Naar Andor geweest op de manege!!!!

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
skreia
Contacteer:

Naar Andor geweest op de manege!!!!

Bericht door skreia » ma 30 okt 2006, 19:36

Hallo mede Fw'ers :D

Afgelopen zaterdag ben ik samen met een vriendin bij Andor wezen kijken op manege de Nieuwe Heuvel in Lunteren. We gingen toch die kant op voor het concert van Marco dus dat konden we zo mooi combineren.
Hij stond nog steeds in dat zelfde kleine rotboxje (beter dan de stand, maarja nog niet je van het). Het zal nog wel even duren voordat ze naar de nieuwe boxen op het terrein van het hengstenstation verhuisen, helaas |(

Onderweg heb ik even snel bij een benzinestation een zakje peentjes en gesneden appel gehaald, want ik kon natuurlijk niet met lege handen aankomen bij mijn binkie :D

Hij stond lekker met zijn kont naar mij toe hooi te eten, totdat meneer het zakje hoorde kraken (typisch zijn moeder) :D

Hij was erg druk en happerig in tegenstelling tot hoe hij was toen hij nog in het land stond. Ik ben er dus ook achter gekomen dat hij heel veel op stal staat omdat ze haast geen tijd voor hem hebben :( Niet zo raar dus dat hij zo "vervelend" was.
Aan de ene kant is het natuurlijk wel lekker dat ze niet zoveel met hem doen, maarja daarentegen staat hij wel dagenlang op stal |o

Dit is niet het enige wat ik te horen heb gekregen. Ik ben nu namelijk ook te weten gekomen dat die mensen hebben gelogen. Ze hebben gezegd dat hij geen papieren heeft. Hij is toch echt naar de keuring geweest, gechipt en een dna onderzoek gedaan. Ook hebben ze gelogen over zijn leeftijd want ze dachten op de manege dat hij al bijna 3 was terwijl hij net 2 jaar en 5 maanden is }-)

Ik had wel geluk want een meisje ging hem net longeren (rondjes rennen :D ) en die heeft mij dit dus allemaal verteld en zou het nog even in de groep gooien op de manege :)* Hij was echt superbraaf tijdens het longeren, netjes van stap naar draf, draf naar galop, galop naar draf en draf naar stap

Nou nu weer genoeg geluld, hier komen de *-:)

Lekker peentjes en appeltjes eten:
Afbeelding
Afbeelding
Meer, meer, meer :D
Afbeelding
Saampies
Afbeelding
En toen weer eten!
Afbeelding
Andor kan echt heel goed bedelen :+
Afbeelding

En toen aan het "werk"
Afbeelding

En 2 filmpjes tijdens het longeren:
http://www.youtube.com/watch?v=OJMd1PlhQdU
http://www.youtube.com/watch?v=R-dlykxP-3g

En na het Longeren. Er was ook zoveel te zien en te horen :D
Afbeelding

En de leukste!
Afbeelding

En nog een bewerkt geintje van mijn vriendin :D

Met als tekst: Laat Andor vrij!!
Afbeelding
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Charret

Bericht door Charret » ma 30 okt 2006, 19:42

En vind je hem nog veel van zijn mams weg hebben?
Jammer dat ze zulke verkeerde informatie hebben gegeven.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Krista

Bericht door Krista » ma 30 okt 2006, 20:24

Jee wat een verhaal zeg, dat die mensen gewoon gelogen hebben... arm paard. En ach ach ach die foto's van die stallen.. ik heb daar op de manege gereden toen ik 13,14,15 was, dat is inmiddels dus ruim 17 jaar geleden.. het is geen steek veranderd..... |( afschuwelijk dat er paarden zijn die hun dagen zo doorbrengen!!!!!
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Amber_

Bericht door Amber_ » ma 30 okt 2006, 21:32

Onzin zeg.. Ik had mijn instructrice gevraagt, hoe oud hij was.. Zij zei toch echt net 2,5 jaar :j! Dus ze weten het daar wel.. Maar Pien, de vorige eigenaar, heeft hem zelf aan de manege verkocht. Dus die weet toch zelf wel dat hij papieren heeft ? Pien runt daar zelf ook half de manege.. dus ? Ik vat hem niet helemaal O:)?

De Fjord naast Andor, Wieteke, is ook van Pien geweest. Maar ook van de manege nu.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Charret

Bericht door Charret » ma 30 okt 2006, 21:34

Hij's overigens wel groot of niet?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Amber_

Bericht door Amber_ » ma 30 okt 2006, 21:41

Charret schreef:Hij's overigens wel groot of niet?
Nee,
Ik vind hem juist erg klein. Al oogt hij op de foto's erg groot :j!
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
anika

Bericht door anika » ma 30 okt 2006, 22:04

Fijn dat je geweest bent!
Manege is altijd kl*te natuurlijk.. Ik vond hem er ook niet lekker bij staan.

Vond hem ook redelijk klein ja :j
Murphy :+: Ysha
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » di 31 okt 2006, 06:36

Amber_ schreef:Onzin zeg.. Ik had mijn instructrice gevraagt, hoe oud hij was.. Zij zei toch echt net 2,5 jaar :j! Dus ze weten het daar wel.. Maar Pien, de vorige eigenaar, heeft hem zelf aan de manege verkocht. Dus die weet toch zelf wel dat hij papieren heeft ? Pien runt daar zelf ook half de manege.. dus ? Ik vat hem niet helemaal O:)?

De Fjord naast Andor, Wieteke, is ook van Pien geweest. Maar ook van de manege nu.
Toen hij op de manege kwam was hij nog geen 2 jaar en 3 maanden, dus zeker niet net 2,5!
Ik neem aan dat dat meisje heus niet tegen mij liegt als zij hebben gezegd dat hij geen papier heeft.

Ik vindt hem op de laatste foto's er groter uit zien dan dat ik vond toen ik hem zag. Maar hij heeft dan ook maar een papa van 1.41. Ik hoop dat hij nog een beetje de hoogte in schiet en niet alleen maar een buikje kweekt want die heeft hij al aardig :D

Toch ben ik nog steeds van mening dat hij niet aan de manege verkocht had moeten worden. Zeker nu ik weet dat ze vrijwel geen tijd voor hem hebben en heel veel op stal staat. Had hem dan voor hetzelfde geld aan een particulier verkocht dan had hij nu tenminste nog lekker in het land rondgehobbeld zoals het hoort. Hij kan nog lang genoeg voor mensen werken ;)
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Afbeelding
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 31 okt 2006, 08:01

Krista schreef:Jee wat een verhaal zeg, dat die mensen gewoon gelogen hebben... arm paard. En ach ach ach die foto's van die stallen.. ik heb daar op de manege gereden toen ik 13,14,15 was, dat is inmiddels dus ruim 17 jaar geleden.. het is geen steek veranderd..... |( afschuwelijk dat er paarden zijn die hun dagen zo doorbrengen!!!!!
Ik heb er 2 jaar gewerkt en vind eerlijk gezegd dat er wel degelijk wat veranderd is. Ok de stallen zijn nog steeds even donker maar 10 jaar geleden had hij in een stand gestaan. Hij staat nu niet in een grote box maar hij staat in ieder geval niet aan een ketting in een stand. Ik weet dat ze bezig te zijn om de manege naar de andere kant van het spoor te verhuizen en hoop dat dan alle paarden uit de stands komen. Het leven van een manegepaard zal negen van de tien keer een zwaar leven zijn. En ik heb daar ook dingen meegemaakt waar je niet vrolijk van wordt, maar ik heb wel altijd gevonden dat de paarden er super uit zien daar en ik heb er een aantal meegemaakt die daar ook erg oud worden. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik blijer zou zijn om te horen dat mijn paard aan de kant van de manege staat dan op het hengstenstation. Op het hengstenstation hebben ze iets hardere manier van omgaan met de paarden. De meiden die op de manege werken dragen deze paardjes over het algemeen een warm hart toe. Maar goed wat is blij in zo'n situatie..

Fijn dat je hem even gezien hebt, en ik hoop dat ze ter harte nemen dat hij nog zo jong is en daar rekening mee houden. :(:)
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Hilde

Bericht door Hilde » di 31 okt 2006, 08:58

Wat fijn dat je hem nog hebt kunnen zien!
Jammer dat er zo heen en weer wordt ''geslingerd'' met wel/geen papieren,zijn leeftijd ed door de manege.
Gelukkig heb je nu kunnen vertellen hoe het zit!
Hopelijk komt hij snel uit die stal.
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
Amber_

Bericht door Amber_ » di 31 okt 2006, 09:17

skreia schreef:
Amber_ schreef:Onzin zeg.. Ik had mijn instructrice gevraagt, hoe oud hij was.. Zij zei toch echt net 2,5 jaar :j! Dus ze weten het daar wel.. Maar Pien, de vorige eigenaar, heeft hem zelf aan de manege verkocht. Dus die weet toch zelf wel dat hij papieren heeft ? Pien runt daar zelf ook half de manege.. dus ? Ik vat hem niet helemaal O:)?

Toen hij op de manege kwam was hij nog geen 2 jaar en 3 maanden, dus zeker niet net 2,5!
Ik neem aan dat dat meisje heus niet tegen mij liegt als zij hebben gezegd dat hij geen papier heeft.
Wat ik bedoel is, dat ze dondersgoed weten daar op de manege dat hij nog niet bijna 3 jaar is. Maar pas 2,5 :j. Maar goed, ieder zijn mening dan over de manege. Ik heb er lang genoeg gereden om mijn mening erover te hebben. :)
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » di 31 okt 2006, 16:00

leuk dat je hem weer hebt kunnen zien zeg, jammer dat je weer het een en ander hebt te horen gekregen

vind het er van de buitenkant netjes uitzien hoor, jammer dat het er van de binnenkant niet zo netjes uit ziet
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 31 okt 2006, 17:20

vosse schreef:leuk dat je hem weer hebt kunnen zien zeg, jammer dat je weer het een en ander hebt te horen gekregen

vind het er van de buitenkant netjes uitzien hoor, jammer dat het er van de binnenkant niet zo netjes uit ziet
Wat je nu ziet is de buitenkant van een van de gebouwen op het hengstenstation. Daar ziet het er keurig uit. Ook de hengstenschuur ziet eruit om door een ringetje te halen. De manege is echt oud vandaar dat ze die ook opnieuw willen opbouwen maar dan aan de kant van het hengstenstation.
Krista

Bericht door Krista » di 31 okt 2006, 19:55

@Marijke: ik bedoel niet dat de paarden niet goed verzorgd worden daar, ik doel meer op de donkere, bedompte stallen waar ze hun dagen doorbrengen. Dat is niet veranderd. Idd had ie 10 jaar geleden in een stand gestaan, maar nu staat ie in iets wat niet veel groter is dan een stand alleen andersom. Ik vind dat heel sneu voor zo een jonge pony.
Geloof best dat die meisjes die er werken het beste met de paarden voor hebben hoor, en gelukkig maar. Ik zou alleen de manegepaarden een fijne lichte box toewensen en af en toe eens in een paddock of weide...
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 31 okt 2006, 20:30

Krista schreef:@Marijke: ik bedoel niet dat de paarden niet goed verzorgd worden daar, ik doel meer op de donkere, bedompte stallen waar ze hun dagen doorbrengen. Dat is niet veranderd. Idd had ie 10 jaar geleden in een stand gestaan, maar nu staat ie in iets wat niet veel groter is dan een stand alleen andersom. Ik vind dat heel sneu voor zo een jonge pony.
Geloof best dat die meisjes die er werken het beste met de paarden voor hebben hoor, en gelukkig maar. Ik zou alleen de manegepaarden een fijne lichte box toewensen en af en toe eens in een paddock of weide...
Dat ben ik voor de volle 100% met je eens. Ik vind het ook sneu voor zo'n jong dier maar ken een aantal manege's bij ons in de regio waar hij een stuk slechter was afgeweest. Het blijft natuurlijk sowieso 3x niks voor het diertje.
maroes

