Primeur: Foto's en filmjpes van Verae onder het zadel

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
yvette

Bericht door yvette » zo 04 feb 2007, 17:07

maaike vis schreef:Je rijstijl/tak van de sport wordt niet bepaald door je harnachement.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Op een dressuurzadel bijvoorbeeld zit je in een andere houding dan met een westernzadel. Je hebt best kans dat als jij op een ander zadel gaat zitten je paard heel anders gaat lopen. Je zit namelijk op bijna alle foto's zelf ook tever naar voren met je bovenlichaam en daarmee maak je het voor je paard ook niet makkelijker om haar balans te vinden...
maaike vis schreef:Maar troost je, heb net een 2ehands dressuurzadel op de kop getikt, dus voor de volgende foto's zal ik die er wel op leggen :D
Je hoeft het voor mij niet te doen hoor. Ik was alleen nieuwsgierig of er een reden voor was. *D
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
maaike vis

Bericht door maaike vis » zo 04 feb 2007, 18:56

Dit eerste heeft weinig met het zadel te maken, maar met een vergroeiing in mijn rug. Zo zit ik op elk zadel, en zo loop ik ook (in iets mindere mate) :D

Ik ben het met je eens dat als je op hoog niveau dressuur rijdt, een westernzadel in de weg kan zitten. Maar zo voor de basis maakt het weinig uit. Ze heeft voldoende schoudervrijheid en de druk wordt goed verdeeld over haar rug.

En het is nou eenmaal 1 van de weinige zadels waar ik zelf fatsoenlijk in kan zitten, ivm rug en evenwichtsproblemen en benen die ik niet altijd kan besturen zoals ik wil.

Maar ik ga hard er aan werken hoor, voor zo ver lichamelijk mogelijk. Want ooit wil ik gewoon een mooi plaatje op een dressuurzadel vormen ;( .
yvette

Bericht door yvette » zo 04 feb 2007, 19:19

Ja, dat kon ik natuurlijk niet zien vanaf de foto :o
Maar gelukkig ben je je bewust van de houding van jezelf en van je paard en dan kan je er ook aan werken. Succes ermee!
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
maaike vis

Bericht door maaike vis » zo 04 feb 2007, 20:11

yvette schreef:Ja, dat kon ik natuurlijk niet zien vanaf de foto :o
Maar gelukkig ben je je bewust van de houding van jezelf en van je paard en dan kan je er ook aan werken. Succes ermee!
Nee, daar kun jij ook niets aan doen. Maar ik vermeld dat soort dingen liever niet, heb het gevoel dat ik me dan achter smoesjes verberg :o
Plaats reactie