Rijfoto's Yessie

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Roosjuh

Rijfoto's Yessie

Bericht door Roosjuh » ma 22 jan 2007, 19:42

Nadat ik losgereden had Denies even op Yessie.

Is maar een kleine selectie foto's ;)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
vind ik zelf een mooie!

Ikzelf:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Beetje voorwaarts.

Afbeelding
En klaar...

Afbeelding
:D.

Afbeelding
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
yvette

Bericht door yvette » ma 22 jan 2007, 19:45

Lekker beessie is het! Ze loopt nog veel te diep, maar dat weet je waarschijnlijk zelf ook wel. Komt wel goed als ze van achter wat sterker wordt.
Let er zelf goed op dat je je benen niet optrekt.
Heb je er een reden voor dat je haar met sporen rijdt?
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
pinokkio

Bericht door pinokkio » ma 22 jan 2007, 19:45

Ziet er leuk uit hoor!!
Wat meet jou fjord??Hij lijkt me een grote.
In ieder geval zijn jullie een goed stel zo. gr karin ps: die galopfoto vind ik het mooiste.
en toen kwam pino en scheen de zon in mijn hart.
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » ma 22 jan 2007, 19:49

yvette schreef:Lekker beessie is het! Ze loopt nog veel te diep, maar dat weet je waarschijnlijk zelf ook wel. Komt wel goed als ze van achter wat sterker wordt.
Let er zelf goed op dat je je benen niet optrekt.
Heb je er een reden voor dat je haar met sporen rijdt?
Dank je wel :D.

Sporen zijn dezelfde reden als waarom ze te diep loopt niet voorwaarts. Op de zweep reageert ze helemaal niet zit alleen als ze mag stoppen ze is dus gewoon sloom.

Vanavond heb ik gewerkt aan vlot op mijn been, en vanavond ging het goed het is nu ook wat kouder. Ik weet dat sporen niet de juiste oplossing is, maar zo bereik ik tenminste iets. Ik rijd overigens niet altijd met sporen.

Benen optrekken is het ergste probleem aan mijn zit moet ook gewoon op les, vanavond ging het rijden juist heel lekker veel voorwaartser ook ze was me gewoon aan het uitproberen en ik had niet zoveel te vertellen. Na heel veel bokken begint ze weer een beetje te luisteren.

@Karin: Yessie meet 1.45 zelf schat ik haar wel wat groter hoor, ze lijkt ook zo groot omdat ze heel breed is.
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
yvette

Bericht door yvette » ma 22 jan 2007, 19:55

Begrijp me niet verkeerd, ik rijd Iza ook met een spoortje. Sporen kunnen wel degelijk een oplossing zijn. Alleen nu je zo je been optrekt zou je haar wel eens onbedoeld kunnen raken en daar worden ze niet beter van aan het been.
Probeer ook niet teveel te klemmen met je onderbenen (kan ik niet van de foto zien hoor, maar is een bekende valkuil als je paard niet lekker aan het been is), maar alleen drijven als je ook echt iets extra's van haar wil.
Het is natuurlijk ook nog een jonge pony. Als ze vaak sloom is misschien eens kijken of ze niet iets tekort komt (kwa voeding) en voldoende afwisseling in het werk bieden natuurlijk.
Maar volgens mij komt dat bij jullie wel goed als je ook weer gaat lessen.
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » ma 22 jan 2007, 19:59

yvette schreef:Begrijp me niet verkeerd, ik rijd Iza ook met een spoortje. Sporen kunnen wel degelijk een oplossing zijn. Alleen nu je zo je been optrekt zou je haar wel eens onbedoeld kunnen raken en daar worden ze niet beter van aan het been.
Probeer ook niet teveel te klemmen met je onderbenen (kan ik niet van de foto zien hoor, maar is een bekende valkuil als je paard niet lekker aan het been is), maar alleen drijven als je ook echt iets extra's van haar wil.
Het is natuurlijk ook nog een jonge pony. Als ze vaak sloom is misschien eens kijken of ze niet iets tekort komt (kwa voeding) en voldoende afwisseling in het werk bieden natuurlijk.
Maar volgens mij komt dat bij jullie wel goed als je ook weer gaat lessen.
Het zijn trouwens hele kleine knopjes hoor echt heel klein ze krijgt net iets extra, maar je hebt natuurlijk wel gelijk. Alleen wanneer ik iets wil spoor ik aan en dan moet ze gaan ook. Zo trainen we verder en dat werkt goed!

