Guus - Zijn eerste "wedstrijd"

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
XxDiandraxX

Guus - Zijn eerste "wedstrijd"

Bericht door XxDiandraxX » za 28 feb 2015, 19:39

hier weer een topic van mijn hand. Van Guus deze keer.

bijrijdster vroeg een week of 6 geleden of ze mee mocht doen met een onderling wedstrijdje op de stal
waar ze heeft gestaan met haar eigen paard. vond ik wel erg ambitieus aangezien Guus op dat moment nog
nooit een hindernis van dichtbij had gezien, laat staan er overheen gesprongen. maar goed, van mij mag het
maar dan is er nog wel wat werk aan de winkel (wel een goede stok achter de deur).

sinds dien hebben we 1x per week/ 1x per 2 weken ongeveer een hindernisje gepakt wat hij best goed oppakt tot
dat hij moe word, dan heeft hij nergens meer zin in. verder heeft hij op het moment een periode dag linksom moeilijk
is en dan het bit vastpakt en rechtsom uitbreekt. deze periode heeft hij de andere kant op ook al gehad dus daar moeten
we weer even doorheen.

gisteren van dus deze "wedstrijd", iedereen mocht 2 rondjes doen en al reed je 20 extra voltes en 16 weigeringen dat maakte
allemaal niet uit. fijn dus om te oefenen. ondanks dat het nog lang niet perfect is zijn we best tevreden. we weten ook dat er nog
best wel een aantal verbeter puntjes zijn (bij paard en ruiter) maar wou het filmpje toch even delen.

https://www.youtube.com/watch?v=pSzxhFJ ... e=youtu.be
losrijden, pas voor de 2de keer op de accomodatie maar hij laat af en toe al best mooie stukjes zien.

https://www.youtube.com/watch?v=2FVbgBsrHaM
en het parcour, stond maar op 30cm gewoon om te oefenen en om het leuk te houden.
Maldu (Lyckangs Tempo X Jarbo) *27 Juni 2016
Sitske van den Bosdries (Almglimt X Lyckangs Tempo) *10 Juni 2016

Afbeelding Afbeelding
Ivonne

Re: Guus - Zijn eerste "wedstrijd"

Bericht door Ivonne » di 03 mar 2015, 12:00

Nou dat doet hij best braaf toch? In ieder geval een goed leermoment voor hem
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
XxDiandraxX

Bericht door XxDiandraxX » di 03 mar 2015, 12:50

Daarom deden we ook mee met hem, met het oog op de abob in november zijn dit goede lessen voor hem.

Afbeelding Afbeelding
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » di 10 mar 2015, 11:23

De hindernissen mogen wel wat hoger, nu leert hij dat hij zijn voeten niet op hoeft te tillen :P.

Tipje met losrijden, ga lichtrijden en aan het werk! Persoonlijk zit ik nooit door als een paard zo loopt. Ik zou hem dan voorwaarts rijden en het aan de voorkant eerst even laten zitten. Eerst reageren op het been, dan komt de voorkant vanzelf. Hij wil graag zakken, maar je ziet dat jullie samen niet in balans zijn. Jij komt dan in met een redelijk strenge hand, waardoor hij weer veel te diep komt en gaat lopen 'sukkelen'.

Ik zie dan liever een paard wat goed draaft, met zijn neus in de lucht (en het stamboek ook op de ABOP kan ik je vertellen) als een mindere draf, sterkere hand, en een paard wat daardoor slechter gaat draven.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
XxDiandraxX

Bericht door XxDiandraxX » di 10 mar 2015, 13:11

Overigens zit ik er niet op, stond ook in de OP. hij is verder wel super aan het been en is op hele lichte druk te rijden. We laten hem voor juist met rust. Bijrijdster heeft wat moeite nog met een stille hand en daardoor lijkt het alsof ze streng in werkt.

Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie