Ik wist idd niet dat ze erop ging

. En om eerlijk te zijn vond ik het ook niet echt leuk toen ik het hoorde. Ik ben heel erg zuinig op Vjesta, en er mag zeker niet zomaar iedereen op. Alleen zat ik op dat moment in Dublin, en had Vjesta besloten dat rodeo veel leuker was dan luisteren.
Mijn bijrijdster had besloten dat Liza er wel eventjes een rondje op mocht stappen, aan de longeerlijn wel te verstaan. Dat ging alleen zo goed, dat ze samen besloten hebben dat Liza wat vaker op Vjesta zou rijden. Dus na 2 keer rijden werd het mij ook maar verteld

.
En spanning is bij Vjesta heel normaal. Al heb je de teugels vast op het gespje, dan nog zal ze gespannen lopen. Ik ben zelf begonnen met de strategie: laaaaaaange teugel, zelf helemaal ontspannen zitten en alleen reageren op wat ze echt doet en niet op wat ik denk dat ze gaat doen. En dat gaat wel goed, maar ze blijft hoog lopen.
We hebben les, en dat gaat super goed, Vjesta leert heel netjes te buigen, is goed aan het been en reageerd overal super op. Het is gewoon een paard met gebruiksaanwijzing.