Yessie is gewoon type rustig fjord zo zijn haar moeder en oma ook :j. Klemmen doe ik niet rijd heel veel zonder zadel en dan leer je het wel af ;):). (gaan ze namelijk erg hard van). Bedankt voor de tips :).
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Charret

Bericht door Charret » di 23 jan 2007, 09:07

Op bepaalde foto's heeft ze wat weg van Alies. Grappig.
Met een spoortje rijden vind ik persoonlijk ook niet slecht, mits je ermee kán rijden bedoel je is het niet Yvette? Is ze al zo groot joh? Je ziet het er zo niet eens direct vanaf.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
ulljon

Bericht door ulljon » di 23 jan 2007, 11:45

Ze ziet er goed uit zeg, en ze loopt wat diep idd maar ze is nog jong. Het komt wel goed met jullie :)
Ulljon M1 + 13 -> M2 startgerechtigd
ujord

Bericht door ujord » di 23 jan 2007, 13:13

ziet er inderdaad leuk uit ... en ja te diep maar dat wist je al denk ik he :) maar ik mag niks zeggen want heb het zelfde probleem.. ik vind dat je beugelriemen wel wat langer mogen
Ujord (v. Tunar) :+:
M1 + 12 eindstand

Dessa (v. Kventin) :+:
L1+ 6

Eefje :+:
Onze kleine grote draak
yvette

Bericht door yvette » di 23 jan 2007, 13:24

De riemen zijn waarschijnlijk wel lang genoeg :D (kan je op de foto niet zien), maar de beugels zouden voor het plaatje een gaatje lager mogen zitten. Dat komt wel weer als ze haar benen wat minder optrekt.
Marin&Nimpfie!

Bericht door Marin&Nimpfie! » di 23 jan 2007, 14:33

yvette schreef:De riemen zijn waarschijnlijk wel lang genoeg :D (kan je op de foto niet zien), maar de beugels zouden voor het plaatje een gaatje lager mogen zitten. Dat komt wel weer als ze haar benen wat minder optrekt.
Dit dacht ik dus ook, het lijkt alsof je heel kort zit. Je zou ze gewoon wat langer moeten doen en meer op je bovenbenen gaan rijden.. dan komt het wel goed! :D ( Ben hier zelf ook mee bezig :+ )
Nimroy + 04-06-2009
B.B. King!
Fello!!
siets
Contacteer:

Bericht door siets » di 23 jan 2007, 14:51

Ik vind het er netjes uitzien ondanks dat ze dan te diep loopt. Wat een lekkerding :L.
Dag lieve, lieve Trix... ;(
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » di 23 jan 2007, 15:53

yvette schreef:De riemen zijn waarschijnlijk wel lang genoeg :D (kan je op de foto niet zien), maar de beugels zouden voor het plaatje een gaatje lager mogen zitten. Dat komt wel weer als ze haar benen wat minder optrekt.
Whaa wat een antwoord :+ Je hebt inderdaad weer gelijk als ik mijn hakken uit zou drukken zie je dat ze lang genoeg zijn. Wanneer ik ze een gaatje langer doe kom ik er amper meer bij, viv zei toen ook een gaatje korter staat beter :j.

Bedankt voor de leuke reactie's ben ook nog steeds erg blij met Yessie! :+:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
yvette

Bericht door yvette » di 23 jan 2007, 19:03

Ja, gek is dat he? Het lijkt soms wel een wedstrijdje wie met de langste beugels kan rijden. Terwijl veel mensen beter zouden zitten met de beugels een gaatje hoger.
Roosjuh schreef:Bedankt voor de leuke reactie's ben ook nog steeds erg blij met Yessie! :+:
Kan ik me goed voorstellen :j
fjordido

Bericht door fjordido » di 23 jan 2007, 19:07

ik vind haar ook prachtig!
Mir

Bericht door Mir » wo 24 jan 2007, 08:18

Wat een lekkere beer is Yessie, leuk om zo eens foto's te zien. Maar ze is om te rijden dus heel anders dan Sylvie met de zadelproef? Dat was een speedy Gonzales!
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » wo 24 jan 2007, 14:15

Mir schreef:Wat een lekkere beer is Yessie, leuk om zo eens foto's te zien. Maar ze is om te rijden dus heel anders dan Sylvie met de zadelproef? Dat was een speedy Gonzales!
Twee tegenpolen Sylvy moet je altijd inhouden. Yessie is wel voorwaarts maar sylvy is echt mijn crossmonster.

Anders kom je ze een keertje uitproberen zo ver weg wonen we niet :).
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Mir

Bericht door Mir » wo 24 jan 2007, 14:58

Das wel een leuk idee haha! Misschien een keer in de voorjaarsvakantie?
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » wo 24 jan 2007, 15:31

Dan ben ik op schapen verlos stage helaas, ik kan verder ieder weekend eigenlijk wel :j.

De rest bespreken we wel via pb erg offtopic ;).
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Plaats reactie