Even een Beer update...
Een paar mensen hier hebben wellicht meegekregen dat Beer een tijdje, bijna 2 maanden, uit de running is geweest. In de zomervakantie heb ik die 60 km wedstrijd gereden, niks aan de hand, na een week lekker losgewerkt en een lanterfant buitenritje gedaan en ook niks aan de hand. Toen ging ik op vakantie, kwam terug, meteen naar Beer..en in stap en draf niks aan de hand, linkergalop ook niet maar rechts...poeh..ik schrok me rot. Alleen maar overkruist willen galopperen of verkeerd. Beer is het type paard dat alles gehoorzaam voor je doet, hij kliert niet, is nooit onwillig of narrig en ik had dus na een paar keer proberen ook het gevoel dat ik gewoon moest stoppen.
Afgezadeld en even in de longeerring gedaan..alleen maar overkruist en moeilijk, hij had duidelijk last van zijn lijf. Osteo gebeld, weekje later had ze tijd en het was niet verbeterd in die tussentijd. Beer had 4 wervels vast ter hoogte van zijn bekken dus kon niet kantelen. Vervelend en zou de problemen kunnen verklaren. Behandeld en een week rust, na die week moest ik hem weer oppakken aan de hand..nou, ik stond te janken in de longeerbak want Beer begon te staken (en dat heeft hij echt nog nooit gedaan) en wilde niks meer. Ik wist het even niet meer..
Osteo weer gebeld en in overleg met haar een afspraak met de kliniek gemaakt. Beer liep niet kreupel maar ontzag zijn rechterachterbeen dus ik wilde wel een kreupelheidsonderzoek. De meneer van de kliniek was ook osteo en fysio voor paarden en dus dierenarts en het hele verhaal verteld. Hij stelde voor het toch nog heel even aan te kijken omdat het heel kort geleden was dat Beer behandeld was en omdat hij dacht dat mijn osteo heel degelijk was, dus of ik dan na het weekend nog eens wilde proberen en dan weer contact opnemen.
Zo gezegd, zo gedaan..en verrek..maandagmiddag en Beer galoppeerde gewoon rechtsom! Wel wat stijf maar zeker correct.. Ik de kliniek weer gebeld en in overleg besloten de afspraak dan maar te cancellen om het nog even aan te zien.
Iedere dag aan de hand gewerkt en het verbeterde dus echt. Aan de hand werken vind ik echt k*t..haha dus opdat ie gewoon echt niet kreupel was er weer op gegaan. Eerste dagen rek en strek werk gedaan in stap en draf en af en toe een galopje meegepakt..soms verkeerd en soms goed maar ik had vooral weer een heeeeeel werkwillig paard onder me.
Afgelopen zaterdag de eerste buitenrit weer gemaakt, heuveltjes stappen op de Lemelerberg voor de achterhand en het aangalopperen op rechte stukken is goed gelukt! Nu ben ik de galop in de bak weer aan het opbouwen en het gaat GOEHOED! Ik ben zo opgelucht dat het waarschijnlijk toch 'gewoon' die wervels waren gecombineerd met spieren en extreme harkerigheid.. Binnenkort starten we weer met lessen bij Femke Beljon, zoooo'n zin in!
Ik denk dat Beer in de wei een glijer heeft gemaakt..hij is erg lomp en stoeit echt heel veel met een supergrote ruin in de groep en af en toe ligt er dan weer een op z'n bek..Nu is alles in ieder geval weer goed. Wilde ik even delen met jullie.

Paar plaatjes van gisteren.