rock met zijn nieuwe western outfit

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
riam

rock met zijn nieuwe western outfit

Bericht door riam » ma 22 okt 2007, 14:15

hehe heb eindelijk door hoe je er foto's op krijgt :D

Afbeelding

enja ik weet het mijn cap staat scheef ook fijn dat ze dat ff zeggen voor dat ze een foto maken :)
Laatst gewijzigd door riam op ma 22 okt 2007, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 22 okt 2007, 14:22

Leuke outfit! Maar maar ik vragen wat je op die laatste foto aan het doen bent?

[edit] ik bedacht me ineens dat die laatste zin er wel heel kort staat zodat het misschien wat "bot" over kan komen. Zo is het niet bedoelt, maar als ik je binnenhand zo zie lijkt het net of je hem volledig naar binnen toe aan het trekken bent, aangezien ik geen kaas heb gegeten van westernriding was het dus een serieuze vraag.
Laatst gewijzigd door Marijke_ op ma 22 okt 2007, 14:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Ingele

Bericht door Ingele » ma 22 okt 2007, 14:24

Marijke&Rosco schreef:Leuke outfit! Maar maar ik vragen wat je op die laatste foto aan het doen bent?
Bedankt voor het typen..

Het ziet er niet zo "vriendelijk" uit
op de eerste foto zie je ook duidelijk dat hij over zijn buitenschouder wegloopt..
yvette

Bericht door yvette » ma 22 okt 2007, 14:28

Ik begrijp de oefening op de laatste foto ook niet zo goed :? Maar dat zou ook kunnrn liggen aan mijn gebrek aan kennis van de westernsport.
De outfit staat hem wel stoer!
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
riam

Bericht door riam » ma 22 okt 2007, 14:32

het is de bedoeling dat hij over stap naar binnen toe maar meneer is nog al eigen wijs en houdt het bit dan vast en daarom lijkt het net of je hem naar binnen trekt .
maar dat is niet de bedoeling als hij eerder los zou laten zou het er al stuk vriendelijker uit zien.
ik snap dat het er nu beetje hard uit ziet
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » ma 22 okt 2007, 14:58

Maar wat ik dan denk, als hij moet overstappen naar binnen toe (bedoel je in draf of stap? Het lijkt alsof hij hier draaft) dan moet je hem toch met je buitenbeen naar binnen duwen en met je zit werken ipv inwerken in de mond en wachten totdat hij loslaat?

Ik vind hem er wel heel stoer uitzien.
Vooral de 1e foto is echt leuk.
Maar de 2e en voornamelijk 3e foto krijg ik een beetje een :\ -gevoel van.
riam

Bericht door riam » ma 22 okt 2007, 17:34

jah je moet hem met je buiten been naar binnen duwen en dan moet hij gaan over stappen in stap maar omdat hij er tegen in gaat
gaat hij drippelen en hij moet stelling naar binnen aan nemen maar hij moet nog leren dat aan te nemen en omdat hij het bit gaat vast pakken moet dat helaas met wat druk .
en het lastig met foto's is dat het een moment op name is en je dus niet kunt zien dat als hij het toegeeft ik de teugels laat ontspannen en helaas heb ik daar geen foto van anders had ik die er ook wel bij gezet.
en we zitten beide nog in een leerproces maar het gaat steeds beter gelukkig :D
Viv

Bericht door Viv » ma 22 okt 2007, 17:45

riam schreef:het is de bedoeling dat hij over stap naar binnen toe maar meneer is nog al eigen wijs en houdt het bit dan vast en daarom lijkt het net of je hem naar binnen trekt .
maar dat is niet de bedoeling als hij eerder los zou laten zou het er al stuk vriendelijker uit zien.
ik snap dat het er nu beetje hard uit ziet
Jaaa jaaaaa ik zou zeggen neem les of een andere instructeur. Hij zit nl in draf en op deze manier bereik je niks. Begin eerst eens bij de basis want die zit er dus duidelijk nog niet goed in als hij zich zo vastzet. Gezien je handhouding zit er teveel spanning op de binnenrein dus logisch dat hij zich vastzet. Handen laag houden en boven je knop (tipje knoop er een postbodeelastiek aan en hou daar je pink in, zo ver als het elastiek kan zonder echte spanning, tot zo ver mag je je hand verplaatsen).
Wenden moet op beenhulp, daar heb je als het goed is je reins niet eens bij nodig als je het goed aanleert bij hem.

