Maar eens een update van ons. Even wat minder actief geweest op het forum(wel veel gelezen, maar minder gepost). Drukke periode achter de rug. Zelf verhuist en de paarden 3x verhuist in 10 maanden tijd. Stonden op een super, stal in Spoordonk, maar door verhuizing was die afstand niet meer te doen. Toen de paardjes richting hier gehaald. Privestal, op zich prima maar zo achteraf dat ik er amper alleen durfde te zijn in de avond uurtjes, dus toch na 5 weken weer gegaan. Sta nu weer op een iets grotere pensionstalling, maar heb het er zo fijn. Hele lieve mensen en een 5 sterrenhotel voor mn dames. Ze hadden eigenlijk geen plek alleen nog een opfokstal, maar dat maakte me niet uit. Achteraf vind ik het heel gaaf. Lekker samen in een enorme stal. Het ziet er zo gezellig uit van die muppies tot de knietjes in t stro, heerlijk!!
Dessa doet het erg goed. Wedstrijden even stil door de verhuizingen, maar starten volgende maand weer. Ben heel blij dat Des op mn pad is gekomen. Inmiddels zijn we echt maatjes. Ook gaan we met regelmaat het bos in en zijn we bezig met van alles en nog wat. We lessen sinds kort bij Leandra Theunissen vanruiternaartrainer.nl. Leandra is ook osteo en deze combi vind ik zelf echt super fijn. Een hele nieuwe manier van lessen, maar super leuk.
Met Ujord heb ik erg in mn maag gezeten. Ik heb in september besloten om te stoppen met mn wedstrijden. Mocht M2 met haar starten en had alles er redelijk in zitten, maar haar galop is gewoon haar zwakste punt. In de M1 was dit al een zwak punt, maar in de M2 doet dit ons gewoon de das om. De trainingen werden zo`n frustratie en Ujord raakte haar plezier kwijt en dat was nu net wat ik niet wilde. Zij had er duidelijk geen plezier meer in en ik daarom ook niet. Ik rijd puur voor mn lol en als er geen lol meer bij je paard is dan moet je eens gaan nadenken of je wel op de juiste wijze bezig bent, vind ik, dus zo gezegd, zo gedaan en de druk van de ketel gehaald. Ik vond het heel lastig, omdat ik de dressuurwedstrijden niet kwijt wilde raken, maar gelukkig heb ik met Dessa een hele leuke nieuwe dressuuruitdaging. Echter merkte ik al snel dat Ujord en ik een uitdaging missen. Ik ben weer van alles met haar gaan doen: heel veel naar buiten, springen, crossen, VD, lange lijnen enz. en de ontspanning die er weer is, vind ik heerlijk, maar een nieuwe uitdaging is nodig. Ik wil weer gericht ergens op kunnen trainen, ergens naar toe kunnen werken. Springen vind ik heel leuk, maar niet op wedstrijd niveau. Bij 70/80 cm heeft mn lef echt zn max bereikt. Samen met 2 andere FW` ers gaan we nog een trec training volgen. Ik hoopte dat ik hiermee duidelijk zou gaan krijgen of de combi van buitenrijden en wedstrijden iets voor me zou zijn, maar de verenging waar we dit zouden gaan doen, komt niet echt to the point. Ondertussen het endurance-forum in de gaten gehouden en al aan de slag gegaan met een trainingsschema. Het lijkt me geweldig zover ik het na het lezen van het forum en diverse sites kan zeggen, maar ben verder echt een leek in deze wereld. Ik vind het zo spannend om hier aan te gaan beginnen en wilde me eigenlijk nog beter oriënteren. Heeft iemand een idee of er ergens workshops worden gegeven. Heb op pendurance.nl wel een praktijk en theorie cursus gevonden in Epe. De drempel voor mij is echt om hier alleen aan te beginnen, daar voel ik me een te groot leek voor.
Dus als iemand tips heeft heel graag, want loop een beetje vast in mn plannen door mijn eigen onzekerheid.
Dan weten jullie hoe het met ons staat en gaat.
Ik ga weer lekker mee posten nu het hier weer rustiger is