Afscheid nemen van mijn Mabeltje...

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Mapie

Afscheid nemen van mijn Mabeltje...

Bericht door Mapie » wo 23 jul 2008, 14:44

Hoi hoi! :wave:

Afgelopen maandag was het zo ver... Mabel ging naar haar nieuwe eigenares... |(
Hoe en wat kun je lezen bij dagboek onder het kopje: "Héél moeilijk besluit... Mabel, Doortje en Lucy gaan weg..."
Het was een erg moeilijke, maar zeker een eerlijk, besluit!

Mijn tante keek er zo naar uit om Mabel op te halen. Ze was echt helemaal happy en trots dat Mabel van haar zou worden. 8-) Dat gaf wel een ontzettend fijn gevoel. Ik weet nu dat ze in hele goede handen is!

Ik ben mee geweest Mabel wegbrengen daarheen. Ik wilde gewoon graag zien hoe ze zou reageren op hun paarden en op haar nieuwe thuis. En mijn oom en tante vonden het ook fijn dat ik mee ging. Ik ken Mabel het beste dus het is voor hun een prettig idee dat ik mee ging.

Ook een goede vriendin, Lisa, ging mee gelukkig. Om mij geestelijke ondersteuning te geven... (hahaha, dat klinkt wel heel dramatisch he? O:) )
Maar ja, het is ook niet zomaar iets. Ik heb Mabel drie jaar verzorgd. Daarna is ze nog dik vier jaar van mij geweest. Dat is toch dik zeven jaar van mijn leven. En ergens zal ze ook altijd mijn mooie meisje blijven...

Voordat mijn oom en tante zouden komen wilden Lisa en ik Mabel nog ff een beetje mooi maken voor haar nieuwe baasje. En het regende pijpenstelen dus ik vond het wel fijn om haar even in de schuur te zetten zodat ze toch nog iets kon opdrogen...

Maar dacht je dat we haar uit de wei konden krijgen??? We hebben echt álles geprobeerd! Brokken, brood, zitten in de wei noem maar op, echt alles! Maar madam liet zich niet vangen hoor! :o
Ik heb zelfs Doortje en Lucy even in de schuur gezet om Mabel te 'lokken' maar ook dat werkte niet.
Ze wist donders goed wat er ging gebeuren! Ze is lang niet gek.
En het is en blijft een fjord natuurlijk! }-)
Mijn oom en tante waren er inmiddels al en we hadden Mabel nog niet... |o Ergens hadden hun al zo'n gevoel dat dat gebeuren zou hihihi! Teuni, mijn tante, is wel bekend met fjorden en kent Mabel maar al te goed!
Gelukkig konden we Mabel te pakken krijgen toen mijn oom en tante binnen een kopje koffie aan het drinken waren. He he eindelijk... Compleet natgeregend, maar het was gelukt...

Hier een paar foto's van deze moeilijke maar ook mooie dag...

Mabel, verzopen als een kat, en ontzettend beledigd in de wei nog... Hier lijkt ze rustig, maar je hoefde maar een stap te verzetten of ze ging weer op de loop...
Afbeelding

Laatste keer bij mij thuis in de wei... |(
Afbeelding

Lucy in de schuur als 'lokaas' (en wat vond ze dat geweldig! De hele boel moest gesloopt worden hahaha!)
Afbeelding

En eindelijk Mabel kunnen krijgen. Snel haar nieuwe halstertje om om een goede indruk te maken op haar nieuwe eigenares! O:)
Afbeelding

En hier mijn supertrotse tante 8-) met haar nieuwe fjordje! Mabels nieuwe eigenaresse!
Afbeelding

Afbeelding

Samen met mijn tante nog wat dingetjes doorspreken...
Afbeelding

En toen was het moment aangebroken om Mabel naar de trailer te brengen..
Afbeelding

Nog even een paar foto's van mij samen met mijn meisje...
Afbeelding

Afbeelding

En toen de trailer in... Waar madam zich nog even hevig tegen heeft verzet... }-)
Afbeelding

Maar de aanhouder wint!
Afbeelding

Ja meisje, nu ga je toch écht weg...
Afbeelding

Onderweg heeft ze wel laten weten dat ze het er niet mee eens was! Tot een paar keer toe enorm hinniken. Ze riep Doortje en Lucy... Echt hartverscheurend...
Gelukkig heeft Doortje er weinig moeite mee gehad. Kleine Lucy heeft nog wel even een tijdje gezocht... En is nu telkens dicht bij mama.

