Het ging goed! Echt geweldig. Orlinde vond het leuk ook. En vriendin deed ook op Orlinde mee. ’s Ochtends allebei 3 kwartier oefenen (in een groep onder begeleiding een aantal hindernissen springen) en ‘s middags allebei parcours rijden. Er werd geen tijd opgenomen, het was meer training.
Vrij rustig aan gedaan want als Orlinde enthousiast is wil ze erg hard en dan springt ze te vlak. En met die vaste hindernissen leek me dat geen goed idee (bodyprotector was dan ook verplicht). Dus soms terug naar draf tussen de sprongen door. Ik hoefde alleen maar ruwweg te sturen en te remmen, ze vond het zo leuk dat ze geen enkele keer ook maar heeft gedacht aan erlangs gaan!
(Dat heeft ze thuis wel regelmatig na het eerste rondje. Bij de lulligste hindernissen gaat ze er dan langs of weigeren, de sprongen die moeilijker zijn springt ze dan wel nog vaak… zal ook wel deels aan mij liggen

De mensen in de bak (van de manege, instructeur en eigenaar en nog een paar) bemoeiden zich wel met het rijden. Ze riepen “verlichte zit” en “blijf doorgalopperen” en “maak tempo” maar dat deed ik dus mooi niet. Ik ken mijn fjord als de turbo aanstaat (en die stond aan, op vol vermogen). Als ik dan in verlichte zit doorgalloppeer ben ik drie keer rond voor ik met mijn ogen kan knipperen, laat staan dat we dan enigszins normaal kunnen springen.

Extra pluimpje voor mijn topfjord: de manegepony’s daar die dit vaker doen weigerden vaak genoeg, en mijn wollige toppertje heeft er niet eens aan gedácht!

De wazige met blauw shirt op de eerste twee foto's ben ik... de andere heb ik zelf gemaakt en zijn wat scherper.

Alexandra op Orlinde:

Nog een keer Alexandra en Orlinde in volle vaart

Effe nieuw (zelf gemaakt!!!) dekje en neusbontje showen (super-grover outfit).

Gaan we weer, waarom moet ik stilstaan? (antwoord: Omdat we op de andere foto's alleen je kont zien, zo hard ga je!)

Nog een keer Alexandra en Orlinde op snelheid

Poseren: links Danielle op Roy (foutloos met hoge snelheid), Alexandra op Orlinde (foutloos in rustiger tempo) en rechts Sandra op Hearty (Niet foutloos, Hearty vind het toch wel wat eng). De Hofgeestruiters waren goed vertegenwoordigd!