HKO fjord @ antoine de bodt

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Pomski

HKO fjord @ antoine de bodt

Bericht door Pomski » di 10 jun 2008, 13:05

Een tijdje geleden had ik met pomski les bij Antoine de Bodt op een locatie in Zeewolde. Een vriendin ging mee, en heeft veel op de gevoelige plaat gezet!
Het was enorm leerzaam, maar ook vermoeiend. Het is zeker voor herhaling vatbaar. En het is fijn om les te hebben van iemand die positief staat tegenover HKO in plaats van iemand die bij wijze van spreke nog net niet vraagt wanneer ik haar in laat slapen! Antoine heeft er echt vertrouwen in, en brengt alles heel positief!!!

Hierbij de foto's!!!!

Het slachtoffer!!
Afbeelding

Uitleg van Antoine, en Pom kijkt heel geintresseerd de andere kant op!!!
Afbeelding

Afbeelding

Jammer dat deze foto wazig is, maar haar beengebruik is mooi!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:drule:
Afbeelding

Afbeelding
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 10 jun 2008, 13:18

Ik vind deze plaatjes er heel anders uitzien dan de foto's die Cindy laatst geplaatst heeft. Heeft die van jou ernstig HKO dan? Dat heb ik nog niet vaak gehoord een fjord met HKO :).
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
yvette

Bericht door yvette » di 10 jun 2008, 13:21

Inderdaad zie ik een heel andere stijl van rijden hier. Wellicht dat er ook verschillende interpretaties van zijn? Of is het rijden anders bij een paard met HKO dan bij een die alleen maar vast in de rug zit.

In ieder geval fjin dat er iemand is die je verder kan helpen.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Pomski

Bericht door Pomski » di 10 jun 2008, 13:31

Ik heb les van Antoine zelf, Cindy heeft volgens mij les van een leerling van hem, mischien dat dat wat uitmaakt?

Pom heeft behoorlijke HKO inderdaad, links 4 en rechts 3!!!!
Pom= Brusvein x Drageset
Ingele

Bericht door Ingele » di 10 jun 2008, 13:42

ziet er idd heel anders uit :j
netjes!
fijn dat het er goed uitziet voor de toekomst :)
Vera

Bericht door Vera » di 10 jun 2008, 13:43

heeft hij geen pijn dan bij het rijden?
ik vind op die stand foto zijn voeten zo strak en zo uit elkaar staan.
Zolang hij geen pijn heeft zou ik lekker op deze manier door blijven gaan als jullie daar beiden plezier in hebben.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Pomski

Bericht door Pomski » di 10 jun 2008, 13:49

Bedoel je die 2 na laatste?
Daar wilde ze achteruit gaan, Pom heeft altijd wat moeite om stil te blijven staan.
Voor zover ik mijn paardje ken, en ik denk dat dat wel behoorlijk is na bijna 10 jaar, durf ik wel te zeggen dat ze geen pijn heeft.
Verder is pijn natuurlijk iets heel persoonlijks. Ik zal nooit op mijn paardje gaan rijden als hij pijn aangeeft.
Maar met een ''klein beetje'' pijn kan een paard nog steeds gelukkig zijn op het land. Wat is pijn, das voor elk wezen verschillend.......
Pom= Brusvein x Drageset
Vera

Bericht door Vera » di 10 jun 2008, 13:53

met een beetje pijn kan hij inderdaad wel gelukkig zijn op het land, maar ik bedoelde met rijden. Ik vroeg het me af in hoeverre je kon merken of hij pijn had tijdens het rijden. Dan kan hij natuurlijk niet zelf bepalen hoe hij loopt en hoeveel.
Muis geeft bijvoorbeeld al aan dat ze pijn heeft als er nog niets aan de hand is en vera haar hoef kan doordemidden zijn en ze loopt nog als of er niets aan de hand is.

Daarom lijkt het me zo moeilijk te weten wanneer ze nou echt pijn hebben en 3 en 4 is natuurlijk al behoorlijk.
Muis Keurmerrie!
Pomski

Bericht door Pomski » di 10 jun 2008, 14:01

Vera schreef:met een beetje pijn kan hij inderdaad wel gelukkig zijn op het land, maar ik bedoelde met rijden. Ik vroeg het me af in hoeverre je kon merken of hij pijn had tijdens het rijden. Dan kan hij natuurlijk niet zelf bepalen hoe hij loopt en hoeveel.
Muis geeft bijvoorbeeld al aan dat ze pijn heeft als er nog niets aan de hand is en vera haar hoef kan doordemidden zijn en ze loopt nog als of er niets aan de hand is.

Daarom lijkt het me zo moeilijk te weten wanneer ze nou echt pijn hebben en 3 en 4 is natuurlijk al behoorlijk.
Dat ben ik met je eens, wanneer hebben ze pijn, en de nog moeilijkere keuze, wanneer houdt het op.
Verder loopt Pom tijdens het rijden niets onregelmatig, maar ook dat zegt niet dat ze geen pijn heeft. Wel heeft Pom veel lol in het rijden, en kwijnt ze een beetje weg als er niets met haar gedaan word. Dat is voor mij ook een belangrijke afweging, want ik wil wel dat mijn paard gelukkig is.

Verder is dit natuurlijk bij meerdere paarden de vraag. Ik weet toevallig dat mijn paard HKO heeft, maar hoeveel paarden lopen er niet rond die het ook hebben, maar nooit op de foto gezet worden? Hoeveel paarden hebben er ook pijn tijden het rijden.

