Een paar maanden een karretje met tuig te leen gehad en dus lekker veel kunnen mennen.
Alleen recreatieve buitenritjes, nog geen dressuur geprobeerd. Daarvoor zou ik dan les moeten nemen. Mijn bijrijdster heeft al wel koetsiersbewijs. En Orlinde heeft 8 jaar ervaring voor de wagen.
We rijden meestal zonder oogkleppen en op de foto's zonder broek maar verder alles erop en eraan.
Foto voordat we het karretje geverfd hadden. Even de hoefschoenen showen bij de ruitersportwinkel in het winkelcentrum. Orlinde vond het niet zo spannend .

Hier rijden we een keer met trensbit. Deed ze ook prima, reageerde net zo fijn, maar op de terugweg maakt ze zich soms erg sterk. Dus verder toch maar met stang gereden.

Karretje geverfd en een lekker ritje maken. Zie die enthousiaste oortjes!

Thuis even braaf stilstaan terwijl baasje een foto maakt. Ze is echt super braaf met inspannen, verzet geen voet wanneer dat niet de bedoeling is. En ik kan haar met een hand achteruit het lamoen in laten lopen terwijl ik dat met mijn andere hand omhoog hou. Hadden we beiden nog nooit gedaan, maar ging vanaf de eerste keer proberen meteen prima.

Onderweg...

Lekker kontje voor de wagen.

En met zo'n tuig kun je ook prima de bak bij de ponyclub slepen. Orlinde had dat nog niet eerder gedaan.
Toen ik haar de eerste keer aangaf weg te stappen, stopte ze direct en keek ze me aan van "wat heb je nou aan mn tuig gehangen?"
Toen ik nog een keer "voorwaarts, stap" zei, gooide ze zich in het tuig en in no-time was de bak gesleept. Het was nog even wennen met sturen, ze reageert erg direct, maar dat ging al snel beter (daarom hangen de leidsel soms wat slap).
Ze vind het prachtig geloof ik, sjouwt flink de bak door.