Terug van weggeweest!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
kristelhans

Terug van weggeweest!

Bericht door kristelhans » wo 25 sep 2013, 10:44

Hoi!

Even een Beer update...

Een paar mensen hier hebben wellicht meegekregen dat Beer een tijdje, bijna 2 maanden, uit de running is geweest. In de zomervakantie heb ik die 60 km wedstrijd gereden, niks aan de hand, na een week lekker losgewerkt en een lanterfant buitenritje gedaan en ook niks aan de hand. Toen ging ik op vakantie, kwam terug, meteen naar Beer..en in stap en draf niks aan de hand, linkergalop ook niet maar rechts...poeh..ik schrok me rot. Alleen maar overkruist willen galopperen of verkeerd. Beer is het type paard dat alles gehoorzaam voor je doet, hij kliert niet, is nooit onwillig of narrig en ik had dus na een paar keer proberen ook het gevoel dat ik gewoon moest stoppen.

Afgezadeld en even in de longeerring gedaan..alleen maar overkruist en moeilijk, hij had duidelijk last van zijn lijf. Osteo gebeld, weekje later had ze tijd en het was niet verbeterd in die tussentijd. Beer had 4 wervels vast ter hoogte van zijn bekken dus kon niet kantelen. Vervelend en zou de problemen kunnen verklaren. Behandeld en een week rust, na die week moest ik hem weer oppakken aan de hand..nou, ik stond te janken in de longeerbak want Beer begon te staken (en dat heeft hij echt nog nooit gedaan) en wilde niks meer. Ik wist het even niet meer..

Osteo weer gebeld en in overleg met haar een afspraak met de kliniek gemaakt. Beer liep niet kreupel maar ontzag zijn rechterachterbeen dus ik wilde wel een kreupelheidsonderzoek. De meneer van de kliniek was ook osteo en fysio voor paarden en dus dierenarts en het hele verhaal verteld. Hij stelde voor het toch nog heel even aan te kijken omdat het heel kort geleden was dat Beer behandeld was en omdat hij dacht dat mijn osteo heel degelijk was, dus of ik dan na het weekend nog eens wilde proberen en dan weer contact opnemen.

Zo gezegd, zo gedaan..en verrek..maandagmiddag en Beer galoppeerde gewoon rechtsom! Wel wat stijf maar zeker correct.. Ik de kliniek weer gebeld en in overleg besloten de afspraak dan maar te cancellen om het nog even aan te zien.

Iedere dag aan de hand gewerkt en het verbeterde dus echt. Aan de hand werken vind ik echt k*t..haha dus opdat ie gewoon echt niet kreupel was er weer op gegaan. Eerste dagen rek en strek werk gedaan in stap en draf en af en toe een galopje meegepakt..soms verkeerd en soms goed maar ik had vooral weer een heeeeeel werkwillig paard onder me.

Afgelopen zaterdag de eerste buitenrit weer gemaakt, heuveltjes stappen op de Lemelerberg voor de achterhand en het aangalopperen op rechte stukken is goed gelukt! Nu ben ik de galop in de bak weer aan het opbouwen en het gaat GOEHOED! Ik ben zo opgelucht dat het waarschijnlijk toch 'gewoon' die wervels waren gecombineerd met spieren en extreme harkerigheid.. Binnenkort starten we weer met lessen bij Femke Beljon, zoooo'n zin in!

Ik denk dat Beer in de wei een glijer heeft gemaakt..hij is erg lomp en stoeit echt heel veel met een supergrote ruin in de groep en af en toe ligt er dan weer een op z'n bek..Nu is alles in ieder geval weer goed. Wilde ik even delen met jullie. :)

Paar plaatjes van gisteren. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Freek

Re: Terug van weggeweest!

Bericht door Freek » wo 25 sep 2013, 11:50

oh dat is wel flink schrikken als je terug komt van je vakantie en is iets met je paard, maar ben blij dat alles goed is afgelopen voor jullie 2!!!
de knapste fjorden heb ik dadelijk op stal :P hou super veel van mijn knapperds! love them 4-ever :L)
janna
Contacteer:

Bericht door janna » wo 25 sep 2013, 15:37

Fijn dat hij weer helemaal lekker loopt nu, toch even schrikken. Maar wel echt heel netjes van de kliniek, meestal willen die toch doordrukken i.c.m. kosten.
Jullie gaan wel super lekker door de baan hoor als ik die eerste foto zie, wat een stoere kerel!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 25 sep 2013, 15:44

Dank, inderdaad schrikken..gelukkig is het goed gekomen. Inderdaad netjes van de kliniek..heb ze nog even laten weten dat het inmiddels goed gaat en vonden ze leuk!

