Mijn zomer begon pas echt toen ik te horen kreeg dat ik geslaagd ben voor mijn opleiding. Wat een last valt er van van je schouders af!
Als afstudeer kado van mijn ouders kreeg ik een week op vakantie naar Zwitserland met mijn vader. Dit idee ontstond omdat we inmiddels 8 keer naar Zwitserland waren geweest en nog steeds had ik dé Italië tocht (7 uur wandelen!) niet gelopen. Elk jaar weer zat ik te klooien met een enkel blessure maar nu moest het er dan toch eindelijk eens van komen!
Zondag 7 Juli vertrok de bus van Vught naar Sent. Een reis van zeker 11 uur. De dag ervoor ben ik ivm het niet kunnen bereiken van Vught met openbaar vervoer alvast naar mijn vader gereisd.
Dag 1 hebben we als (zo noemde mijn vader het) trainingswandeling een tocht van 3 1/2 uur gelopen onder leiding van een natuur liefhebber die werkelijk elk bloemetje, insect en vogeltje kon opnoemen!

Dag 2 een tocht door het Nationaal wild park van 4 1/2 uur. We hebben nog wild gespot ook; gemzen, een berggeit, mormeltieren en een grote kudde herten ergens bovenop een bergtop.

Dag 3 dé Italië tocht, erg indrukwekkend

Dag 4 een rust dag, althans voor mij. Mijn vader is s'ochtends om 5 uur vertrokken en was 7 uur s'avonds weer thuis van een wandeling. Fanatiekeling!
En de laatste dag hebben we onder leiding van een gids een tocht gemaakt over een gletsjer. Wat voel je je dan klein en machteloos, op een laag van 300m ijs!

Mijn tweede avontuur past meer bij het thema van Fjordenwereld: de vierdaagse in Dwingeloo

Na veel trainen was het vorige week woensdag zover. De paarden (Do en Dav) op de trailer, spullen in de auto en op naar Dwingeloo.
Door ziek zijn kon Stephanie, mijn rij maatje, ex-klasgenoot en goede vriendin, helaas de 1ste dag niet mee. Davira is op het begin punt gebleven en ik ben toch maar gaan opzadelen. Omdat het mijn eerste keer was en ik alleen rijden niet zag zitten heb ik heel brutaal drie meiden aangesproken met de vraag of het goed was of ik met hun mee zou rijden. "Gezellig, is goed'' was het antwoord

De andere drie dagen heb ik samen met Stephanie gereden, inmiddels herkende ik de bordjes die we moesten volgen en besloot mijn kaart lees skills eens te verbeteren

De organisatie heeft vier prachtige routes uitgezet en de lunch was steeds goed geregeld, ook voor de paarden.
Doordat ik de eerste dag onverwachts alleen was ben ik helaas mijn helm camera die dag vergeten. De laatste twee dagen is de camera wel mee geweest. De filmpjes wil ik nog maken tot één leuk filmpje!
Dag 1 met de drie (western)dames. De Haflinger naast Do heette Stoer, geweldige naam toch?

Davira en Steef lunchen samen

Een evenement om nog eens te herhalen, echt een aanrader!