onze nieuwe wei

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Ziggy

onze nieuwe wei

Bericht door Ziggy » zo 18 mar 2007, 17:54

bij zz is te lezen waarom we weer verhuisd zijn. Vanmiddag ff wat foto's gemaakt van mijn tuig in hun nieuwe wei................... ben ze soms kwijt, het is 8000 m2 en als ze om het hoekje staan, zie je ze dus niet hihi

dit is vanaf de ingang gezien, het loopt tot aan de bosjes en dan gaat het ook links de hoek nog eens om.
Afbeelding
Afbeelding

Hier is Jos halverwege ongeveer gaan staan en die puntjes die je ziet zijn de paardjes en ik 8)7
Afbeelding

Dan hier nog wat foto's van mijn arme zielige uitgemergelde paardjes (tenminste als je Jozette mag geloven). Ik geef toe dat Vera er niet op alle foto's erg charmant uitziet, maar ze hadden net een regenbui over zich heen gehad.

Vera van achteren
Afbeelding

samen eten, maar wel een eindje uit elkaar
Afbeelding

Vera
Afbeelding

ik geef toe dat ze niet echt vet is, maar haar ribben zijn absoluut niet te voelen, toen ik haar kreeg was ze echt broodmager
Afbeelding

Aub geen commentaar op het prikkeldraad, maar de ervaring heeft geleerd dat dat het enige is waar Exel achter blijft |o
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

lekker bekkie heeft die gozer toch
Afbeelding

Hier de holle weg, van waaruit je prachtige ritten kan maken en de buren aan de andere kant
Afbeelding

Afbeelding

Hier nog wat crea foto's vanaf de holle weg genomen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 18 mar 2007, 18:02

Nou als dat uitgemergeld is, dan heb ik dr hier ook nog wel een staan :D (en dan doe ik mn uiterste best daar zoveel mogelijk voer in te krijgen hehe)

Nee vind Vera er zelfs erg goed uit zijn. Niet te dik, niet te dun!

Excel is echt nog een dingetje in de groei.
Maar mooi weitje zo daar.
Geluk is de vrucht van intens werk
Jilly

Bericht door Jilly » zo 18 mar 2007, 18:06

Hopelijk heb je nou wat gevonden waar je blijven kan! Hebben jullie wel verdiend na al die miserie :(:)

Vind ze er trouwens goed uitzien hoor! Weet niet wat die Jozette haar defenitie is van uitgemergeld :P
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 18 mar 2007, 18:07

achja, maar als je hoort van de hoefsmid dat zij hun paarden gewoon dood gevoerd hebben, dan zijn mijn paarden voor haar broodmager.

In mijn ogen zou Vera wat meer vet mogen hebben, maar volgens mij wordt die nooit dik
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 18 mar 2007, 18:14

Bidonja schreef:Hopelijk heb je nou wat gevonden waar je blijven kan! Hebben jullie wel verdiend na al die miserie :(:)

Vind ze er trouwens goed uitzien hoor! Weet niet wat die Jozette haar defenitie is van uitgemergeld :P
ik heb in ieder geval een contract voor een jaar, dus het moet nu wel heel raar lopen wil ik daar weggaan. Over een week of 2 gaan we de boel indelen en afzetten, anders heb ik dalijk 2 fjorden die vierkant zijn als het gras gaat groeien.

Nou Jozette heeft haar paarden altijd helemaal vet gemest, dus tja dan is een ander paard al gauw te mager. Volgens de hoefsmid en een paardenkenner hier uit het dorp heeft ze haar paarden dood gevoerd |(

Oxbow

Bericht door Oxbow » zo 18 mar 2007, 19:13

Ze zien er goed uit hoor :j
Mooie weide ook en gezellig dat ze nog buurtjes hebben :D
Oxbow (Bjorgard X Hjerter Knaegt)
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 18 mar 2007, 19:23

Oxbow schreef:Ze zien er goed uit hoor :j
Mooie weide ook en gezellig dat ze nog buurtjes hebben :D
ja de afspraak staat dat we een keer samen gaan rijden, is een hele leuk meid die eigenaresse van die IJslanders :D

lauraatje

Bericht door lauraatje » zo 18 mar 2007, 19:43

Lekker ruime wei! Ik vind de paardjes er goed uitzien hoor :j
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 18 mar 2007, 19:47

thnx, weet je die muts heeft me best onzeker gemaakt met dat gezeur over dat ze mager zijn :? Ik weet dat het niet zo is, maar toch doet het me goed dat iedereen hier ook zegt dat ze er goed uitzien

