dit kwam mede door ons te vroeg geboren dochtertje alles stond in het teken van nienke,Inmiddels is nienke 2 jaar geworden, en heb ik dus afgelopen weekend voor het eerst sinds jaren weer wat gedaan met sparky alleen ,waarbij mijn hele hoofd leeg kon en ik gewoon weer heb kunnen genieten!
Ik stond eerder op een stal , waar tijdens de moeilijke periode van het ziekenhuis ineens de wei verdween, en de paarden op zandpaddocks kwamen te staan, leuk voor een tijdje maar sparky werd er niet vrolijker op ...
ben langzaam aan gaan kijken naar een ander plekje, en vond er 1 ...wel verder van huis af, maar de helft goedkoper, met alles erbij in, eten binnen en buiten zetten het hele jaar door weidegang overdag en dan snachts in zijn stalletje,...dat is wat ik wou !
ben er gaan kijken, de sfeer was goed, het is er kleinschallig en de boxen mooi ruim en weiland ...wat veel!!
na nadenken heb ik besloten het te doen,...vanaf 1 juli dit jaar staan we er inmiddels, dichtbij de veluwe , mijn droom!
eerst de oude situatie:
zand..elke dag maar weer en als het regende kwamen ze niet buiten, spark was echt verdrietig en ongelukkig

De nieuwe situatie:
ik heb sparky nu al 16 jaar en man heb hem zelden zoveel geluk en tevredenheid zien uitstralen!
zin stalletje:

eerste dagen even apart op de wei, naast de groep, zie nu ook eigenlijk op de foto dat die best erg slank was voor zijn doen

de bak werd aangelegd....dus reden we even in het aangrenzende weiland

meteen achter stal heb je een landgoed, landgoed morren, daar kan je op zich mooie stukjes crossen , alleen niet voluit omdat je bij de grafkelder best wat kruisingen hebt...maar wel erg mooi om te zien

helemaal in het achterste weiland aangrenzen aan oosterwolde, sparky en zijn harem, want ja hij is de enigste man

buitenritje..

en de weekenden die we vrij hebben gaan we naar de veluwe kleine 20 min stappen, 5 min met de trailer haha, samen met mijn buitenrij maatje Dineke..
bijna daar...

landgoedje

hei

super gelukkige sparky!

hij ziet er nu zoveel meer beter uit, en ik merk dat hij lekkerder in zijn vel zit, kortom ik ben super tevreden en erg happy !