Van mij mag Beer zij neus iets verder eruit hebben in draf...ben vandaag bezig geweest met iets meer lengte in de hals, ging lekker! Ik zie echt nooit rijfoto's van mezelf dus wel fijn om te zien wat er anders en beter kan. Maar ik ben zeeeeeker al heel tevreden met het beeld. Volgende week tandarts en morgen de smid en dan kunnen we lekker de herfst in!
Krista

Bericht door Krista » wo 25 sep 2013, 16:46

Fijn dat hij weer de oude is Kristel! Het is altijd naar als je beestje niet goed is zo ineens maak je je toch zorgen...
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 25 sep 2013, 18:19

Nou inderdaad... Hoe is het met die van jou? Had koliek gehad toch?
Jowien

Bericht door Jowien » wo 25 sep 2013, 18:25

Dat ziet er toch weer fijn uit! Lekker dat ie weer de oude is. Kun je weer genieten!
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Ootje

Bericht door Ootje » wo 25 sep 2013, 18:37

Fijn dat het weer goed gaat met Beer!
Odette&Fenna
Nathalie

Bericht door Nathalie » wo 25 sep 2013, 21:17

Goed dat het allemaal weer fijn loopt...of eigenlijk...dat HIJ helemaal weer fijn loopt :) Kan me voorstellen dat dat een moeilijk moment was dat Beer even helemaal niets meer wilde.
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Bailey

Bericht door Bailey » wo 25 sep 2013, 21:21

Superfijn Kris dat jullie weer helemaal back on track zijn! Top!

Kan me voorstellen dat het ontzettend frustrerend is als je altijd-gemotiveerde toppaard ineens niet meer wil, en het niet goed voelt. Goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd en nu weer zo fijn aan't rijden bent!
Esther

Bericht door Esther » do 26 sep 2013, 05:31

Fijn voor jullie.
Gelukkig heb je op tijd aan de bel getrokken en gevoeld dat er iets mis was!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » do 26 sep 2013, 09:49

Ik zag her en der wel een berichtje op FW over Beer. Fijn dat je even een update hebt geplaatst, ik vroeg me al af wat er aan de hand was!
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Viv

Bericht door Viv » do 26 sep 2013, 10:08

Herkenbaar hoor, en het duurt even voor het lichaam aan een nieuwe stand van werveltjes gewend is. Blij dattie het weer doet meis.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Rosantjuh(L)banjer

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » do 26 sep 2013, 17:11

Fijn dat het weer goed gaat met je lieve grote vriend.
Wat kan je dan met je handen in het haar zitten als het dan niet goed gaat.
Top meid wat heb je hem toch lekker aan het lopen op die foto's na 2 maanden geknoei gehad te hebben.. +:)+
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Afbeelding
Tot een kleine BellaX Winser G

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Annne

Bericht door Annne » do 26 sep 2013, 17:59

Fijn dat het weer goed gaat met Beer!
De rijfoto's zien er goed uit :)
Do, mijn eerste eigen paard!
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 26 sep 2013, 18:52

Fijn dat Beer weer gefixt is :D . En nu maar weer lekker rijden.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 08 okt 2013, 11:15

Gisteren weer een sprong vooruit gemaakt..wauw, zo fijn! Nu al zin om straks weer op te stappen. Beer doet het zo onwijs knap...heb zelfs online naar een dressuuroutfit gekeken hahahahaha!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 08 okt 2013, 12:29

Heerlijk Kristel dat het weer goed gaat, geeft de burger moed...stap hier vanavond hopelijk weer op na een soortgelijk wervel-incident bij Bink 2 weken geleden, minder hevig, maar die had ook duidelijk het niet helemaal lekker.
Geluk is de vrucht van intens werk
rowenna

Bericht door rowenna » di 08 okt 2013, 12:35

Super zeg dat het weer zo goed met hem gaat.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Plaats reactie