Bericht door maroes » di 31 okt 2006, 20:35

Ik vind hem nog wel een baby uitstraling hebben zeg.
Hij is ook iets minder op Skreia gaan lijken vind ik.
Maar wat een knapperd dat hij nu al zo braaf is met longeren....mama was op die leeftijd niet zo braaf :D
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
joske_vuran
Contacteer:

Bericht door joske_vuran » wo 01 nov 2006, 12:04

Amber_ schreef: De Fjord naast Andor, Wieteke, is ook van Pien geweest. Maar ook van de manege nu.
Wat is de afstamming van die Wieteke? Joan (mijn oom) heeft nl ook een tijdje een wieteke gehad..
:L Vuran :L
Z2 + 1
Endurance: 96 goedgekeurde wedstrijdkm's!
Amber_

Bericht door Amber_ » wo 01 nov 2006, 14:00

joske_vuran schreef:
Amber_ schreef: De Fjord naast Andor, Wieteke, is ook van Pien geweest. Maar ook van de manege nu.
Wat is de afstamming van die Wieteke? Joan (mijn oom) heeft nl ook een tijdje een wieteke gehad..
Ik heb geen idee, ik zal het is ff vragen :)!
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » wo 01 nov 2006, 19:24

maroes schreef:Ik vind hem nog wel een baby uitstraling hebben zeg.
Hij is ook iets minder op Skreia gaan lijken vind ik.
Maar wat een knapperd dat hij nu al zo braaf is met longeren....mama was op die leeftijd niet zo braaf :D
Ach ja hij is dan ook nog jong dus nog een beetje een baby :D
Ik vindt hem nog best wel wat van Skrei weg hebben vooral zijn karakter :j
Afbeelding
Zamora

Bericht door Zamora » di 14 nov 2006, 19:45

heb me voor de gelegenheid even weer geregistreerd :=
zodat ik misschien wat dingen duidelijker kan maken.
Ik ben dus dat "meisje" wat Andor die dag ging longeren.
Dit is niet het enige wat ik te horen heb gekregen. Ik ben nu namelijk ook te weten gekomen dat die mensen hebben gelogen. Ze hebben gezegd dat hij geen papieren heeft. Hij is toch echt naar de keuring geweest, gechipt en een dna onderzoek gedaan. Ook hebben ze gelogen over zijn leeftijd want ze dachten op de manege dat hij al bijna 3 was terwijl hij net 2 jaar en 5 maanden is
Misschien niet helemaal neer gezet zoals ik had gezegd. Toen ik er net kwam werken, stond Andor er net. Ik vroeg toen ook of hij papier had enzo omdat hun zeiden dat hij 2,5 jaar was. Ze zeiden/dachten van niet.
Heb later het tegen een collega gezegd dat hij dus wel papier zou hebben. Maar het is zo dat alle papieren ed van de paarden op het hengstenstation worden gehouden, dus dan krijgt de manege dat ook niet altijd goed door. Daarom dacht ze dat hij geen papier zou hebben.

En over de manege zelf, de paarden hebben niks te klagen. Ze krijgen 3 keer per dag voer. De paarden komen er elke dag uit, ze worden elke dag door ons gepoets ed. Ze gaan regelmatig in groepjes los in de bak.
En ze zijn al een tijdje bezig met een nieuwe manege te bouwen, welke begin volgend jaar geloof ik af moet zijn. Dus krijgen alle paarden/pony`s een grote paardenstal.
Heb het erger op manege`s gezien.
*dit zeg ik allemaal niet omdat ik me aangevallen voel ofzo maar veel mensen weten dit bv niet en trekken al snel hun conclusie "want het blijft een manege"*

hoop dat het duidelijker is zo, en wil er niemand mee aanvallen oid! :D
Plaats reactie