nog foto's van verleden week zondag, o.a. wat dressuur

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Ziggy

nog foto's van verleden week zondag, o.a. wat dressuur

Bericht door Ziggy » za 15 jul 2006, 16:43

Nouja dressuur, een poging tot ............ O:)

men neme een onschuldige fjord en gaat deze eens van alle kanten fotograferen :D

De grasjes onder die kist zijn veel lekkerder
Afbeelding

ze lijkt er erg veel zin in te hebben
Afbeelding

Als de klep van de auto open staat, weet ze wat eraan gaat komen, dan moet ze werken
Afbeelding

Hoe ze die staart kapot krijgt is een raadsel, want ze staat helemaal rondom met schrikdraad, het enige hoe ze het zou kunnen doen is aan de waterbak
Afbeelding

En ja ze heeft zebrastrepen, ok ze zijn erg minimiem, maar ik ben er trots op
Afbeelding

Ok, aan het werk dan maar.

De foto's zijn door de vriend van mijn vriendin gemaakt en hij is pas begonnen toen ik al had ingereden

Stappen
Afbeelding

Poging tot een volte, alleen is dat erg lastig als Meinderd aan de andere kant van de wei is en ze daar naartoe wil :? Let dus vooral niet op mijn linkerhand
Afbeelding

Volte in draf, Clau ga eens niet zo naar voren zitten
Afbeelding

Galopje, ja en ik schijn niet normaal te kunnen blijven zitten in galop, toch maar eens tijd voor wat lesjes :o
Afbeelding

En wat vond Vera ervan?
Afbeelding

Ik rij hier met het een pelham op de onderste ring, ik was begonnen met de bovenste ring, alleen door Vera's gedram om naar Meinderd te gaan heb ik 'm op de onderste gezet. Ik ga straks weer een poging doen, maar dan doe ik gewoon een dubbel gebroken watertrensje in.

Enne wees allemaal een beetje mild met jullie commentaar :o
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Suzanna

Bericht door Suzanna » za 15 jul 2006, 17:23

Ik vind het er niet zo slecht uitzien hoor.
Ik zou je handen wat minder vastzetten en je tenen wat minder naar buiten steken. Ik vind persoonlijk dat je haar nogal strak hebt staan aan de pelham.
Odinn is een toppaard!!
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 15 jul 2006, 17:30

tenen klopt, zat met gympen (was mijn rijschoenen vergeten) en de beugels waren in eerste instantie te lang.

Wat betreft het strak hebben.............. ze was heel erg drammerig om naar Meinderd te gaan, ik vind het ook jammer dat de vriend van mijn vriendin geen foto heeft gemaakt toen ik en mijn vriendin naast elkaar reden. Toen liep ze een stuk ontspannender en had ik helemaal niets in mijn handen.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Ellebel

Bericht door Ellebel » za 15 jul 2006, 18:02

Het zadel is wat te krap, dat vertekent het rijden een beetje. Verder is het best netjes, probeer wel op je handen te letten, zeker als je met een pelham rijdt.

Wat heeft ze trouwens verschrikkelijk aan haar manen geschuurd...echt zonde.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » za 15 jul 2006, 20:06

wat een gaaf hoofdstel zeg, super
en jeetje wist niet dat ze last had van exceem, wat zien r manen eruit,

verrder vind ik het hele leuke foto's en eindelijk eens een pic van jou te paard, jippieeeeee
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 15 jul 2006, 20:36

Ellebel schreef:Het zadel is wat te krap, dat vertekent het rijden een beetje. Verder is het best netjes, probeer wel op je handen te letten, zeker als je met een pelham rijdt.

Wat heeft ze trouwens verschrikkelijk aan haar manen geschuurd...echt zonde.
Ik vind die pelham dus 3 keer niets, ik had zo'n westernbitje en dat vond ik fijner, van de week had ze dus haar mondhoeken kapot van die pelham, heb vanavond gedressuurd met een gewoon trensje.

En die manen zijn erg he? Alleen het is geen schuren, het is knabbelen van Meinderd |( Als het goed is moeten ze nu weer gaan groeien, nu ze alleen staat.
Carolinef schreef:wat een gaaf hoofdstel zeg, super
en jeetje wist niet dat ze last had van exceem, wat zien r manen eruit,

verrder vind ik het hele leuke foto's en eindelijk eens een pic van jou te paard, jippieeeeee
Dat hoofdstel kreeg ik dus bij dat pelham bit, mijn vriendin en ik hebben geruild, alleen die pelham is er nu uit, vond het dus niets.

En ze heeft geen eczeem, het is puur van het knabbelen met Meinderd. Voordat ze daar stond had ze hele gave manen en toen was het ook al mooi weer, dan had ze al veel eerder deze symptomen gehad. Het is begonnen toen ze samen met Meinderd kwam te staan.

Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » za 15 jul 2006, 21:20

nou in dat geval zou ik niet alleeen een touwtje tussen die 2 weilanden inzetten, maar er ook een meter tussenuit laten, zodat hij niet aan haar kan komen, wat zonde zeg............ben je lekker mee, kost je nu al druppel gedoe om ze te pakken te krijgen en nog eens je manen ook......
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 15 jul 2006, 21:39

op dit moment kunnen ze niet bij elkaar, er zit namelijk nog een hek tussen en dat laten we voorlopig zo :D

Ik heb overigens van de week 2 uur in de wei gezeten (vind ik heerlijk, gewoon lekker kijken naar mijn meisje) en ze heeft geen enkele keer geschuurd.

Charret

Bericht door Charret » za 15 jul 2006, 23:48

Wat leuk om jou een keer lekker aan het werk te zien met Vera! Wat is Vera mooi bijgetrokken zeg! Helemaal geen hoeken meer! Mooi!! Nu haar manen nog en je hebt weer helemaal die mooie super pony terug!

Ik zou ook zeggen dat het zadel wat te krap is. En dus dat daarom je houding/ zit niet naar wens is.

Hoofdstel is mooi!!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » zo 16 jul 2006, 07:32

leuke fotos hoor!! ze loopt leuk (lekker druk)

je moet ook verbindingsriempjes nemen tussen het bovenste en onderste gat en daar de teugels aan doen, dan ben je er meer tevreden mee als nu. Je kan ook met 2 teugels rijden. de onderste pak je er dan alleen bij als het echt nodig is. Zoals jij de pelham gebruikt is ie niet voor gemaakt.
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 16 jul 2006, 10:07

Charret schreef:Wat leuk om jou een keer lekker aan het werk te zien met Vera! Wat is Vera mooi bijgetrokken zeg! Helemaal geen hoeken meer! Mooi!! Nu haar manen nog en je hebt weer helemaal die mooie super pony terug!

Ik zou ook zeggen dat het zadel wat te krap is. En dus dat daarom je houding/ zit niet naar wens is.

Hoofdstel is mooi!!
Thnx voor de complimenten en dat zadel is idd wat aan de krappe kant, maarja ik heb ff geen centjes om een eigen engels zadel aan te schaffen, dus we moeten het er maar even mee doen :? Met mijn westernzadel is het gewoon heel lastig om te dressuren
Daphne_65 schreef:leuke fotos hoor!! ze loopt leuk (lekker druk)

je moet ook verbindingsriempjes nemen tussen het bovenste en onderste gat en daar de teugels aan doen, dan ben je er meer tevreden mee als nu. Je kan ook met 2 teugels rijden. de onderste pak je er dan alleen bij als het echt nodig is. Zoals jij de pelham gebruikt is ie niet voor gemaakt.
Ze is inderdaad heel druk, gisteravond heb ik haar eerst maar eens ff laten razen voordat we aan het werk gingen, mevrouw had maar 1 stand en dat was de turbo.

He, thnx voor de uitleg over de pelham, ik had 'm geruild met mijn vriendin, maar zoals ik hierboven al aangaf ben ik er niet tevreden over. Ik wil mijn westernbitje terug, daar loopt ze veel lekkerder op. Gisteravond met een gewoon trensje gereden en dat ging redelijk, dus ik denk dat ik eerst maar eens even met het trensje blijf rijden, lekker dik, dus ook lekker zacht voor haar

Amber_

Bericht door Amber_ » zo 16 jul 2006, 11:41

Leuke Fotos hoor :D Zonde van de manen, maar ach.. Jij minder manen, en ik minder staart ! O:)

Ze is mooi bijgekomen :D !
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 16 jul 2006, 21:26

wat is er met de staart van Bo?
En die manen groeien wel weer, toch? lk ben allang blij dat het niet van het schuren is, maar van het knabbelen................. Meinderd mist ook hier en daar wat manen hoor, alleen zie je dat niet met die lange blonde manen van hem.
Wat ik wel jammer vind is dat de hengstenpluk van Vera ook pleitos is en die was al zo lekker lang |(

Viv

Bericht door Viv » ma 17 jul 2006, 03:58

Ik zou zeggen, vooral doorgaan :D
Ziet er goed uit zo voor de eerste keer.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Amber_

Bericht door Amber_ » ma 17 jul 2006, 06:36

Ziggy schreef:wat is er met de staart van Bo?
En die manen groeien wel weer, toch? lk ben allang blij dat het niet van het schuren is, maar van het knabbelen.................
Bo heeft van de winter luizen gehad, dus helemaal kapot geschuurd toender tijd. |(
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 17 jul 2006, 15:11

ow das minder, gelukkig is het ook bij haar geen eczeem

Plaats reactie