Ujord & Dessa

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
ujord

Ujord & Dessa

Bericht door ujord » ma 21 jan 2013, 20:05

Hoi allemaal.

Maar eens een update van ons. Even wat minder actief geweest op het forum(wel veel gelezen, maar minder gepost). Drukke periode achter de rug. Zelf verhuist en de paarden 3x verhuist in 10 maanden tijd. Stonden op een super, stal in Spoordonk, maar door verhuizing was die afstand niet meer te doen. Toen de paardjes richting hier gehaald. Privestal, op zich prima maar zo achteraf dat ik er amper alleen durfde te zijn in de avond uurtjes, dus toch na 5 weken weer gegaan. Sta nu weer op een iets grotere pensionstalling, maar heb het er zo fijn. Hele lieve mensen en een 5 sterrenhotel voor mn dames. Ze hadden eigenlijk geen plek alleen nog een opfokstal, maar dat maakte me niet uit. Achteraf vind ik het heel gaaf. Lekker samen in een enorme stal. Het ziet er zo gezellig uit van die muppies tot de knietjes in t stro, heerlijk!!

Dessa doet het erg goed. Wedstrijden even stil door de verhuizingen, maar starten volgende maand weer. Ben heel blij dat Des op mn pad is gekomen. Inmiddels zijn we echt maatjes. Ook gaan we met regelmaat het bos in en zijn we bezig met van alles en nog wat. We lessen sinds kort bij Leandra Theunissen vanruiternaartrainer.nl. Leandra is ook osteo en deze combi vind ik zelf echt super fijn. Een hele nieuwe manier van lessen, maar super leuk.

Met Ujord heb ik erg in mn maag gezeten. Ik heb in september besloten om te stoppen met mn wedstrijden. Mocht M2 met haar starten en had alles er redelijk in zitten, maar haar galop is gewoon haar zwakste punt. In de M1 was dit al een zwak punt, maar in de M2 doet dit ons gewoon de das om. De trainingen werden zo`n frustratie en Ujord raakte haar plezier kwijt en dat was nu net wat ik niet wilde. Zij had er duidelijk geen plezier meer in en ik daarom ook niet. Ik rijd puur voor mn lol en als er geen lol meer bij je paard is dan moet je eens gaan nadenken of je wel op de juiste wijze bezig bent, vind ik, dus zo gezegd, zo gedaan en de druk van de ketel gehaald. Ik vond het heel lastig, omdat ik de dressuurwedstrijden niet kwijt wilde raken, maar gelukkig heb ik met Dessa een hele leuke nieuwe dressuuruitdaging. Echter merkte ik al snel dat Ujord en ik een uitdaging missen. Ik ben weer van alles met haar gaan doen: heel veel naar buiten, springen, crossen, VD, lange lijnen enz. en de ontspanning die er weer is, vind ik heerlijk, maar een nieuwe uitdaging is nodig. Ik wil weer gericht ergens op kunnen trainen, ergens naar toe kunnen werken. Springen vind ik heel leuk, maar niet op wedstrijd niveau. Bij 70/80 cm heeft mn lef echt zn max bereikt. Samen met 2 andere FW` ers gaan we nog een trec training volgen. Ik hoopte dat ik hiermee duidelijk zou gaan krijgen of de combi van buitenrijden en wedstrijden iets voor me zou zijn, maar de verenging waar we dit zouden gaan doen, komt niet echt to the point. Ondertussen het endurance-forum in de gaten gehouden en al aan de slag gegaan met een trainingsschema. Het lijkt me geweldig zover ik het na het lezen van het forum en diverse sites kan zeggen, maar ben verder echt een leek in deze wereld. Ik vind het zo spannend om hier aan te gaan beginnen en wilde me eigenlijk nog beter oriënteren. Heeft iemand een idee of er ergens workshops worden gegeven. Heb op pendurance.nl wel een praktijk en theorie cursus gevonden in Epe. De drempel voor mij is echt om hier alleen aan te beginnen, daar voel ik me een te groot leek voor.
Dus als iemand tips heeft heel graag, want loop een beetje vast in mn plannen door mijn eigen onzekerheid.

