De paardjes staan voor het ogenblik lekker op het lange gras (swann kun je bijna niet vinden, zo hoog staat).
Veel werken komt er niet van, voor Swann is er een singel in de maak (vind maar eens een westernsingel van 20cm

Duo penotti
Het is alsof ze altijd al samen gestaan hebben.

Dan onze zwaan, die elk voorjaar een transformatie ondergaat van lelijk eendje naar mooie zwaan.
Winter (begin januari)

eind maart

midden mei

Ons Swannie
Een echte welsh.
leslie kan er bijna niets mee, ik doe ermee wat ik wil al hebben we wel soms strubbelingen (Swann heeft een heel groot ego en zou het allemaal graag op haar manier hebben, NOT)
En last but not least
Denna (also known as Ishya (v Ydel en Zortin))
Die heeft in april al heel even mogen proeven van werken.
Sindsdien staat ze met een burka (vliegendeken, geen exceemdeken) op de weide haar spekken vol te eten in de hoop dat ze gaat uitzwaren (NOT).

Een zadel? een westernzadel (ok barefoot)? aansnoersingel?
appeltje eitje
Daar ga ik even bij slapen.
(leslie had al geregeld los met haar geoefend voor het opstappen (springen aan de buik waarbij ze gewoon weg kon moest het zijn, springen tegen de buik, over rug hangen, doet haar totaal niets))
En dan rijden ze na 15 minuten zo de piste rond.

Toppertje in wording.

Uiteindelijk heeft ze 15 minuutjes mogen proeven en hadden we direct door dat het een heel werklustige pony is die heel leergierig is.
Hierdoor en door het feit dat ze nog ieletjes is, mag ze van mij nog een jaar verder uitgroeien en zal ze volgend jaar pas degelijk aan het werk gaan.
Dit jaar starten we met stemcommando's en een beetje lange lijnen zodat er een stuur op staat.
groetjes