Maar als je eens een lesje wilt hebben, roep maar hoor, kom graag een keer langs. Kan ook Tjo meenemen zodat je het verschil kunt voelen, dan weet je waar je naartoe kunt werken.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
riam

Bericht door riam » ma 22 okt 2007, 18:18

heb ze maar weg gehaald heb niet zo zin om het steeds op nieuw te moeten uitleggen
yvette

Bericht door yvette » ma 22 okt 2007, 18:20

riam schreef:heb ze maar weg gehaald heb niet zo zin om het steeds op nieuw te moeten uitleggen
Jammer dat je zo reageert. Zeker als iemand die er duidelijk wel verstand van heeft aanbiedt om je te komen helpen...ik had het wel geweten... :D
Laatst gewijzigd door yvette op ma 22 okt 2007, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
riam

Bericht door riam » ma 22 okt 2007, 18:22

ik heb haar wel pm hoor :)
maar ik heb gewoon elke week prive les
en ben pas een maand bezig dus moeten nog veel leren
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » ma 22 okt 2007, 18:41

Ik was wel benieuwd naar die foto's eigenlijk, en weet riam het commentaar dat hier gegeven word is bedoeld jouw verder te helpen en je niet af te kraken.

We zijn allemaal mensen die fouten maken.
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » ma 22 okt 2007, 19:16

Beetje jammer dat er nu foto's verwijderd zijn. Had ze ook wel willen zien.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
riam

Bericht door riam » ma 22 okt 2007, 19:37

jah sorry ik snap best dat jullie willen helpen.
En dat vindt ik ook erg aardig maar wat zegt een foto van een moment opname nou .
en heb gewoon geen zin om steeds te moeten uitleggen dat we ons best doen en ook nog veel moeten leren
Viv

Bericht door Viv » di 23 okt 2007, 04:44

Blijkbaar zegt zo'n foto genoeg (voor een niet westernleek) ookal ben je net bezig. Maar gezien je commentaar wil je niet geholpen worden, iig niet door ons/mij. Prima...
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ingele

Bericht door Ingele » di 23 okt 2007, 07:18

Idd jammer dat je het allemaal zo opvat..
We geven gewoon onze mening en advies..Lijkt me niet dat wij allemaal fout zitten hoor!

Ben benieuwd van wie jij dan les hebt..
Jammer dat je aanbod van Viv niet aan neemt..

Hoop voor je paardje dat je je toch nog bedenkt en op een andere manier van trainen overstapt :\
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 23 okt 2007, 07:32

mmm jammer dat de foto's weg zijn gehaald......

en als ik het zo alleen al hoor gooi jij het op 'we zijn pas een maand bezig dus moeten nog veel leren' maar waar je dan op de foto's mee bezig bent, ben je dus misschien nog niet eens aan toe?!?! misschien eerst eens duidelijk stellen wat je been hulpen zijn en hoe hij daarop moet reageren?!

als ik het mag vergelijken als ik 'overstappen' hoor, is dat mijn 2 dressuurpaardjes ook niet binnen een half jaar een goede keertwending erin hebben zitten (op mijn niveau / regemaat van trainen)

máár uniek reageert heel goed op wat welk been doet en die kan ik zo zonder teugels met één been om haar kont laten draaien en dus over laten stappen met haar voorbenen......

ik heb totaal geen verstand van western, maar ook in dressuur moeten ze eerst snappen wat je wilt voordat je het kan uitvoeren.......

en rijfoto's en dergelijke worden hier gewoon beoordeelt vanuit verschillende gezichtspunten ik zou daar toch iets meer proberen uit te halen.... zoals dat viv je gelijk wilt helpen...... je zegt dat je nog veel moet leren, maar de hulp die wordt aangeboden wil je niet?!?!?!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
riam

Bericht door riam » di 23 okt 2007, 08:01

ik wil best hulp maar het ligt er ook aan hoe het aangeboden wordt zal ik maar zeggen
zet er maar een slotje op
Ingele

Bericht door Ingele » di 23 okt 2007, 08:06

riam schreef:ik wil best hulp maar het ligt er ook aan hoe het aangeboden wordt zal ik maar zeggen
zet er maar een slotje op
Hoe aangeboden wordt?
Vind wel dat je lange tenen hebt hoor, slotje is toch niet nodig, niemand loopt hier persoonlijk op je te zeiken..Als je foto's plaatst kun je ook reacties verwachten die je minder leuk vind.
Probeer daar juist van te leren ipv alles van de hand te schuiven..

Heb je deze foto's ook op bokt gezet?
Laatst gewijzigd door Ingele op di 23 okt 2007, 08:10, 1 keer totaal gewijzigd.
lientje

Bericht door lientje » di 23 okt 2007, 08:08

nou nou snel op je teentjes getrapt zijn is er ook een hoor... Er is nietmand die ongezouten kritiek roept.

De outfit staat hem wel super hoor :) veel succes met hem :D
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Gesloten