Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
-
Mieke
Bericht
door Mieke » ma 16 jun 2008, 12:26
Ben het wel eens met wat het merendeel op bokt zegt.
Het ziet er wel netjes uit, maar beter is om verder uit het zadel te komen door je beugels wat korter te doen, Vjesta heeft dan meer vrijheid over de rug om over de hindernis te gaan. Ik doe het je niet na want ben helemaal geen springer, ben al bang voor een hindernisje van 30cm
Snap wat je bedoeld met het niet weten wanneer een paard afzet, Penney had daar ook een handje van, punt is dat het paard het zelf ook niet weet, een drafbalkje zou een goede optie zijn, ik heb zelf altijd geleerd toen ik nog wel durfde te springen om een paard heel erg terug te rijden en 2 a 3 meter voor de sprong ineens vooruit te rijden en daarna direct weer terug rijden. Als ze te hard over de hindernis gaan ze eens een paar keer stil zetten net voor de hindernis, zo krijg jij de controle over je paard wanneer die moet springen en niet andersom.
Heel veel succes ermee!
Ctje

-
Vjestagirl
Bericht
door Vjestagirl » ma 16 jun 2008, 14:29
De reacties op bokt zijn idd heel anders

... Maar goed, daar is het bokt voor. Ik ben het er ook wel mee eens dat ik flink aan mijn houding moet werken, maar ja, we springen bijna nooit, omdat we tot nu toe de middelen niet hadden. En eerlijk gezegt had ik ook niet verwacht dat we zo hoog zouden gaan springen. Maar ik ga erop letten, komt helemaal goed. Wie weet ooit wel weer een VZH zadeltje voor erbij...
Vjesta is opzich heel goed te houden, totdat ze de hindernis ziet. Ze vind het zo leuk dat ze vanzelf flink gaat rennen en een noodsprong neemt. We springen regelmatig zelfs vanuit stand omdat ze eventjes vergat dat er een reden was dat ze zo snel ging

. Ik zal er eens een balk voor leggen, kijken hoe dat gaat.
Hoe ver voor de hindernis zou ik die neer moeten leggen?
-
Amber_
Bericht
door Amber_ » ma 16 jun 2008, 14:35
In galop leg ik hem met Fjordy altijd op 2,5 meter.
Een normale in uit moet op 3 meter,

. Maar met 2,5 moet hij gewoon heel rustig over het balkje anders red hij de sprong al niet. Dus zo leert hij ook goed terug komen.
Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
-
Sjolvir
Bericht
door Sjolvir » ma 16 jun 2008, 18:49
leuke springfoto's hoor.
zoals drupp. al zegt.. maak je het hem makkelijker..
oh.. en dus jezelf ook..
Zeker als je nog wat onzeker bent ?? Wat niet te zien is trouwens
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
-
Vjestagirl
Bericht
door Vjestagirl » ma 16 jun 2008, 22:49
Ik ben ontzettend onzeker, en aan de andere kant ook ontzettend nieuwschierig wat Vjesta allemaal kan. Dus ik rij er zelf ook niet altijd even zeker opaf, helemaal omdat Vjesta dus echt als een gek springt, maar net zo makkelijk weigerd.
Maar tis wel heel gaaf om te doen...
-
druppeltje
Bericht
door druppeltje » di 17 jun 2008, 05:36
Ik leg hem inderdaad ook op 2,5 meter. En anders ga je gewoon eerst niet zo hoog, maar eerst aan de techniek werken. Word je misschien ook wat zekerder van. Misschien een balk achter de hindernis leggen? Dan moet ze er wel rustig overheen. Maar dat zou ik wel pas doen als je zeker weet dat ze niet over de hindernis rent...
Ik heb juist geleerd dat een paar meter voor de hindernis ineen keer verruimen heel slecht is, omdat het paard dan totaal de afstand ineens niet meer kan inschatten. Maar ik denk dat dat per paard ook verschillend kan zijn.
Dressuur: L1+2