10 reeën gezien!

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Ivonne

10 reeën gezien!

Bericht door Ivonne » wo 28 mar 2007, 18:52

Gister even met mijn nichtje Kim op Diëgo het veld in geweest. Je kan hier heerlijk rijden, en zo tegen de schemering kom je van allerlei wild tegen. Diëgo is niet echt de makkelijkste, bokt graag en is bere-sterk. Mijn nichtje (12 jaar) vond het ook altijd een beetje eng op hem (hij kan ook erg eng doen _-:( ) Binnenkort komt Marga van Claudia hier op stal en Kim is laatst al meegweest, even rijden, kijken of het klikt. Kim zit nu helemaal vól van Marga en wilde gister zó graag rijden, dat ze zelfs op Diëgo durfde..... Ik op de fiets mee. En het ging super, Diëgo vond het leuk, heeft niet gebokt. We reden langs de beek, een pad van zo'n 5 meter breed, aan de andere kant een bosje. Komt er een ree recht op ons af rennen. Het leek wel of de ree ons niet zag en of Diëgo de ree niet zag. Ik had mijn hart in de keel, zag het al helemaal voor me, Diëgo schrikt van de ree, keert zich om, Kim eraf, Diëgo naar huis.... De ree was echt nog geen 30 meter van ons af! Ineens rende hij het bosje in. Tóen pas schrok Diëgo, van het gekraak van de takken. Maar hij spoot niet weg zoals ik verwacht had :D

Afbeelding

Kim op Diëgo. Hij is wel erg huge bij Marga vergeleken hoor.....echt ouderwets type

We hebben in totaal 10 reeën gezien in 3 kwartier tijd. Ze komen zo dicht bij, deze foto is met een compactcamera gemaakt, niet eens met telelens. Ik verbaasde me erover dat Diëgo niet banger was voor de reeën, want ze rennen wel erg hard!
Afbeelding
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Claudje

Bericht door Claudje » wo 28 mar 2007, 18:56

Diëgo is een lekkere dikzak inderdaad :D Maar als Marga weer wat spiertjes heeft is ze ook al weer een eind breder :j
Mooi gezicht zijn de reeën he, ik heb het eens gehad dat er eentje meerende naast het zandpad, ging een wedstrijdje
doen met Marga in volle galop! Marga is er niet bang van in ieder geval niet bang van.
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » wo 28 mar 2007, 18:58

Waauw die laatste foto vind ik erg mooi, apart ook dat diego niet schrok en gelukkig deed die dat niet zeg!

Mijn moeder zag eens ontzettend onrustige paarden op het land staan vlakbij onze stacaravan dus zei wist dat er wat aan de hand was.
En met dat zei langs het land wil rijden komen er 3 reeën overspringen daarna kalmeerde de paardjes iets.
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 28 mar 2007, 19:02

Mieke_Cunna schreef:Waauw die laatste foto vind ik erg mooi, apart ook dat diego niet schrok en gelukkig deed die dat niet zeg!

Mijn moeder zag eens ontzettend onrustige paarden op het land staan vlakbij onze stacaravan dus zei wist dat er wat aan de hand was.
En met dat zei langs het land wil rijden komen er 3 reeën overspringen daarna kalmeerde de paardjes iets.
Zoiets had ik vanmorgen. Zet de paarden om 7 uur buiten, Baranna staat stokstijf achter het huis en kijkt naast het huis, neusgaten wijd open....Staan er 3 reeén naast onze wei, nog geen 30 meter van ons huis. Práchtig hier 's morgens als de zon opkomt....Baranna vond het eerst maar vreemd, maar toen Diëgo en Jackie gewoon de wei in sjokten ging ze ook maar mee. Maar ze keek toch stiekem wel steeds even achterom :D
Baranna 13-5-2006

saskia
Moderator

Bericht door saskia » wo 28 mar 2007, 19:14

Wat een beer is Diego zeg :o wel een hele gave :))
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
:L SJORSJE :L
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 28 mar 2007, 19:24

Oh Diëgo is net een Bullie met een korte maantop. Wat een kanjer :L
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Ivonne

