Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
-
hypofocus
-
Contacteer:
Bericht
door hypofocus » ma 28 nov 2011, 16:39
Niet getreurd hoor Amber

Sas haalde bij de zadelproef ook geen A... Het bleef bij een Btje.
Vanwege haar "matige" gangenwerk.
Ze heeft tóch het prestatie predicaat gehaald door gewoon de LL dressuur + B springen te doen.
En die LL is prima te halen met een paard met zeer matige gangen. Gewoon keurig op de letter rijden en geen fouten maken.
Mijn punten aantal was meer dan genoeg om die LL ruimschoots binnen te slepen

-
Tikan
Bericht
door Tikan » ma 28 nov 2011, 22:47
Ik vind jullie een geweldige springcombinatie! Respect ik doe het je niet na. Wat een lef.
Het verschil tussen het stamboek en de KNHS is volgens mij vooral de rust die een fjord moet laten zien. De fjord moeten laten zien dat die zich in alle rust en braafheid laat bewerken en in staat is het gevraagde uit te voeren.
Bij de KNHS mag er in de dressuur best een beetje felheid inzitten, dat wordt vaak wel gewaardeerd omdat de expressie van een paard dan flitsender is. Een hele brave proef wordt daar weer ondergewaardeerd. Dat is met springen net zo. Die 60 cm. sprongetjes van de ABOP zijn op zich tamelijk eenvoudig, maar Fjordy is een parcours gewend. In een parcours moet je aanrijden, het paard moet op de hindernis aantrekken en naar de volgende hindernis toe willen gaan.
Bij de ABOP is het rustig aansturen op de hindernis, beetje aantrekken, vervolgens na de sprong weer kalm terug laten rijden en op naar de volgende hindernis. Het paard moet zich makkelijk laten bewerken.
Ik denk dat dat de reden is dat KNHS-resultaten niet worden meegenomen in de primering. Het is een ander soort beoordeling.
-
rianne87
Bericht
door rianne87 » wo 30 nov 2011, 17:28
Ohw hoor mij schreewen

De 5 sprongen die deed waren goed

Wees er trots op. Menig paard wat daar liep kon niet eens fatsoenlijk springen..
Over het stamboek zal ik maar niks zeggen

-
sassies84
Bericht
door sassies84 » zo 04 dec 2011, 15:48
Super hoor dat je zo met hem kan rondspringen! Is toch helemaal geweldig? En laten we wel wezen jij hebt wel iets unieks met je paard en daar kan geen ABOP proef tegen op!
Maar ik snap je gevoel wel dat je ook graag daar een hoge score zou willen halen!
Ik zie dat je nu B springt, ik dacht dat je al L met Fjordy was? Of was dat SGW?
Nelis
v. Bjorgard m. Sidelia
M1 + 8 WP --> Nu lekker met Pré pensioen!
Cural
v. Sven m. Ura
M1 + 11 WP
-
Amber_
Bericht
door Amber_ » zo 04 dec 2011, 17:17
Wat een leuke reactie!

Ik ben Fjordy idd B + 6 springen en L sgw + 6 ook
Bedankt Tikan!! Ik denk dat er idd heel andes naar gekeken word
hypofocus schreef:Niet getreurd hoor Amber

Sas haalde bij de zadelproef ook geen A... Het bleef bij een Btje.
Vanwege haar "matige" gangenwerk.
Ze heeft tóch het prestatie predicaat gehaald door gewoon de LL dressuur + B springen te doen.
En die LL is prima te halen met een paard met zeer matige gangen. Gewoon keurig op de letter rijden en geen fouten maken.
Mijn punten aantal was meer dan genoeg om die LL ruimschoots binnen te slepen

Fjordy is ook echt niet ruim idd.. Maar LL word hem echt niet. Een gewone dressuur preof gaat ook niet. Ach het ligt mij ook niet

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
-
Vera
Bericht
door Vera » ma 05 dec 2011, 11:50
jammer amber, ik had ook wel verwacht dat er een B in zou zitten, omdat ze bij de abop heel anders kijken dan bij de dressuurproeven, maar niet dus.
Wat had fjordy gedaan dat ze maar een 5 voor het karakter kreeg?
Zelfs Vera kreeg nog een 8 terwijl ze een paar keer heeft gesteigerd.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo