Gisteren zijn we met een paar forumleden naar ijslanderstal Foxan geweest, om een keer te voelen hoe ijslanders nou rijden (ik wist dat natuurlijk al). We kregen alle 6 een paardje en ruilden telkens na een minuut of 10 a 15. Zo konden we allemaal verschillende toltertjes uitproberen. Erg leerzaam en leuk om mee te maken. Met sommige paardjes (Finur en Satya) kon ik het echt heel goed vinden, dat klikte gelijk. Ook heel leuk dat anderen weer heel andere ervaringen hadden met dezelfde paardjes. Ook hebben ze bij Foxan echt goed tuig. Ze hadden veel verschillende zadels (barefoot, torsion, goerts, wintec en nog een ander toltzadel). Heel handig om zo kort na elkaar een aantal zadels uit te kunnen proberen. Ik vond de goerts het fijnst, Henriette het andere toltzadel, en Suzanna de Barefoot, dus dat wordt nog vechten als we straks een zadel voor Odinn gaan kopen.
Oh ja, dit dagje was trouwens een verrassing voor de verhaardag van Suzanna, omdat ze vandaag 17 is geworden (oude hoor

Nog een oh ja, ik heb zelf geen foto's van het rijden gemaakt. Maar Met Vivs camera zijn wel rijfoto's gemaakt, die zal zij zelf wel plaatsen.
Het was natuurlijk niet zo’n lekker weer, dus dit was hoe de paardjes er ongeveer uitzagen toen wij aankwamen:

en zo:

een deel van het groepje, Vivian (de organisatrice), Suzanna, Henriette, Sandra (van Foxan) en Esther:

Spes, een 1-jarig valkje van Sunneva (een mooie valkmerrie die er te koop staat)

Gáta in de kinderles

Joyce en Satya, een lekker snelle tolter, mooi diertje

Henriette en Finur, een schatje van 17, en mijn held, wat een liefie!!

Esther en Fölv

Suzanna met Kemba en Vivian met Viðja (die waar ik het eerste op mocht, de vos) en Fölv

Hier nog een keer Satya en Spes (die wilde ik wel mee naar huis nemen, net als haar moeder. Echt een reus trouwens, 1 jaar oud en al net zo groot als haar moeder!

En….. Birta met mams (denk ik). Ze was wel lekker groot en echt helemaal wit nu, wat een schatje hoor, echt heeeeeeeel lief!

Nog een ander veulentje

Flaekingur, een dekhangst van Foxan met splashgen

En als laatste Snaefinnur, een andere dekhengst van Foxan, een cremello (echt waar, alleen wassie vandaag niet zo witjes):

En nog twee korte filmpjes van Snaefinnur de hengst, hij was lekker aan het showen:
filmpje Snaefinnur
filmpje Snaefinnur
Het was een blij dagje en we hebben het zelfs drooggehouden tijdens het rijden. En mijn ijslanderervaring is weer een stuk groter geworden.
groetjes,
Simone