oa. Guus en jolanda... (veel foto's)

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Amber_

Bericht door Amber_ » wo 28 mar 2007, 11:08

Ik ben het met Kelly eens, ik vind het erg knap. Als je echt een probleem paard hebt met inrijden, kan ik me goed voorstellen dat je hem daar heen brengt. Er moet toch iemand als eerste op.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 28 mar 2007, 11:11

Voordat er teveel op de kwestie inrijden in wordt gegaan: misschien is het handig daar een apart topic in discussies voor te starten zodat het topic niet teveel vervuild wordt. :)
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
yvette

Bericht door yvette » wo 28 mar 2007, 12:15

Moet eerlijk zeggen dat ik dit vanaf de foto's ook geen fijne manier van zadelmak maken vind. Om het ook tijdens een demonstratie te doen, levert misschien ook wel nog meer spanning op, hoewel de man zelf misschien wel heel kundig is. Geen idee, want ik ken hem niet.
Dit is trouwens inderdaad geen inrijden. Inrijden komt pas nadat je paard zadelmak is en is een proces wat minimaal enkele weken duurt, waarbij het paard leert naar been-, teugel- en zithulpen te luisteren.
Als ik het zo lees, dan is er in dat half uurtje alleen opgezeten.

Foto's zijn allemaal wel goed gelukt en geven een goed beeld van de dag. Leuk!
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Sabbel

Bericht door Sabbel » wo 28 mar 2007, 12:28

Zo te zien een lekker afwisselend dagje geweest, en dat alleen voor een heropening?! Die Fries is echt gaaaf! :~
Amber_ schreef:Ik ben het met Kelly eens, ik vind het erg knap. Als je echt een probleem paard hebt met inrijden, kan ik me goed voorstellen dat je hem daar heen brengt. Er moet toch iemand als eerste op.
Knap is misschien niet het goede woord, de man heeft zeker lef, maar geen paard van mij zal op zo'n manier 'beleert' worden.
Dorinn (IsmoxOrsta) 6 juni 2007

Afbeelding
Amber_

Bericht door Amber_ » wo 28 mar 2007, 13:45

Sabbel schreef:
Amber_ schreef:Ik ben het met Kelly eens, ik vind het erg knap. Als je echt een probleem paard hebt met inrijden, kan ik me goed voorstellen dat je hem daar heen brengt. Er moet toch iemand als eerste op.
Knap is misschien niet het goede woord, de man heeft zeker lef, maar geen paard van mij zal op zo'n manier 'beleert' worden.
Ik de mijne ook niet, dat heb ik ook al gezegt. Maar ik vind het wel knap, knap dat hij zo blijft zitten.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Leentje

Bericht door Leentje » wo 28 mar 2007, 14:33

Jessica,ken jij de achtergrond van dit paard?
als het een echt probleempaard zo zijn,dan kan ik me indenken,dat je het dan maar aan zo iemand geeft,maar een " normaal" pard zo ik never nooit niet op zo'n manier laten "breken"
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Fjordengek

Bericht door Fjordengek » wo 28 mar 2007, 14:39

:~ :~ :~ :~ OMG,DIE FOTO´S VAN JOLANDA EN GUUSJE :~ :~ :~ :~
O:)
Tanja

Bericht door Tanja » wo 28 mar 2007, 15:40

Zo dat ziet er allemaal spectaculair uit,vooral het zadelmak maken. :o
De friese hengst is prachtig,wat een manen. :~
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Yael

Bericht door Yael » wo 28 mar 2007, 17:39

Die Muildieren stonden volgens mij ook in het boekje van het Ezelstamboek.
Heb ik gelezen op mijn stage waar 3 ezels staan.
Echt gaaf!

Dat zadelmak maken werd geloof ik ook op Jumping Amsterdam gedaan op een soort gelijke manier?? Dacht ik.
Mieke

Bericht door Mieke » wo 28 mar 2007, 21:32

Wij zijn een keer bij Gert vh Hof op stal geweest, hij deed een privedemo voor ons ;)
Was echt een onwijs mooie merrie, super op keuringen maar met beleren een draak, die mensen hadden het thuis al een paar keer geprobeerd maar er durfde niemand meer op. Dus gert een beetje vertellen over dat paard, nou zadel erop en opstappen.. pff dacht dat ik een paard nog nooit zo hoog heb zien springen. Tja en de truc is dan dat zn broer in het midden met een zweep het paard voorwaarts houd. het gaat veel hard zeg maar, en het is en blijft een springruiter, dus hij springt er direct mee zodat hij kan zien of er potentie in zit, de eerste sprong zegt alles over de verder toekomst als springpaard vertelde hij.
Daarna word het paard uitgestapt, een stukje onder het zadel verder aan de hand.