Verder ging het vervoer voorspoedig en waren we al gauw op de plaats van bestemming.
Mabel hier op bij haar nieuwe thuis...
Afbeelding

Lisa bracht Mabel naar haar wei
Afbeelding

Waar mevrouw zich binnen de korste keren helemaal thuis voelde! O:) (als er maar lekker grasjes zijn he?)
Afbeelding

Hé, hier zijn nog meer paarden!
Afbeelding

Maar de grasjes zijn toch intressanter! (wat een dikke tank is Mabel geworden zeg! :o Word tijd dat er wat met haar gedaan word weer!)
Afbeelding

En toen hadden de andere paarden van mijn oom en tante eindelijk door dat er in de wei naast hun een nieuweling was gekomen! :D Geweldige reactie! Rennen en snuiven! Hahaha!
Afbeelding

Helemaal beduusd en ontzet, terwijl Mabel heerlijk liep te grazen.. O:)
Afbeelding

Zelfs Johny de pony van 34 jaar wilde dit even nader bestuderen!
Afbeelding

De donkere merrie met de deken op is Iris. Daar rijd mijn oom op. Iris heeft vier jaar geleden Swingtime, de voskleurige merrie, gekregen. En swingtime heeft nu zelf een veulentje van ongeveer drie weekjes oud, Donna. Een ontzettend mooi veulentje. En dan hebben ze Johny nog, een oude shetlander.
Afbeelding

Swingtime en Donna :+
Afbeelding

En Mabel vind het wel best!
Afbeelding

Iris die er echt niks van snapt...
Afbeelding

En Mabel wilde toch nog even de beentjes strekken en laten zien wat ze in huis heeft...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat Swingtime en Donna maar wat spannend vonden...
Afbeelding

Afbeelding

Daarna gingen de paarden op stal. Mabel is niet gewend om op stal te staan. Ze stond bij mij altijd dag en nacht, zomers en swinters buiten. Maar ze brak echt bijna de boel af toen alle paardjes binnen waren en ze helemaal alleen stond... :o
Gelukkig hadden ze nog een stal over (waar allemaal rommel in stond). Die hebben we snel leeggehaald en lekker stro in gelegd.
Daarna Mabel ook lekker binnen gehaald. Ze staat precies tussen Iris en Swingtime met het veulen in. Dus zo kunnen ze goed wennen aan elkaar.

Teuni haalt de zenuwachtige Mabel lekker naar binnen. Haar eerste eigen fjordje! :D
Afbeelding

Mabel in haar mooie nieuwe stalletje, lekker brokjes eten...
Afbeelding

Lekker ontspannen gelukkig!
Afbeelding

:D
Afbeelding

Mama Swingtime houdt de boel nauwlettend in de gaten:
Afbeelding

Afbeelding

Ze zijn super lief voor Mabeltje en ze word echt goed verzorgd!
Afbeelding

Ikke zelf nog even met mijn meisje... Wel moeilijk hoor...
Afbeelding

Afbeelding

Lisa en Mabeltje:
Afbeelding

Mijn lieve, lieve meisje, zal je missen, maar dit is het beste voor jou...
Afbeelding

Afbeelding

En toen was het bijna tijd om weer naar huis te gaan... Nog even een paar mooie hoofdfoto's gemaakt van mijn mooie meid! Heerlijk in haar nieuwe eigen stalletje bij haar nieuwe thuis.(wat eerst nog wel even wennen zal zijn voor haar. Ze heeft nooit op stal gestaan. Maar gelukkig stond ze er echt ontspanne) Waar ik weet dat ze een super toekomst tegemoet zal gaan!!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De eerste dagen mag ze lekker met Johny de pony in de wei staan. Over een weekje gaan alle paardjes bij elkaar in. Ze moeten toch aan elkaar wennen een keertje. Maar ik denk dat dat wel goed zal gaan! (als Mabel niet meteen begint te moederen over Donna, waar ik haar wel voor aan zie!)