Toevallig een voorbeeld op stal, paardje is altijd bereden, komt ineens op 3 benen uit de paddock, pees op meedere plekken bijna geheel afgescheurd. Volgens de dierenarts moet dit een jarenlang proces zijn geweest, paard heeft nooit wat laten merken.
Pom= Brusvein x Drageset
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » di 10 jun 2008, 18:16

Wat fijn dat het aanslaat.
Kim had ook HKO en ik heb nog een aantal jaar volgens deze methode met haar kunnen rijden.
Hopelijk heb jij ook een aantal pijnvrije jaren voor de boeg op deze manier. Het ziet er goed uit op de foto's.
Leuke man he, die Antoine? Ik vind hem altijd wel charmant ;)

Mocht je het verhaal van Kim willen lezen, dat staat hier: http://www.freewebs.com/moniquepaardens ... iamkim.htm
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 10 jun 2008, 18:21

wat is hko? :o

ziet er lekker uit!

(en idd mensen, ik krijg les van een leerling van hem en uniek staat helemaal onderaan het leerproces :? , of anders die moest helemaal opnieuw beginnen, leren buigen, niet opkrullen, niet duiken, leren aangeven wanneer ze ontspande, wanneer ze recht liep, etc. dat lijkt me idd een ander beeld geven ;) ik hoop over een paar weken ook een stuk verder te zijn!)
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Orion1996

Bericht door Orion1996 » di 10 jun 2008, 18:25

hoef katrol ontsteking.

Zijn manier is niks mis mee. Gewoon klassiek. Ik ben er wel voorstander van. De uitvoer is ook niet heel makkelijk als je anders bent gewend, maar het is wel voor veel paarden bewezen een goede manier te zijn.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 10 jun 2008, 18:27

Orion1996 schreef:hoef katrol ontsteking.
ah ik dacht al wel aan hoefkatrol maar kon die o niet plaatsen :? hahaa
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 10 jun 2008, 18:31

Ik bedoelde het ook niet vervelend naar jou toe hoor Cindy, maar vaak zie je die hele hoge handhouding bij mensen die op de "Antoine de Bodt" manier rijden en dit ziet er gewoon anders uit.

Hoefkatrol is de aandoening niet dat is de hoefkatrol ontsteking vandaar :).
Laatst gewijzigd door Marijke_ op di 10 jun 2008, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 10 jun 2008, 18:33

Marijke&Rosco schreef:Ik bedoelde het ook niet vervelend naar jou toe hoor Cindy, maar vaak zie je die hele hoge handhouding bij mensen die op de "Antoine de Bodt" manier rijden en dit ziet er gewoon anders uit.

Hoefkatrol is de aandoening dat is de hoefkatrol ontsteking vandaar :).
nee nee nee snap ik maar er waren er meer dus ik denk ik leg het nog ff uit :D
Pomski

Bericht door Pomski » di 10 jun 2008, 20:30

Kimmes schreef:Wat fijn dat het aanslaat.
Kim had ook HKO en ik heb nog een aantal jaar volgens deze methode met haar kunnen rijden.
Hopelijk heb jij ook een aantal pijnvrije jaren voor de boeg op deze manier. Het ziet er goed uit op de foto's.
Leuke man he, die Antoine? Ik vind hem altijd wel charmant ;)

Mocht je het verhaal van Kim willen lezen, dat staat hier: http://www.freewebs.com/moniquepaardens ... iamkim.htm
ik kende het verhaal van jou paardje al heel lang, heeft veel indruk op mij gemaakt.
Is al een aantal jaar geleden toch? Volgens mij wist ik toen nog niet eens dat Pom het ook had!!!
Pom= Brusvein x Drageset
Vera

Bericht door Vera » wo 11 jun 2008, 05:50

Pomski schreef:
Vera schreef:met een beetje pijn kan hij inderdaad wel gelukkig zijn op het land, maar ik bedoelde met rijden. Ik vroeg het me af in hoeverre je kon merken of hij pijn had tijdens het rijden. Dan kan hij natuurlijk niet zelf bepalen hoe hij loopt en hoeveel.

Dat ben ik met je eens, wanneer hebben ze pijn, en de nog moeilijkere keuze, wanneer houdt het op.
Verder loopt Pom tijdens het rijden niets onregelmatig, maar ook dat zegt niet dat ze geen pijn heeft. Wel heeft Pom veel lol in het rijden, en kwijnt ze een beetje weg als er niets met haar gedaan word. Dat is voor mij ook een belangrijke afweging, want ik wil wel dat mijn paard gelukkig is.
dat merkte ik ook toen ik bijna een jaar niets met vera kon doen, toen werd ze ook heel vervelend.
Dat het paard plezier heeft is inderdaad het belangrijkste
Muis Keurmerrie!
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » wo 11 jun 2008, 19:27

Pomski schreef: ik kende het verhaal van jou paardje al heel lang, heeft veel indruk op mij gemaakt.
Is al een aantal jaar geleden toch? Volgens mij wist ik toen nog niet eens dat Pom het ook had!!!
Dat is nu 2½ jaar geleden alweer. Ik sta nog steeds achter mijn beslissing gelukkig. Kim was ook echt geen paardje wat je op rust zou zetten in de wei. Die moest echt aan het werk en ze genoot van onze ritten. Die was weggekwijnd in het land. En ach, dat had dan ook nog eens alleen met veel pijnstillers gekund. Dat is gewoon geen optie :n
Ik hoop voor je, dat je op deze manier nog heel lang van jullie ritjes kunt genieten :j
Wij hebben zelfs nog een lange afstandsrit gemaakt en die liep ze fluitend uit.
Wat haar uiteindelijk de das om heeft gedaan, is waarschijnlijk de combi HKO en overhoef geweest. Dat is dubbelop.
Met alleen die HKO kun je met goede trainig nog heel veel doen hoor.
Plaats reactie