dj vandaag eindelijk weer gegroeid!

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
ieris
Contacteer:

Bericht door ieris » vr 30 mei 2008, 12:12

Hij is echt mooi geworden!
Die eerste foto is echt grappig!, hij gaat inderdaad veel op zijn pappie lijken.
jolita

Bericht door jolita » vr 30 mei 2008, 15:23

Hij is en blijft mooi! ik vind het echt een plaatje om te zien, erg leuk..:D
Jolita
Krista

Bericht door Krista » vr 30 mei 2008, 16:13

Ik vind hem er als ik eerlijk ben niet zo jofel uitzien. Tuurlijk wel beter dan vergeleken bij vorige winter, maar nog steeds veel te schraal en die hangbuik is ook niet normaal bij zo een jong paard wat zo schraal is.
Ik zou een andere, volle wei gaan zoeken waar hij flink bij kan trekken, wat Aurora ook al zegt. Dit is een hele arme wei, hij krijgt gewoon niet genoeg binnen. En hou in de gaten dat hij niet gaat dekken. Dan ben je nog verder van huis.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » za 31 mei 2008, 06:40

Krista schreef:Ik vind hem er als ik eerlijk ben niet zo jofel uitzien. Tuurlijk wel beter dan vergeleken bij vorige winter, maar nog steeds veel te schraal en die hangbuik is ook niet normaal bij zo een jong paard wat zo schraal is.
Ik zou een andere, volle wei gaan zoeken waar hij flink bij kan trekken, wat Aurora ook al zegt. Dit is een hele arme wei, hij krijgt gewoon niet genoeg binnen. En hou in de gaten dat hij niet gaat dekken. Dan ben je nog verder van huis.
heb je ook even een pb gestuurd, maar die hangbuik is dus 20 cm haar... dus valt echt reuze mee...

weide zoals hierboven gezegd zijn we mee bezig voor een oplossing en anders komen er weer gewoon van die grote balen hooi in ;)
dat dekken staat hierboven al uitgelegd! (in in me pb :D)
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Bernice

Bericht door Bernice » za 31 mei 2008, 08:45

Ik vind het echt zo gaaf beestje :D
En hij lijkt inderdaad al best wel op zijn vader!
Aurora
Contacteer:

Bericht door Aurora » zo 01 jun 2008, 15:10

Gewoon goed weidehooi [evnt eerste snede] onbeperkt is voor zo'n fjord ook super, zo'n "wei" is in mijn ogen geen wei. Boterbloemen groeien alleen als de grond/wei Arm is. Zie het dus maar als een veredelde paddock. Weidebeheer en dan vooral als er paarden in lopen is echt een vak apart. Goede onkruid bestrijding en bemestingen kale plekken in het voorjaar inzaaien is erg belangrijk, onderschat dit niet.
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » zo 01 jun 2008, 18:54

Aurora schreef:Gewoon goed weidehooi [evnt eerste snede] onbeperkt is voor zo'n fjord ook super, zo'n "wei" is in mijn ogen geen wei. Boterbloemen groeien alleen als de grond/wei Arm is. Zie het dus maar als een veredelde paddock. Weidebeheer en dan vooral als er paarden in lopen is echt een vak apart. Goede onkruid bestrijding en bemestingen kale plekken in het voorjaar inzaaien is erg belangrijk, onderschat dit niet.
ja maar dat is dus het gekke dat ik foto's heb gezien van vorig jaar zomer en toen was het alleen maar gras! geen onkruid of boterbloem te zien!! en lotte smste mij ook een paar weken terug 'heej cin er groeien opeens allemaal boterbloemen, kan dit kwaad voor de paarden?' dus dat geeft toch aan dat zij ze vorig jaar ook niet heeft gezien?!?! terwijl alleen dj er maar bij is gekomen.....

maar ik ben hooi aan het regelen! misschien wil die boer het zelfs brengen dus dat zou schelen!!!
Aurora
Contacteer:

Bericht door Aurora » di 10 jun 2008, 14:57

Het kan geen kwaad maar ze eten het niet en het is een graadmeter dat je weiland uitgeput is.
Als er in de winter veel vertrapt wordt in de wei komen op al de kale plekken vaak onkruiden op. Kale plekken kunnen ook ontstaan doordat er hopen mest blijven liggen bij warm weer zodat het gras eronder als het ware "verbrand"Is de wei in het voorjaar goed bemest ?
Een mooie voedzame wei houden is een vak apart hoor, wat door veel paardenhouders wordt onderschat. Een paardewei is het moeilijkste om goed te houden, er wordt bij nat weer nogal wat beschadigd en waar een paard mest en een strook eromheen wordt niet meer afgegeten [ bij voldoende gras] .
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 10 jun 2008, 18:25

er is inmiddels al een baal
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB2/view ... hp?t=28139

en volgens mij wordt er weinig gedaan aan het weiland ja :j maar toch was het vorig jaar heel mooi groen....
Plaats reactie