Het is inmiddels alweer 3 weken geleden dat we onze Fjord X Pinto hengst kruising van bijna 2 jaar opgehaald hebben. We vielen voor zijn vriendelijke uitstraling en uiterlijk, en helemaal voor het karakter wat hij toonde tijdens de bezichtiging. Toen we hem 3 weken geleden ophaalden, was zijn eerste ontmoeting met de trailer en het vervoeren. Hij aarzelde even bij het oplopen van de laadklep, maar bleef er wel kalm onder. Onder begeleiding en veel geduld konden we hem de klep op helpen, waarna hij zelf erop liep. Onderweg voelden we hoe hij zich rechtop hield tegen de zijkant van de trailer, maar zo braaf stond ook toen we even moesten tanken. Bij aankomst op de opfok, gespannen maar nog steeds braaf liep hij in een keer super de trailer af, ondanks een razende stalmachine die achter hem opdook. Naar de weide toe onder een enge lange donkere brug door, die had hij nog noooooit in zijn leven gezien. Hij liep dapper mee, twijfelde daarna toch even toen het donkerder om hem heen werd. Weer rustig gepraat en begeleid en toen liep hij hartstikke dapper mee het duister in. Toen wist ik al dat het qua karakter helemaal goed zat.
Nu 3 weken verder.. De hengsten zijn van de weide naar de uitloopstallen verplaatst waar ze in groepen zijn opgedeeld. Zondag ben ik weer bij hem geweest en heb ik mijn mannetje eindelijk eens 1 op 1 kunnen verzorgen. Uit de stal gehaald en op de poetsplaats in de loods gezet. Hier heb ik hem eens echt lekker gepoetst. Dit was voor ons de eerste keer echt samen. Hij stond super braaf vast aan touw met een voetje op rust. Lekker geborsteld en getut. Daarna de voetjes gevraagd. Dit had hij wel al geleerd, maar de eerste keer nu bij mij sinds 3 weken. Dus ik had me al voorbereid op onbegrip. Maar direct bij het vastpakken van zijn voet en commando "voetje" kwam zijn voet heel soepel en lichtjes omhoog. En dit bij alle 4 de voetjes. Bij de achterbenen zocht hij toch nog wat balans. Maar ik was voor de zoveelste keer met stomheid verslagen.
Volgende proef, lekker wandelen op het erf samen met een vriendin en haar hengstje die bij History in de stal staat. Overal op het erf waren wapperende zeilen, stonden tractors, koeien en vrachtwagons met hooi erop. History was alert, maar liep constant met een lange ontspannen lijn naast me. Natuurlijk bleef ik zelf alert, het blijft een onvoorspelbare jonge hengst. Maar ook na zondag.. ik kon wel huilen van geluk.
Keer op keer bewijst History weer precies wat ik zoek in een paard. Ik ben dus ook zo ontzettend trots op hem en nog meer benieuwd naar wat de toekomst voor ons gaan brengen!
Gewoon omdat ik zo ontzettend trots ben op hem!
Gewoon omdat ik zo ontzettend trots ben op hem!
History: Trotse eigenares sinds 11-10-2013
Re: Gewoon omdat ik zo ontzettend trots ben op hem!
Daar mag je ook trots op zijn! ! Wat leuk dat hij zo stoer en braaf is.
Dat is alvast een stukje super karakter.....

Dat is alvast een stukje super karakter.....
* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
Heel fijn dat het gevoel meteen zo goed zit! Daar ga je nog leuke jaren mee tegemoet!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Wat leuk zeg!! Veel geluk nog met hem!