Ze kregen alle 5 een 1e premie. Eén veulen werd zelfs reservekampioen van alle dressuurgefokte veulens. We kwamen met een kofferbak vol linten, bekers en prijzen weer thuis. Voldaan gevoel!
Vind het altijd een leuke week voor de keuring aan. Hoofdstellen passen, alles invetten, de paarden en veulens wassen en invlechten.
Hier een kleine foto-impressie voor de KWPN-liefhebbers van hier.
Ondanks dat ik niet van vossen hou en al helemaal niet van veel aftekeningen, is dit toch wel één van mijn favorieten. Hij heet Dior (v. Gribaldi), en heeft een super eigenwijze uitstraling.

Hij kan geweldig bewegen, werd 1e in zijn groep en mocht meelopen in het kampioenschap. Heeft jammer genoeg niet gewonnen.

Dit is Dylano (v. Numero uno), mij favoriet. Hij kam op de 2e plaats geloof ik, kreeg wel een 1e premie. Zijn moeder Ranna, is ook de moeder van onze Baranna, dus dit is haar halfbroer.

Dit is Dynamite (v. Landlord). Hij liep op de 3e plaats, een 1e premie.

Even goed neerzetten voor de jury. Op de voorgrond die boer-fokker waar ik 19 jaar gewerkt heb. Zijn neef, mijn ex-postbode-college monstert ze.

Kan ook goed bewegen voor een springgefokt veulen.

Dit is Diamond (v. up to date). Wat een beest met invlechten, een dráák! Hij ging er bij liggen, bokken, stijgeren, springen, alles haalde uit de kast om aan het vlechten te ontsnappen. We hebben er met pijn en moeite 11 in gekregen….. op de keuring was hij gelukkig weer lief. Best eng, die veulens invlechten, ze kunnen best onberekenbaar zijn, en zeer wendbaar en lenig!

Dit is Dyon (v. Jazz). Hij werd reservekampioen bij de dressuur gefokte veulens. Het oude haar moet er nog wel heel erg uit. Maar hóe?

We mogen 7 Augustus met 3 veulens en een 3-jairge naar de centrale keuring in Exloo. Leuk!
Tot slot nog wat fjordenfoto’s……………….
Het onkruid staat een béétje hoog in sommige stukken wei. Dit was vorig winter helemaal ondergelopen. We hebben nog niet de mogelijkheid gehad het opnieuw in te zaaien. Maar Marga en Baranna vermaken zich er wel in en het levert leuke plaatjes op soms. Deze zijn niet echt geweldig, maar even voor het idee hoe hoog het staat.
Marga