Charret

Bericht door Charret » zo 18 mar 2007, 20:13

Wat een ruimte. Hoe oud is Exel nou?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » zo 18 mar 2007, 20:14

Ik vind ze wel wat smalletjes, maar heus niet uitgemergeld. Ik denk wel dat dit heel wat gezonder is dan te vette paarden. Dat prikkeldraad van boven vind ik trouwens lang zo eng niet als die meerdere rijen, maar dat komt vooral om dat die zo losjes hangen op de foto.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 18 mar 2007, 20:17

@Charret: Exel wordt 4 mei 2 en het is inderdaad een hele grote wei

@jeempie: Dat prikkeldraad wat je zo slap ziet hangen is omdat we het daar nog niet afgesloten hadden, normaal hangt het niet slap, maar staat het strak

Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » ma 19 mar 2007, 07:20

Nou ziet er goed uit hoor de wei, en vind je paardjes ook niet te dun hoor, vind ze er eigenlijk wel goed uitzien.
Maar heb je ook nog een stalletje o.id. erbij, of is het alleen weide? In ieder geval veel plezier daar.

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » ma 19 mar 2007, 07:59

Dat ziet er mooi droog uit! Je fjorden zien er prima uit, niets mis mee. Mensen denken altij dat fjorden er als een rond tonnetje uitzien |o .
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 19 mar 2007, 19:02

@Thessa: het is helaas alleen maar weide, maar dat kunnen die van mij wel hebben, er is wel een hele lange bomenrij waar ze onder kunnen schuilen

@Senna: ja dat zijn van die mensen die vinden dat fjorden van die boerentrekknollen zijn en dus idd tonnetje rond

Vera

Bericht door Vera » di 20 mar 2007, 06:36

Mijn Veertje was ook altijd "slank" maar nu na afgelopen donderdag (in de kliniek) werd me verteld dat ze 100 kilo moet afvallen. Ik zal eerdaags wel even foto's plaatsen.
Ik vind Vera niet extreem mager meer hoor, aan het einde van de winter horen ze juist een beetje schraler te zijn, dat trekt wel weer bij als het gras groeit.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » di 20 mar 2007, 07:54

ze zeggen altijd eigen huis is goud waard, nou geloof mij eigen wei is onbetaalbaar in waarde, ziet er goed uit, veel plezier daar
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » di 20 mar 2007, 13:13

van mij zouden ze wat voller mogen, maar dun zijn ze ook nog niet. Vera vind ik er op de rug al wat mooier uit zien :j (maar ja, zie het te dikke er maar eens af te krijgen... nou dan kun je het beter zo hebben hoor ;) )

Ohja en wat een lekker groot stuk land zeg!
Het nadeel is daar misschin dat je neit een schuil plekkie hebt om wat spullen neer te zetten, of heb je dat daar wel?
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 20 mar 2007, 18:52

Vera schreef:Mijn Veertje was ook altijd "slank" maar nu na afgelopen donderdag (in de kliniek) werd me verteld dat ze 100 kilo moet afvallen. Ik zal eerdaags wel even foto's plaatsen.
Ik vind Vera niet extreem mager meer hoor, aan het einde van de winter horen ze juist een beetje schraler te zijn, dat trekt wel weer bij als het gras groeit.
Ben benieuwd naar die foto's van jouw Veertje, voor zover ik weet had die altijd een mooi lijntje.
Ze zijn allebei wat ingevallen in de flanken, maar dat zijn de buurpaardjes ook en ik ben erop gaan letten, heel veel paarden die je nu buiten ziet staan hebben dat. Denk dat dat ook komt omdat ze druk zijn met het verharen

Carolinef schreef:ze zeggen altijd eigen huis is goud waard, nou geloof mij eigen wei is onbetaalbaar in waarde, ziet er goed uit, veel plezier daar
zo zeker weten Caroline, ik ga weer met plezier naar me paardjes toe :D
Janine schreef:van mij zouden ze wat voller mogen, maar dun zijn ze ook nog niet. Vera vind ik er op de rug al wat mooier uit zien :j (maar ja, zie het te dikke er maar eens af te krijgen... nou dan kun je het beter zo hebben hoor ;) )

Ohja en wat een lekker groot stuk land zeg!
Het nadeel is daar misschin dat je neit een schuil plekkie hebt om wat spullen neer te zetten, of heb je dat daar wel?
we hebben het vooraan afgezet en daar kan ik dus spullen kwijt, maar me zadel enzo neem ik gewoon vanaf huis mee daar naartoe. Ik kan in dat voorste stuk wel het voer zetten en hooi enzo, dan moet ik er gewoon plastic over heen doen

Plaats reactie