Het deed echt pijn hoor... |( Ik heb me daar goed gehouden bij mijn tante. En mijn tante was echt in de zevende hemel en dat wilde ik niet verpesten. Maar eenmaal thuis heb ik wel wat tranen gelaten.
Nooit meer mijn fjordje in de wei... Nooit meer een aai over haar bolletje of een hinnik als ze me zag lopen...
Maar ik ben blij dat ik mee ben gegaan Mabel wegbrengen en heb gezien hoe ontzettend lief deze mensen voor Mabel zijn. Ik kan haar altijd komen opzoeken.(wat een ander verhaal was geweest als ze in Frankrijk had gestaan!) Ze heeft het super! Het word een heel gelukkig fjordje, dat weet ik zeker!!!
En ondanks alles heb ik er een ontzetten goed gevoel bij dat ik dit besluit genomen heb!!!

Groetjes Jessica
Zooo blij met mijn nieuwe aanwinst!!! :D Mijn mooie shet meiske MOOIKE!!! :L
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » wo 23 jul 2008, 15:18

;( Jeetje jess, zit hier met de tranen in m'n ogen!!
Wat zal het moeilijk voor je zijn...
Maar ik weet zeker dat dit een heel mooi plekje voor haar is, ze hebben alles goed voor elkaar zo te zien!
Gelukkig kun je er nog eens heen om bij haar te kijken!
Je hebt een goeie beslissing gemaakt hoor! :j

Veel sterkte meid! :(:)
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » wo 23 jul 2008, 15:24

jeetje wat een verhaal |(
heeel moeilijk en heel knap van je dat je dit besluit had genomen!!

gelukkig blijft ze in de familie en kan je er idd heen wanneer je wilt...

het ziet eruit als een mooi plekje voor mabel

sterkte nog de komende weekjes...
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
fjordido

Bericht door fjordido » wo 23 jul 2008, 15:47

moeilijk hoor. maar als ze zo'n fijn huisje krijgen, verzacht dat de pijn wel lijkt me?!
Amber_

Bericht door Amber_ » wo 23 jul 2008, 15:47

Vind het een hele moedige beslissing.. Vind het vreselijk voor je !
Mabel is echt een mooie meid, maar zo te zien krijgt ze een geweldig huis !
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
karleylover

Bericht door karleylover » wo 23 jul 2008, 18:27

Hele moeilijke maar sterke beslissing!
Wat fijn dat je haar nog altijd kan opzoeken :)

Mabel lijkt een beetje op het fjordje wat ik 2 weken heb gehad (nog voor Karley)
..::* Tjelle *::.. & ..::* Karley *::..
lauraatje

Bericht door lauraatje » wo 23 jul 2008, 19:15

"Mooi" verslagje :j
Ziet eruit als een super plekje daar.
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » wo 23 jul 2008, 19:29

Het blijft natuurlijk moeilijk, maar het ziet er uit als een geweldig nieuw plekje!
En ze blijft in de family,kan je ze nog eens opzoeken.
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Anna

Bericht door Anna » do 24 jul 2008, 00:07

Zo te zien gaat ze het super krijgen hoor daar. Toch ook fijn als je haar kan opzoeken.
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Tanja

Bericht door Tanja » do 24 jul 2008, 06:26

Je hebt een eerlijk besluit genomen zeven jaar is natuurlijk niet zomaar wat.
Ze heeft wel een superplek gekregen dus het komt helemaal goed!
Sterkte ermee je gaat haar vast heel erg missen.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Leentje

Bericht door Leentje » do 24 jul 2008, 06:45

wat zal dit moeilijk geweest zijn voor je.
maar kan pdat je doorgezet hebt,je hebt het beste voor je dier gekozen!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » do 24 jul 2008, 13:38

Een hele moeilijke beslissing heb je genomen maar eerlijk is eerlijk; een betere plek heb je niet kunnen kiezen dan die bij je tante! wat zal Mabel het daar goed hebben, aandacht zal ze zeker niet te kort krijgen en je kan haar zo weer eens bezoeken! fijner kan het niet, hopelijk een troost voor je.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Klijntje
Contacteer:

Bericht door Klijntje » do 24 jul 2008, 15:50

Ik had je andere verhaal gelezen, altijd moeilijk om afscheid te moeten nemen van een dier, maar gelukkig wel fijn, dat ze bij familie van je is. Zo ben je haar toch niet helemaal kwijt :)
Zo te zien is ze heel goed terecht gekomen, dat gaat helemaal lukken daar :D
ik zou alleen wel heeeel gauw een draadje spannen in de wei, want ze is al rond genoeg... straks is ze bevangen...
Afbeelding
Plaats reactie