Dan weten jullie hoe het met ons staat en gaat.
Ik ga weer lekker mee posten nu het hier weer rustiger is :D
Laatst gewijzigd door ujord op ma 21 jan 2013, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Ujord (v. Tunar) :+:
M1 + 12 eindstand

Dessa (v. Kventin) :+:
L1+ 6

Eefje :+:
Onze kleine grote draak
Esther

Re: Ujord & Dessa

Bericht door Esther » ma 21 jan 2013, 20:32

Een nieuw plekje dus, is toch altijd even afwachten hoe het is. Zo achteraf en dan in het donker zal best eng zijn, zeker als je dat niet gewend bent.
Komen ze straks nog in een afzonderlijke box of is het de bedoeling dat ze in de grote stal blijven met z'n tweeën?
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
ujord

Bericht door ujord » ma 21 jan 2013, 20:41

Ja ik vond het echt eng. Er was ook recent ingebroken en had er gewoon een naar gevoel bij.
In eerste instantie wilde ik ze weer in een aparte box hebben, maar dit vind ik zo super. Ze kunnen heel goed samen en hebben een zee van ruimte en het is voor hun heel lekker. Ze hebben constant contact met elkaar als ze willen en als ze even geen zin hebben in elkaar dan is daar ook voldoende ruimte voor. Dus wat mij betreft laat ik ze lekker staan :))
M1 + 12 eindstand

L1+ 6

Onze kleine grote draak
Dennis

Bericht door Dennis » ma 21 jan 2013, 22:25

Dat klinkt als een fijne stal! Waar is het precies? Ik zie net dat je uit de buurt komt :)
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Anna

Bericht door Anna » di 22 jan 2013, 01:04

Toch wel lekker dat je weer een goede stal heb gevonden met alle ruimte en dat Dessa lekker gaat met dressuur nu nog de juiste uitdaging met Ujord. :D
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
ujord

Bericht door ujord » di 22 jan 2013, 05:47

@ Dennis. Fam. Sanders in st.oedenrode. :)ddd
Woon zelf in Son nu. Is me nooit opgevallen dat je zo dichtbij woont!!
M1 + 12 eindstand

L1+ 6

Onze kleine grote draak
Jowien

Bericht door Jowien » di 22 jan 2013, 06:16

Heerlijk toch, samen in een grote stal!
Endurance-tip: ga eerst een wedstrijd groomen of vrijwilligen, daar leer je veel van en kan je op een makkelijke manier een wedstrijd meemaken. Is altidj erg gezellig. En kom in het endurance-topic hier op FW, bij Fjord in de Sport! Endurance kan een heerlijke uitdaging zijn, het is op een heel andere maar ook intensieve manier bezig zijn met je paard.
Tripalon is misschien ook wat voor jou, ken je dat? Dat is een soort mini-sgw kruising Trec. Dressuurproef, buitenrit met sprongen en opdrachten en nog een springparcoursje. Er zijn er jaarlijks 2 of 3 dat ik weet (Laren, Gorssel en ..?).
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 22 jan 2013, 06:29

Ooh, wat klinkt de stal fijn!

Wij rijden ook endurance en het is fantastisch! Prachtige ritten, uitgezet en met kaart, leuke sfeer, aardige mensen en toch dat wedstrijdelement. De tip van Jowien is een goeie, een keer groomen kan heel verhelderend zijn, meekijken bij de veterinaire keuringen en gewoon lekker op het terrein rondstruinen. Gewoon een dagje kijken is ook leuk, ook al is het geen kijksport omdat het hoofdterrein eigenlijk alleen start/finish (en soms vetgate) is maar je kunt iedereen honderduit vragen stellen.

De trainingen worden in Epe, gok ik, door Suzanne verzorgd? Leuke meid ik vermoed dat het heel leerzaam is. Je kunt ook een oproepje plaatsen op het forum om eens samen te gaan rijden met iemand uit je buurt die ervaring heeft om zo van alles te weten te kunnen komen. Als je wat dichterbij woonde konden wij een keer afspreken, 2 fjorden is wel het leukst natuurlijk! ;)

Succes en veel plezier met uitpluizen!
Fran

Bericht door Fran » di 22 jan 2013, 08:03

Hey Anne,
Fijn dat je nu je plekkie hebt gevonden! Wij hadden het zelfde probleem, maar hier nu ook alles goed.
Paula is ook niet echt een dressuurruiter en heeft ook de uitdaging met Olaf gevonden in de Endurance, zij heeft vorig jaar voor haar verjaardag zo'n training gekregen van Pendurance.nl, ze vond het echt heel leuk en leerzaam!
Misschien kunnen jullie keertje samen gaan?

