Wat hier zoal in de tuin rondscharrelt

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Ivonne

Wat hier zoal in de tuin rondscharrelt

Bericht door Ivonne » za 08 nov 2008, 14:18

Ik hoorde vorige week iets ritselen, kijk op, loopt er een egeltje. Een heel kleintje. We hadden laatst al een heel klein egeltje op de deel zien lopen, die zocht waarschijnlijk een plek om te overwinteren, zijn winterslaap te houden.
Wij op internet zoeken, omdat dat beest nog zo klein was. Ze moeten rond de 700 graam zijn willen ze de winter overleven. Dus als we hem zien voeren we hem bij met kattenvoer, ook omdat hij 1 slecht oog heeft en misschien daardoor wel zo klein? Ik weet eigenlijk niet of ze hun eten ruiken of zien?

Mischa zag hem ook
Wat is dit joh?????

Afbeelding
Afbeelding

Zoiets heb ik nog nooit gezien!
Afbeelding
Afbeelding

Ik wilde hem op de foto zetten, maar hij rolde steeds in omdat Mischa erbij stond
Uiteindelijk toch nog een beetje gelukt. Ik kan niet goed zien wat er met zijn oogje is, maar hij ziet er raar uit.
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb Mischa erbij weggeroepen, ze vond het té interessant. Ik ging verder met uitmesten, wat zie ik na een minuut of 10 aankomen? Mischa met die egel in zijn bek, au! Mischa is erg lief en deed hem ook niks, wilde hem gewoon aan mij laten zien, ze kwam er zo trots mee aan.
Ik MIscha naar binnen gedaan en egel op een rustig plekje gezet. Hij was later weg, dus dat is wel goedgekomen. Hij weegt maar 325 gram, we voeren hem bij en wegen hem zoveel mogelijk. Is hij te licht begin December doen we hem in een lege paardenstal, anders maakt hij geen kans.

Verder scharrelt hier sinds gister nog wat nieuws in de tuin.
Ik heb zelf chabo;s, krulveer kippen. Een collega van mij heeft daar vorig jaar wat kuikens van gekregen en deze zomer hadden ze er ineens 4 kuikens bij lopen. Ze misten al wel een hen, maar hadden niet door dat die broeds was en op eieren lag :? Wij hadden toevallig net kuikens uit de broedmachine onder en lamp, dus die 4 kleintjes van mijn collega erbij gezet, anders zouden ze het niet overleven Eéntje was heel zwak en veel kleiner dan de rest. Het zijn inmiddels 4 behoorlijke kuikens, 2 hanen en 2 hennen. De hanen zijn naar een handelaar gegaan en ik heb gister de 2 hennen bij mijn ander kippen in de ren gedaan. Ze zaten vol schrik naar die 2 grote konijnen te kijken, die er bij in zitten, hihi.
Vanmorgen de hele boel losgelaten, ik heb ze overdag lekker in de tuin Ze zaten heerlijk in de zon te genieten!
Dit is die kleine, had niet verwacht dat ze het zou redden. Nog een iel nekje, weinig veren, maar dat komt nog wel. Toevallig is deze zomer zo'n kleur van mij doodgegaan, vind het wel leuk weer zo ééntje te hebben!
Afbeelding
Afbeelding
Deze is helaas gladvederig, wel ene mooie kleur vind ik. Zie het verschil, zijn even oud!
Afbeelding
Afbeelding

zo, dat was even wat anders dan paardenfoto's :D
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 08 nov 2008, 15:06

Nog een egelvanger erbij. Onze honden doen het ook, houden het egeltje om de beurt in de bek. En laatst las ik dat Geertje haar honden het ook al doen. Hier jammert er nooit eentje, zal dus wel geen pijn doen in de bek.

De foto's zijn weer prachtig Ivonne en leuk om eens iets anders te zien dan paarden.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
geertje

Bericht door geertje » za 08 nov 2008, 15:51

och ik vindt het zulke leuke diertjes,

ja onze honden zijn er dol op,
alleen heeft onze oudste hond een jonkie gemold, vraag me niet hoe of ze het voor elkaar krijgen, maar leuk vond ik het niet.

leuke kippies, gezellige tuin vol met leven.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 08 nov 2008, 15:53

Ik ben bang dat dat hier ook gebeurd is. Onze honden kwamen vorige week ook met een kleintje aan dat er niet helemaal jofel meer uitzag. Jeroen heeft hem op hooi in een paardenstal gelegd zodat de honden er niet bij konden komen. De volgende dag was het beestje helaas dood.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
colunder

Bericht door colunder » za 08 nov 2008, 15:55

Wat een schattig kopje heeft zo'n egeltje toch!
Ik kan er altijd echt van genieten als je de kippen zo rond ziet scharrelen,ze kunnen zo intens tevreden zijn.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
brendaatjuh

Bericht door brendaatjuh » za 08 nov 2008, 17:30

Leuke dierentuin hebben jullie, wel apart dat egeltje zo op de foto, schattig ding. De kipjeeesss, zulkes heb ik nog nooit gezien.
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » za 08 nov 2008, 18:43

Wat een mooie foto's! Er zijn dagen dat ik niet graag met je zou ruilen maar als ik dit zo zie....
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Marloes

Bericht door Marloes » za 08 nov 2008, 19:04

Wat schattig dat egeltje!
Lief dat jullie daar zo mee bezig zijn en er zo goed voor zorgen! :j
Mooie foto's hoor!
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » za 08 nov 2008, 22:06

Schattig he! zo'n egel beest.

Wel even ontvlooien en ontteken als ie langer mag
blijven wonen.
Nou dat wordt kattevoer kopen!
Zal je hond wel helemaal voor die "lege" stal gaan liggen. Want dat lust ie vast ook wel.

Kippetjes tussen de blaadjes ook enig!
Die ene valt bijna niet op, schutkleur.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
jolita

Bericht door jolita » zo 09 nov 2008, 14:23

Wat ontzettend schattig! (mooie fotos ook). Hopen dat het egeltje wat aan komt :j
Jolita
Plaats reactie