Diëgo @.........SLEEP!!

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Ivonne

Diëgo @.........SLEEP!!

Bericht door Ivonne » wo 25 apr 2007, 19:17

Diëgo is één van de weinige (ik geloof zelfs de énige) paarden die ik ken (en dat zijn er héél wat!) die echt helemaal plat slaapt. Hij is dan helemaal van de wereld, ogen vaak een eindje open, mond op de "Appie onnozel-stand" :D
Ze gaan tegen de schemering op stal, krijgen een beetje hooi. Als je dan na een half uurtje op stal gaat kijken is Diëgo al in dromenland. Soms steek ik hele verhalen af tegen de andere 3, hij hoort niks. Ineens kan hij dan wakker schrikken. Als we met de hond het laatste rondje van de dag doen springt hij soms weer omhoog omdat ze dan allemaal een wortel krijgen. Het gebeurt echter ook vaak dat hij gewoon blijft liggen, dat we de wortel richting zijn mond gooien en dat hij hem liggend opeet....
Als ik Diëgo niet goed kende en ik zou op hem moeten passen, zou ik vast en zeker de dierenarts bellen als hij zo lag. Zo'n mal gezicht, ogen open, mond een eindje open, bah. Zo lag onze New Forest Silver er ook bij toen we die hebben moeten laten inslapen November vorig jaar.

Afbeelding
Snurk...snurk...
:z

Als hij even opkijkt heeft hij áltijd een pluk stro of hooi aan zijn oor hangen :=
Hij ligt trouwens áltijd op zijn linkerzij. Hoe slapen jullie fjorden???
Afbeelding
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Charret

Bericht door Charret » wo 25 apr 2007, 19:20

Aaaah! Wat lief! Dat mondje staat ook net iets open. :=

Alies ligt vaak met haar neusje tussen haar benen of gewoon plat. Elke zij is wel goed geloof ik.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Orion1996

Bericht door Orion1996 » wo 25 apr 2007, 19:39

Niet de enige. Mijne doet het ook (geen fjord dan). Precies dezelfde houding en als ze 's ochtends op gaan strooien blijft hij zo liggen, moeten ze om hem heen.
Vind het zo'n schattig gezicht, dat koppie van hem :D
Kan trouwens bovenop de mijne gaan zitten als die zo ligt. Blijft Diego liggen of staat hij op als je de stal in gaat?
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » wo 25 apr 2007, 20:13

:D Leuke foto's, zo schattig!

Prisca ligt nooit plat maar wel altijd op haar rechterbil!
Arisca ligt wel helemaal plat en (net als mams) op de rechterkant! :j
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
heidie

Bericht door heidie » wo 25 apr 2007, 21:13

Leuke foto's!
Ik heb Jordy alleen nog maar in de wei zien liggen en niet op stal, dus geen idee hoe hij slaapt. Aan de mestvlekken te zien slaapt jody op zijn linkerzij.
Gr heidie
Leentje

Bericht door Leentje » do 26 apr 2007, 05:02

ach,wat zoet!
echt aandoenlijk!

Orion1996,wat heb je een gewelidg onderschrift:fjordrijden schopt kont,grandioos!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » do 26 apr 2007, 05:34

Senna slaapt altijd plat op haar rechter kant nooit op links. Ze ging al liggen van dag 1 af. Zo vertrouwd :D
Esther

Bericht door Esther » do 26 apr 2007, 06:58

In de wei ligt Tea altijd netjes opgevouwen, als een hondje zeg maar, met haar bene onder zich. Zo ligt ze ook wel in de stal, maar dat ook wel plat, want anders kan ik de schijtplekken niet verklaren..

Bente gaat gewoon helemaal gestrekt, leve de lol, hihi..
Die kan ook heel eng haar mond een beetje open hebben, zodat het net lijkt alsof ze dood is..

Jeskim slaapt ook lekker op haar zij, al zie ik dat haar niet zo vaak meer doen, ze ligt wel een beetje opgevouwen in de wei..
Jeskim gebruikt ook het liefst een verse drol als kussen, lekker zacht, lekker warm.. En dan 's ochtend je doodleuk aan staan kijken met zo'n plak aan het hoofd..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 26 apr 2007, 07:46

Imka ligt wel altijd iedere nacht. Maar ik zou niet weten hoe. Ik zie wel altijd aan de mest vlek dat ze ligt...

Grappig ik kan mij voorstellen dat je zou schrikken als je je paard zo ziet liggen
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Orion1996

Bericht door Orion1996 » do 26 apr 2007, 07:46

Wikke schreef: Orion1996,wat heb je een gewelidg onderschrift:fjordrijden schopt kont,grandioos!
:D :D :D kicks ass, maar dan in NL 8)7 8)7 8)7
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 26 apr 2007, 10:36

Mooi om zoiets echt te weten. Zou het bij Sas werkelijk niet weten, evenals Cai of Anton. Weet wel dat Cai niet heel veel ligt. Die staat ook nog wel eens te slapen. Heeft alleen wel centenbakkie! (moeders ook trouwens)
Sas ligt volgens mij tweezijdig en met dr hoofd op de grond steunend. Helemaal plat zie ik haar nauwelijks, maarja...die liggen ook in het land,dus vaak zodra ik eindelijk kan zien wie wie is, dan liggen ze al niet plat meer.
Hier liggen ze in het land trouwens standaard s winters als het zonnetje lekker schijnt en vaak zo tussen zonsopgang en een uurtje of 10.

@Orion1996: Snapte m al niet, niet zo scherp vandaag.
Maar in het kaliber van Esther dr stierenstront!
Geluk is de vrucht van intens werk
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » do 26 apr 2007, 10:42

Wat schattig zeg!

Rian zie ik zo wie zo weinig liggen, laat staan slapen.
Ze ligt wel in stal, want soms heeft ze poep vlekken ;) En rollen doet ze bijna niet op stal.

Maar nu ze meestal alleen in de paddock staat gaat ze wel eens liggen in het zand, en dan kun je er ook bij zitten/liggen. Maar dan ligt ze meestal met ondergevouwen beentjes. Plat heb ik haar pas 1 keer gezien.
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » vr 27 apr 2007, 18:18

Voor zover ik weet (zie haar nooit slapen) op haar linkerzij. Daar zitten de meeste poepvlekken en soms van kont tot hoofd :D Skreia slaapt meestal rond een uur of 3 's middags volgens de staleigenaresse :D
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
rosaa

Bericht door rosaa » vr 27 apr 2007, 18:55

rosa heef wel eens een mest vlek tussen haar voorbenen :? maar hoe ze dat voor elkaar krijgt :?
Plaats reactie