toen kleine Jinera geboren werd en bleek dat ze grijs was is dat veranderd in een leuke jonge merrie. omdat er toen onderzekerheid was betreft onze weides heb ik dat toen af moeten blazen. nu staan we sinds half september onder contract betreft de huur van de grond en is er dus meer zekerheid.. (wat valt er dan een last van je schouders!)
maar ik vond 2 eigenlijk wel prima, ondanks dat er mogelijkheden zijn voor meer vond ik het wel even genoeg. tot er een week geleden een berichtje bij mij binnen kwam. of ik iemand wist voor een 3 jarige fjorden ruin. uuh, nee niet echt was mijn antwoord. maar er zat haast achter, hij moest voor de winter weg zijn anders zou hij evt. voor de dood worden verkocht. dat vond ik sonde van een jong dier en ik ben dus afgelopen vrijdag vrijblijvend bij deze ruin gaan kijken.
daar aangekomen staat er een ontzettend nieuwsgierige en blije gup te kijken, toen ik ook nog eens hoorde dat zijn vader Zortin was waren dat natuurlijk ook weer pluspunten. al met al hebben we er goed over nagedacht en toch besloten er voor te gaan. hoewel ik perse een merrie wou, maar dat heb ik maar laten varen.
zo geschiede dat ik vandaag samen met mijn vader in de auto ben gestapt en deze mooie kerel op ben gaan halen. nu is het dus zo dat Jinera nu een nieuw vriendje heeft, dus die is gelijk van moeders af gehaald en gaat nu zelfstandig door het leven, hoewel ze het daar absoluut niet mee eens was..

Meet Guus (Zortin X Bianca v. Ohlsen Junior)

hij is nog heerlijk groen, kent alleen longeren en de stemhulpen (hoewel ik daar al erg blij mee ben! ). hij mag nu eerst even wennen aan zijn nieuwe huisje en daarna mag hij langzaamaan aan het werk. niet te vaak en te veel want hij is nog lekker overbouwd.