Toen ik nog bij die boer/paardenfokker werkte werd er 15 jaar geleden een hengstveulen geboren. Zijn moeder werd erg ziek en ze reisden samen af naar de kliniek in Utrecht. Helaas heeft Umorka het niet gered en ze moest ge euthaniseerd worden. Haar veulen was toen anderhalf week oud. Dus wij met de trailer naar Utrecht het veulen halen. Ik zie hem daar nog moederziel alleen in zo'n grote paardenbox staan, het halster van zijn moeder aan de stal met een label eraan: nummer .... overleden. Een nummer was ze. We hebben het veulen Lumorko genoemd, naar zijn moeder Umorka.
In het begin wilde hij heel slecht drinken en hij verzwakte steeds meer. Toen we eens goed op de emmer melkpoeder keken zagen we dat de datum uit de emmer gekrast was, dus we hadden het vermoeden dat dit expres was gebeurd en het spul over datum was. Dus bij iemand anders een nieuwe gehaald en hij dronk als een grote! Ik gaf hem steeds melk en kreeg natuurlijk een geweldige band met hem. Na het drinken ging ik bij hem in de stal zitten en dan ging hij bij me liggen, hoofd op schoot en snurken. Als 2-jarige is hij verkocht, en in de handel terecht gekomen. Bijna 2 jaar later kreeg ik via via contact met de huidige eigenaren van Lumorko. Ze noemden hem Mork en waren heel blij met hem. Hij is uitgegroeid tot een grote reus van 1.75 m en ontzettend lief. Ik heb hem inmiddels een paar keer opgezocht in Capelle en ze zijn een paar jaar geleden met hem op vakantie geweest in Drenthe. Mork stond toen bij Jack en Diëgo op de pensionstal. We zijn met hem naar zijn geboortestal geweest, hij herkende alles na 10 jaar! Zelfs Diëgo, waar hij 2 jaar mee bij die boer heeft gestaan. Ik had ook wel het idee dat hij mij nog kende.
Mork's eigenaren zijn ook de eigenaren van Amiro, ons pensionpaard. Ze zijn hier de hele week in een bed&brakfast in de buurt en Mork staat bij ons in de wei/op stal! Hij staat de hele week bij Amiro en zondag reizen ze samen op de trailer naar Capelle. Echt zo leuk om hem hier te hebben, ik had zo'n band met dat dier...........
Op de foto's is goed te zien hoe mega hij is
Hier met Amiro, Mork links, Amiro rechts

Vandaag gereden met de eigenaresse van Mork en een vriendin. Wat een hoogteverschil

Een galopje. Die vriendin van me geniet er erg van, ze is weg van Marga

Ik er nog even op

Ik had ook wel lol zo te zien

Heerlijk gereden, mooi weer, prachtige omgeving! Marga vindt Mork wel leuk, als ze hem maar niet té leuk vindt, ze moet eigenlijk drachtig zijn....