Maar ja, dat is het begin, weet wel dat dit misschien maar een paar keer zo gebeurt en daarna gaan ze er net zo mee verder als met ieder ander paard dat ze beleren. Gert zit er maar een paar keer op, verder rijden stalruiters de paarden verder door daar. Zolang het ergste springen er maar uit is.

Wel grappig trouwens, we waren een keer op concour waar gert ook was. Nou prijsuitreiking, er schrikt een paard, het paard van gert doet echt 1 stapje opzij en gert lag op de grond haha.. en dan heeft hij zo'n vaste zit :P
Ctje :)
janna
Contacteer:

Bericht door janna » do 29 mar 2007, 06:25

Die Fries, oeeh wat een behang. Maar wat zal dat een werk zijn omdat allemaal uitgeplozen te krijgen.
Guusje en Jolanda ben ik zelf niet echt weg van, maarja dat is mijn smaak. En die twee 'sjeezels' die heb ik al wel eerder gezien, maar blijf ze erg leuk vinden. :D

@ Mieke: dat is wel even een blunder als je zo van je paard afdonderd. O:)
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Mieke

Bericht door Mieke » do 29 mar 2007, 07:19

haha ja, er gebeurde echt niks, en tja bij de grot gert vh hof verwacht je niet dat ie er zomaar naast ligt haha
Ctje :)
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » do 29 mar 2007, 07:35

ik vind het echt gave foto's!!!!!
en tja ik blijf guus toch ook nog steeds niet helemaal voor fjord aanzien..... maar hij is en blijft grof en klein en daardoor blijft het superknap van haar!!!!!!
tis ook niet echt mijn manier van zadelmak maken, maar als er geen andere uitweg meer te zien is zou ik het misschien ook wel laten doen....
toen uniek 3 jaar werd (ik heb haar van veulen af aan) zat ik er al op voordat ik een zadel had!! iemand aan de hand er naast en wandelen maar..... (ze beet wel richting mijn enkels als ik deze zachtjes aanlegde!!!! maar dit was snel over hahaha)
ze heeft echt nooit maar dan ook nooit een rare sprong gemaakt...... nu zijn fjorden dan misschien wat makkelijker en cooler, maar ik blijf erbij dat het meer tijd nodig heeft dan een half uur.......
maar ieder zijn manier!!!!
die fries is ook echt onwijs gaaf!!!!!!!!!!!!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
brendaatjuh

Bericht door brendaatjuh » do 29 mar 2007, 11:06

wow echt mooie foto's!! echt super om te zien!

die fries wat een beauty :~ :~
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » do 29 mar 2007, 11:09

Wikke schreef:Jessica,ken jij de achtergrond van dit paard?
als het een echt probleempaard zo zijn,dan kan ik me indenken,dat je het dan maar aan zo iemand geeft,maar een " normaal" pard zo ik never nooit niet op zo'n manier laten "breken"
Ik weet het eigenlijk niet!
Wat ik wel weet is dat het een moeilijk paard is die alleen afentoe eens aan de longeerlijn had gelopen!
yvette schreef:Als ik het zo lees, dan is er in dat half uurtje alleen opgezeten
En gereden in alle3 gangen en zelf een kruisje gesprongen!
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
yvette

Bericht door yvette » do 29 mar 2007, 19:49

jessica schreef:
yvette schreef:Als ik het zo lees, dan is er in dat half uurtje alleen opgezeten
En gereden in alle3 gangen en zelf een kruisje gesprongen!
Maar dan nog blijf ik erbij dat je een paard niet in een keer inrijdt. Dat is een proces van weken. Dit was alleen nog maar het begin. ;)
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » do 29 mar 2007, 20:32

yvette schreef:
jessica schreef: En gereden in alle3 gangen en zelf een kruisje gesprongen!
Maar dan nog blijf ik erbij dat je een paard niet in een keer inrijdt. Dat is een proces van weken. Dit was alleen nog maar het begin. ;)
:j ben ik met je eens hoor!
Maar toch vreselijk knap wat deze man kan!
Al zou ik het ook zeker niet op deze manier laten doen met een paard van mijzelf!
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Fjordengek

Bericht door Fjordengek » vr 30 mar 2007, 11:43

WHAAAAA :~ :+
HEBBE,HEBBE!FOTO´S VAN JOLANDA EN GUUSJE :~
HEBBE,,HEBBE,,,HEBBE :D O:)
lientje

Bericht door lientje » vr 30 mar 2007, 11:54

fjordengek beetje overdreven, 2 keer zelfde post in hoofdletters ;p

Leuke foto's! Zitten interessante dingen bij zo te zien.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » vr 30 mar 2007, 12:01

ja die muilezeltjes zijn ook leuk ja, even klein kort ding mbt tot inrijden; ik heb die kennis niet en zal me er dan ook niet zelf aan wagen om Haakon in te rijden, daar hebben we allebei niks aan.
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Plaats reactie