Zoals belooft foto's van kleine Arin

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » wo 26 jul 2006, 19:42

hoe oud is ie eigenlijk Sabine?

vind het een knapperd hoor.

Haakon is vorig jaar 6 juli gecastreerd toen was hij een goed jaar oud en idd in de periode dat ze buiten lopen is het t beste, door de beweging heb je dan minste kans op zwelling maar dat is jou vast al bekend!
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » wo 26 jul 2006, 19:46

hij ziet er een stuk beter uit zeg.

ik vind trouwens nog steeds(weet eigenlijk niet of ik dat al eens had gezeg ) dat hij niet echt helemaal gra is. Als je op de foto's kijkt op z'n hals zie je isabel.

tweekleurig is ie als je het mij vraagt. of niet?
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Sabbel

Bericht door Sabbel » wo 26 jul 2006, 23:06

Hij is zeker wel gra, veel gra's hebben op het lichaam een zilvergrijze/witte kleur. En hij was gigantisch vies op de foto's.

Ravina is ook niet grijs op haar lichaam, maar wit, en in de winter een beetje room wit.

Ik heb nog nooit een gra gezien die echt helemaal grijs was. Je ziet pas echt hoe licht ze zijn als je ze naast een brunblakke zet.

Arin is 12 juni 2 jaar geworden. Ik heb vanavond Anja van de opfok nog gesproken, hij kan dit najaar gecasteerd worden, maar zij denkt dat het geen probleem is om hem later te castreren, in het voorjaar dus, als hij 2,5 is geweest. Zij heeft er meer ervaring mee als ik, dus daar vertrouwen we maar op. :)

Ik hoop stiekem dat hij tegen die tijd wel iets lastiger word, klinkt misschien stom, maar hij is nu zo lief en braaf dat je je af kan vragen waarom we eigenlijk castreren.

Nouja, dekhengst zal hij nooit worden, en we willen hem later ook graag bij Ravina hebben.
Dorinn (IsmoxOrsta) 6 juni 2007

Afbeelding
Charret

Bericht door Charret » do 27 jul 2006, 10:54

Kjeld is op dit moment helemaal [donker] grijs!! Echt prachtig om te zien! Misschien heeft Marieke wel foto's. :j
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Sabbel

Bericht door Sabbel » do 27 jul 2006, 12:51

Ik ben benieuwd!

Afbeelding
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » do 27 jul 2006, 18:24

Ismo is toch ook van het donkere type........en die ene hengst in duitsland, zal s effe spitten voor je, die stond vorig jaar nog te koop, ook zo'n donkere kerel :~
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Else

Bericht door Else » do 27 jul 2006, 21:42

Sabbel schreef:Volgens mij is de hoogte genetisch bepaald, ik weet niet of het mogelijk om in het najaar te casteren, maar ik denk dat het voorjaar beter is. Dus hij zal aankomend voorjaar gecasteerd worden denk ik.
Hoogte is wel gedeeltelijk genetisch bepaald, maar er zijn ook andere zaken die hierop invloed hebben. Als je een merrie bijvoorbeeld erg jong laat dekken is het ook mogelijk dat ze minder uitgroeit. Je kunt niet meer hoogte krijgen dan er genetisch in zit, maar natuurlijk wel proberen het hoogst haalbare te krijgen 8-)

Ook ik vindt idd dat hij er stukken op vooruit is gegaan sinds de HK (ik ben er zelf niet geweest, maar heb wel de foto's gezien). Jammer dat je vriend hem lange manen wil laten houden, met korte zou hij er nog mooier uitzien!

En over de castratie: maakt volgens mij op zich niet uit in welk jaargetijde je castreert, maar het is wel belangrijk dat het land droog is. Het is namelijk het beste om het in het weiland te laten doen (of staand kan ook, dan maakt het niet uit) en ook in het weiland te laten genezen. Dan heb je namelijk veel minder kans op besmetting met viezigheid (mest e.d.). Hier laten we het vaak wel in het najaar doen.
Sabbel

Bericht door Sabbel » vr 28 jul 2006, 08:34

Als we geluk hebben kan hij nog tot zeker oktober, misschien half november in het land blijven. Alleen of het dan droog zal zijn. :?

Ik denk dat we toch kiezen voor aankomend voorjaar. Dan is er iig geen kans dat hij met het koppel op stal moet, zoals het najaar. Hij zal dan waarschijnlijk met nog wat andere hengstjes uit de opfok gecasteerd worden. En dan kunnen ze samen rustig bijkomen in de paddock tot ze niet meer afgespoten moeten worden, en dan gaan ze lekker het land op...

Het heeft voor ons absoluut geen haast, want hij is super lief en braaf (niet dat we echt iets met hem doen behalve knuffelen en een beetje poetsen), de enige reden om het eerder te doen zou vanwege de risico's zijn.

Zoals je waarschijnlijk ook bij m'n merrie hebt gezien, hou ik ook wel van lange manen, kunnen we lekker vlechten en tutten als hij naar huis komt. :D Maar dankjewel!

Afbeelding
Plaats reactie