Veel plezier!
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Fran

Bericht door Fran » di 22 jan 2013, 08:04

Jowien schreef:Heerlijk toch, samen in een grote stal!
Endurance-tip: ga eerst een wedstrijd groomen of vrijwilligen, daar leer je veel van en kan je op een makkelijke manier een wedstrijd meemaken. Is altidj erg gezellig. En kom in het endurance-topic hier op FW, bij Fjord in de Sport! Endurance kan een heerlijke uitdaging zijn, het is op een heel andere maar ook intensieve manier bezig zijn met je paard.
Tripalon is misschien ook wat voor jou, ken je dat? Dat is een soort mini-sgw kruising Trec. Dressuurproef, buitenrit met sprongen en opdrachten en nog een springparcoursje. Er zijn er jaarlijks 2 of 3 dat ik weet (Laren, Gorssel en ..?).
Bussloo toch? (vlakbij Apeldoorn)
janna
Contacteer:

Bericht door janna » di 22 jan 2013, 09:54

Wat grappig ik zie de naam Leandra Teunissen staan, daar heb ik nog mee in de klas gezeten. Wist dat ze door wou met wat ze bij John en Monya deed maar leuk om te horen dat ze ook echt bezig is op deze wijze.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Dennis

Bericht door Dennis » di 22 jan 2013, 10:54

ujord schreef:@ Dennis. Fam. Sanders in st.oedenrode. :)ddd
Woon zelf in Son nu. Is me nooit opgevallen dat je zo dichtbij woont!!
Wat leuk! Mijn paarden staan ook Sint oederode!
ujord

Bericht door ujord » di 22 jan 2013, 17:37

Waar sta jij dan ergens Dennis?
M1 + 12 eindstand

L1+ 6

Onze kleine grote draak
Dennis

Bericht door Dennis » di 22 jan 2013, 18:22

Ik heb ze op de koeveringsedijk staan, eigenlijk bijna tegen de A50 aan, vlakbij manege de Leijer
Freek

Bericht door Freek » wo 23 jan 2013, 19:42

zo wat leuk om te lezen dat er nog een paar mensen op het forum in de buurt van eindhoven staan en die stal ujord waar je het over hebt lijkt dus echt een paradijs voor paarden :) en dennis; die manege ken ik maar ben er nooit geweest. de mijne staat op pensionstalling in nederwetten
de knapste fjorden heb ik dadelijk op stal :P hou super veel van mijn knapperds! love them 4-ever :L)
Erpel

Bericht door Erpel » wo 23 jan 2013, 20:02

Anne, wat fijn dat Dessa het zo goed doet! Met Ujord kom je er uiteindelijk ook wel :)

Ik ga pas over één a twee maanden ongeveer weer contact opnemen met de trec-vereniging. Ik heb winterstop gehad en nu met de sneeuw is het hier ook niet erg gemakkelijk trainen helaas.

Waar sta jij dan met Freek?
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. :D
ujord

Bericht door ujord » do 24 jan 2013, 13:16

Bedankt voor de handige tips.
Groomen is idd een strak plan. Als iemand n groom kan gebruiken laat maar horen.

Dat komt zeker goed Nikky. Een nieuwe uitdaging zal haar goed doen. Ze gaat zo graag mee op pad.
M1 + 12 eindstand

L1+ 6

Onze kleine grote draak
ujord

Bericht door ujord » do 24 jan 2013, 13:18

kristel dat is idd Suzanne die dat doet.

Oh leuk dat Paula ook bezig is. Is ze al gestart?
M1 + 12 eindstand

L1+ 6

Onze kleine grote draak
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » do 24 jan 2013, 19:08

Fijn weer eens een update te lezen! Ik hoop dat je snel weer een doel hebt om voor te trainen met Ujord en weer een keertje foto's zou leuk zijn!

Succes met Dessa, als je straks weer gaat starten!
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Fran

Bericht door Fran » za 26 jan 2013, 21:59

ujord schreef:kristel dat is idd Suzanne die dat doet.

Oh leuk dat Paula ook bezig is. Is ze al gestart?
Ja, paar keer ging het heel goed, andere keer minder.
Op de nieuwe stal staat we dichterbij het bos dus kan ze wat makkelijker trainen, hopelijk aankomend seizoen weer succesvol!
Je kan ook met ons mee groomen, maar ik weet nog niet waar paula aan de start wil komen.
Plaats reactie