De hengst is er!!!!!!!! :D

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Mapie

De hengst is er!!!!!!!! :D

Bericht door Mapie » ma 07 mei 2007, 10:18

Hoi hoi!!! :wave:

helaas gaat het niet zo goed met Doortje.... :( Ze is al weer hoefbevangen... |o
Terwijl ik het nog wel zo goed in de gaten heb gehouden en ze zo kort had staan....
Het gaat alweer een stuk beter en ze is even tijdelijk aan de pijnstillers die ik nu alweer sterk aan het afbouwen ben. Gelukkig merk je al bijna niks meer aan haar. (ze krijgt ook genoeg aandacht en beweging van haar nieuwe liefde! O:) )

Gelukkig kwam de hengst zaterdag 28 April. Wat was ik zenuwachtig en blij!!! Als Doortje gedekt is (en drachtig is) gaat het meteen een stuk beter met haar zei de (vorige) eigenares. Dus hoe eerder de hengst kwam en hoe eerder Doortje gedekt is hoe beter natuurlijk!!! :D

Alleen we moesten niet alleen Jack de hengst ophalen maar ook zijn vriendje Kapser (een uit de kluiten gewassen shetruin) omdat die niet alleen kon blijven thuis. Dus die kon mooi bij Mabel in staan, dacht ik... 8)7

Gelukkig ging Lisa m'n beste vriendin mee de paardjes ophalen. Ze zijn immers allebei van haar stiefvader en het is echt super dat ze dit allemaal heeft geregeld voor mij!!!! Thanx meid!!! +:)+
En een goede kennis ging mee met de trailer.

Er moest wel een man bij zijn jah, want dacht je dat Jack de trailer in wou???!!! No way! }-)
Die kennis van mij heeft hem zo aan z'n staart opgetild en de trailer in gedrukt! Hahahahaha!
Kasper ging er gelukkig zo in. Eenmaal in de trailer waren ze hardstikke rustig gelukkig.

Nu staan ze alweer een dikke week hier thuis.
Jack heeft al heel wat dekpogingen gedaan maar het is zijn eerste keer en hij snapt het geloof ik niet zo..... O:) Hij kan het gaatje nog niet vinden.... Dat komt hopelijk nog goed als Doortje goed hengstig is!

Doortje is helemaal in de zevende hemel met háár man, haar Jacky! En Jack is superlief voor haar (en voor mij, wat een heerlijk knuffeldier... Kan niet van hem afblijven!!! :~ Geniet echt van die vent!!!)

Hier vast een paar foto's van deze oh zo stoere vent!!! 8-)

Lekker hooitjes eten! Je moet toch wat als je vrouwtje in zo'n kale wei moet staan....
Afbeelding

Afbeelding

Een beetje actie in de botten!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hijs stoer.... :~
Afbeelding

Afbeelding

Totaly in love.... :L
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn ontzettende schattige meisje... Wat een snuitje he??? :L
Afbeelding

Check het hoogteverschil! :o Hoop dat het Jack nog een keer gaat lukken er goed op te komen....
Afbeelding

Hoezo, ik heb lange manen??? O:)
Afbeelding

Ben ook totaal niet nieuwsgierig, kom nooit dicht bij mensen en camera's... Neuuu... O:)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit moest echt echt vastgelegd worden!!! :j Eindelijk na een week lijken ze elkaar te accepteren! De kwaliteit van de foto is een beetje slecht omdat die van een vrij grote afstand gemaakt moest worden!

Mabel was het zo NIET eens met de hele situatie!!!
Mabel was zooo pissig in het begin!!! }-)

A omdat ze zomaar van Doortje werd gescheiden, hoe haal ik het in mijn hoofd??!!

B dat ik ook nog een hengst bij Doortje in de wei durf te zetten. (Ze is ook helemaal niet jaloers hoor, neuuuu... O:) )

en C dat ik dan ook nog als klap op de vuurpijl één of ander ruinbeest bij haar in de wei durf te zetten die zomaar van háár hooi en van háár water durft te eten en drinken!!!!

Dus hier de primeur van een nieuw aangelegde vriendschap tussen Mabel en Kasper:
Afbeelding

Een grappig plaatje tussendoor. Doortje is een beetje aan het snotteren jah, komt van al de stof in het hooi en in de wei....
Afbeelding

Hier hoef ik niks bij te vertellen, foto spreekt voor zich... :L)
Afbeelding

En toen ging Jack weer d*nderjagen! Tis en blijft een hengst he??? 8-) Hij wilde er ernstig graag op maar Doortje pikte het niet dit keer!!! Hihihi! (kan die wel vast oefenen voor als ze WEL hengstig is he? :)* )
Afbeelding

Nog even geduld hebben Jacky!!!
Afbeelding

Hoop echt zo dat Jack de pappie word van Doortjes veulen... Hoop echt dat het hem een keer gaat lukken er goed op te komen als Doortje hengstig is. Desnoods help ik hem een handje als het nodig is hihihihi!

Binnenkort laat ik nog even wat dekfoto's zien! Wel grappig!!!

Groetjes Jessica
Zooo blij met mijn nieuwe aanwinst!!! :D Mijn mooie shet meiske MOOIKE!!! :L
claudia

Bericht door claudia » ma 07 mei 2007, 10:22

Ach je graaft gewoon een gat waar ze in kan staan en dan kan hij er zo bij.

Het is wel een leuk paardje.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Charret

Bericht door Charret » ma 07 mei 2007, 10:59

Daar zal een leuk vosje uitkomen denk ik.
Hij's is echt stoer!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Mapie

Bericht door Mapie » ma 07 mei 2007, 12:57

claudia schreef:Ach je graaft gewoon een gat waar ze in kan staan en dan kan hij er zo bij.

Het is wel een leuk paardje.
Hahaha ja zat ik ook al aan te denken!!! :D Als Doortje dan ook maar netjes blijft staan en dat gat.... 8)7

Groetjes Jessica
Zooo blij met mijn nieuwe aanwinst!!! :D Mijn mooie shet meiske MOOIKE!!! :L
Siboof

Bericht door Siboof » ma 07 mei 2007, 13:14

haha, leuk hoor! pas maar op voor een klein shet-fjord kruisingkje :P
Jilly

Bericht door Jilly » ma 07 mei 2007, 13:31

Oooeeh Jackje is leuk :L die wilde manenbos staat zo stoer!

Leuk dat Mabel en vriendje ook overeenkomen nu, 't is een lieve foto!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Vera

Bericht door Vera » ma 07 mei 2007, 14:10

lekker stoer ding die jack!
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » ma 07 mei 2007, 14:29

Leuk hengstje zeg, en dat mabel vriendschap heeft gesloten met het ruintje is alleen maar mooi.
Leuk koppeltje paarden :D
Plaats reactie