dit wel eens gezien? (verkleuren)
Een toverbal! Wij verbazen ons ook met de shet, wordt geboren als heel donkerbruin, zwarte manen en staart, maar mevrouw is nu 2 en hartstikke valk! Mijn buurmeisje heeft een bruin roan, heeft 3/4 keer per jaar een andere kleur. Rood, grijs, zwart en nu bijna wit. Je kunt dus nog alle kanten uit. Hij is wel gaaf hoor!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
- joske_vuran
- Contacteer:
Ik heb hier 10 jaar lang van verschillende merries vrijwel alleen maar vosveulens voorbij zien komen, maar zo extreem is er hier nog niet 1 van kleur veranderd. Dit zou weleens een verassing op kunnen leveren qua kleur.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
nou ik keek gisteren nog eens goed naar hem.. en het lijkt wel of er een aalstreepje verschijnt!
het is niet echt duidelijk nog.. we wachten af..
en het lijkt wel of zijn buikje ineens een beetje valkkleur gaat vertonen.
haha ilona v D dacht gisteren dat ik hem had geschoren, want ze geloofde niet dat hij in 1 week zo van kleur kon verschillen! maar het is toch echt gewoon de natuur geweest
het is niet echt duidelijk nog.. we wachten af..
en het lijkt wel of zijn buikje ineens een beetje valkkleur gaat vertonen.
haha ilona v D dacht gisteren dat ik hem had geschoren, want ze geloofde niet dat hij in 1 week zo van kleur kon verschillen! maar het is toch echt gewoon de natuur geweest
ik zit nog eens te denken he
als ik artikelen lees over kleurvererving hebben ze het altijd over het effect van de wildkleurfactor óf over het effect van de crême-factor
maar wat krijg je nou voor kleur als je een paard hebt met én wildkleur én crême?
ik kan dat op internet echt nergens vinden
als je jantje zijn eerste foto's bekijkt had hij echt een heel bijzondere glans over zich, wat zou kunnen duiden op creme? denk ik?
ik denk écht dat ik deze jongen nog maar even houd haha
als ik artikelen lees over kleurvererving hebben ze het altijd over het effect van de wildkleurfactor óf over het effect van de crême-factor
maar wat krijg je nou voor kleur als je een paard hebt met én wildkleur én crême?
ik kan dat op internet echt nergens vinden
als je jantje zijn eerste foto's bekijkt had hij echt een heel bijzondere glans over zich, wat zou kunnen duiden op creme? denk ik?
ik denk écht dat ik deze jongen nog maar even houd haha
en wat voor kleur was willem bij geboorte?
ik las dit over wildkleur+creme
De wildkleurfactor kan ook voorkomen bij dieren die een verdunde kleur (valk, isabel, smoky of crème) hebben. De uiteindelijke kleur van een dier met het genotype C+CCr, Dn+Dn— wordt bepaald door het gen dat de basiskleur het meest verdunt. Een wildkleur valk is iets geler dan een wildkleur bruin, en heeft een goudgele tot bleke, zilverachtige kleur. Een wildkleur smoky is fenotypisch niet van een wildkleur zwart paard te onderscheiden. Bij een wildkleur isabel en crèmekleurige paarden met de wildkleurfactor zijn de primitieve kenmerken onopvallend, maar er is altijd nog wel iets van te zien.
op basis hiervan denk ik trouwens dat teuntje wilkleur-valk is (zijn vader was geregistreerd als smoky) en floortje een wildkleur bruin. (teun was lichter, mn zijn hoofd) en fleurtje heeft missch de creme factor ook wel, maar dat is even afwachten tot ze wat ouder is
ik las dit over wildkleur+creme
De wildkleurfactor kan ook voorkomen bij dieren die een verdunde kleur (valk, isabel, smoky of crème) hebben. De uiteindelijke kleur van een dier met het genotype C+CCr, Dn+Dn— wordt bepaald door het gen dat de basiskleur het meest verdunt. Een wildkleur valk is iets geler dan een wildkleur bruin, en heeft een goudgele tot bleke, zilverachtige kleur. Een wildkleur smoky is fenotypisch niet van een wildkleur zwart paard te onderscheiden. Bij een wildkleur isabel en crèmekleurige paarden met de wildkleurfactor zijn de primitieve kenmerken onopvallend, maar er is altijd nog wel iets van te zien.
op basis hiervan denk ik trouwens dat teuntje wilkleur-valk is (zijn vader was geregistreerd als smoky) en floortje een wildkleur bruin. (teun was lichter, mn zijn hoofd) en fleurtje heeft missch de creme factor ook wel, maar dat is even afwachten tot ze wat ouder is
zo dit is echt extreem Iloon, ik ben benieuwd wat ie nog meer voor kleurtjes in de aanbieding heeft, hij is trouwens wel heel erg leuk hoor, lekker eigenwijs koppie zit erop 

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Wat een prachtig kereltje! is mijn eerste reactie bij het zien van je foto's!
Nu weet ik uit eigen ervaring dat een veulentje idd wat al eerder werd gezegd zijn haarkleur/ondervacht/ bovenvacht anders eruit kan gaan zien in de loop van zijn groei.
Sophietje is een shetxwelsh kruising en roetje zwart geboren nu is appaloosa(zomer) en zwart(winter) en bruin in het voorjaar. net als jou mooi ventje een toverbal. Hij zal je waarschijnlijk blijven verrassen!
Nu weet ik uit eigen ervaring dat een veulentje idd wat al eerder werd gezegd zijn haarkleur/ondervacht/ bovenvacht anders eruit kan gaan zien in de loop van zijn groei.
Sophietje is een shetxwelsh kruising en roetje zwart geboren nu is appaloosa(zomer) en zwart(winter) en bruin in het voorjaar. net als jou mooi ventje een toverbal. Hij zal je waarschijnlijk blijven verrassen!
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent...'
Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
als je het verloren bent...'
Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje