gooien toen ik op het knopje drukte.

Daarna een rondje gaan rijden met de nieuwe EB's achter. Ze liep eigenlijk direct lekker. Natuurlijk wel weer gevoeliger op de steentjes dan met ijzers en zooltjes. Die er trouwens nog muurvast onder zaten na 13 weken en nog lang niet op waren. Maar ik vond dat het te riskant werd, met toch voor haar lange(re) hoeven kans op struikelen en met de blessure die ze aan een bandje van kogel naar hoef heeft gehad niet wenselijk.
Het is grappig hoe snel je weer gewend bent aan het vertrouwde geklepper van je hoefschoenen. Flapperdeflapperdeflap, Ilonk loopt weer op EB's.