Bericht door Ivonne » do 29 mar 2007, 03:44

DeeDee schreef:Oh Diëgo is net een Bullie met een korte maantop. Wat een kanjer :L
Ahh, vertekend beeld door de foto joh ;) Zijn kuif baal ik ook wel van, ik val op lange kuifen, zoals bij Marga, maar helaas.... Toddy hè? Verder val ik wel op het zwaardere type als Diëgo, hij is een echte ouderwetse. Maar ik vind hem prachtig :D al is hij door omstandigheden nu veel te dik. En gister kwam ik tot mijn schrik achter de conclusie dat Baranna, het KWPN-enter van mijn vriend, Diëgo's staart lekker af zit te kauwen!!!!! Woest ben ik. Hij had zo'n prachtige staart, alles op één lengte, mooi dik....nu is het net een plumeautje. En dat terwijl Femke waarschijnlijk binnenkort komt voor een foto-workshop... Bálen!! Ik heb er meteen antibijt ingesmeerd, hopen dat het werkt, en de staart snél aangroeit!
Baranna 13-5-2006

Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 29 mar 2007, 05:41

Ken ook wel toddys met lange(re) kuiven :D.

Maar vind m wel erg leuk, type breed en echt een leuke uitstraling!

En reeen, wij hebben hier een bosje achter de stal en daar leven er ook 5, die we geregeld voorbij zien komen. Echt leuk om te zien.

Oh en staartenbijters, dat ken ik ook, kun je triest van worden. Hadden hier ook een onwijs volle dikke staart bij 1, niks of nauwelijks meer wat van over. Hopelijk werkt de anti-bijt en groeit het inderdaad nog wat aan. (of is er op de fotos in ieder geval weinig van te zien)
Geluk is de vrucht van intens werk
Claudje

Bericht door Claudje » do 29 mar 2007, 06:22

Ohhh, Baranna moet niet aan Marga staart komen hoor, daar ben ik nu net zo trots op :( Dan zal ik haar wel even een lesje leren O:)

Afbeelding

Charret

Bericht door Charret » do 29 mar 2007, 06:57

Diego is stoer! :~
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Daphne

Bericht door Daphne » do 29 mar 2007, 07:08

Ik vind Diego ook echt supergaaf! Lekker breed, daar hou ik wel van :j

Die reeen zijn ook erg mooi :j Bij ons in de buurt heb je alleen van die runderen met enorme horens lopen. Die staan wel in een afgezet stuk, maar toch kijk ik altijd maar even vooruit of er niet een ergens ineens heel dicht langs mijn pad staat. Reeen (de rechterkant van het toetsenbord van mijn laptop is kapot, dus vandaar dat alle trema`s ontbreken!) zijn wat dat betreft een stuk mooier en praktischer, die rennen nog eens weg :D
Ivonne

Bericht door Ivonne » do 29 mar 2007, 12:49

Charret schreef:Diego is stoer! :~
Thanks.....de meesten vinden hem niks, veel te grof. Maar hij is mijn superknollie!!
Baranna 13-5-2006

Ivonne

Bericht door Ivonne » do 29 mar 2007, 18:04

Claudje schreef:Ohhh, Baranna moet niet aan Marga staart komen hoor, daar ben ik nu net zo trots op :( Dan zal ik haar wel even een lesje leren O:)
Ik was ook trots op Diëgo's staart |( |( |(
Hij had een extreem dikke staart en alles mooi op 1 lengte....snik...Kom haar dat lesje maar leren _-:(
Baranna 13-5-2006

Charret

Bericht door Charret » do 29 mar 2007, 18:46

Lovemischa schreef:
Charret schreef:Diego is stoer! :~
Thanks.....de meesten vinden hem niks, veel te grof. Maar hij is mijn superknollie!!
Trekt me juist wel. :j Wie zijn de ouders?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Claudje

Bericht door Claudje » do 29 mar 2007, 18:56

Diëgo is een Toddy x Brusvein als ik maar even mag antwoorden :D
En ik zal Baranna inderdaad wel even een lesje leren, als Marga bij jullie komt zitten haar staart en voorpluk vol met anti-bijt :P

Afbeelding

Plaats reactie