Bezoek van de chiropractor
Bezoek van de chiropractor
Nu Ireen nog langer bij ons blijft (de kwpn tuiger) hebben we besloten haar te laten behandelen voor haar strubbelingen in de stellingen.
Vanmiddag om half 5 was Aimee de rooij bij ons op stal. Ik had dit allemaal met haar kortgesloten en ze was netjes op tijd.
Allereerst wat algemene informatie over Ireen, leeftijd en achtergrond. Eigenlijk weten we niet sinds wanneer ze al last heeft van haar rug- en beenspieren. Toen ze twee jaar geleden bij ons kwam hebben we haar alleen recreatief gereden en was er niks aan de hand. Naar mate er meer gereden werd wilde de pension eigenaar wel eens wat wedstrijdjes gaan doen en les volgen. Ook wanneer ik een jaar geleden onder het zadel met haar begon merkte ik in de stelling strubbelingen.
Afgelopen winter had mijn pensioneigenaar naar Aiméé gebeld maar ze had een operatie aan haar knie achter de rug, dus zou ze terugbellen als ze weer aan de slag zou gaan. In maart j.l. is mijn pensioneigenaar overleden en toen heeft de tijd rondom de paarden stil gestaan en is er niets meer geregeld van chiropractie voor Ireen.
Nu ze bij ons blijft en me vriend lekker met haar wil gaan rijden vonden we het belangrijk dat ze toch nog eens werd nagekeken.
Er zitten daadwerkelijk eigenlijk twee knopen in haar lichaam, na een uur behandeling met kneeën, duwen en naaldjes was de behandeling gebeurd. Nu een dag rust, langzaam opbouwen en over 1,5 week contacten met Aimée wat de vorderingen zijn en waarschijnlijk een vervolg afspraak.
Ik ben erg benieuwd naar wat het resultaat kan gaan zijn. Aimée kon het moeilijk inschatten, omdat Ireen er al langer mee loopt.
Erg leuk was dat ze dus bij heel veel FW'ers is geweest, ze benoemde Anita, Annabel en Wendy. Lekker kunnen kletsen dus!
Vanmiddag om half 5 was Aimee de rooij bij ons op stal. Ik had dit allemaal met haar kortgesloten en ze was netjes op tijd.
Allereerst wat algemene informatie over Ireen, leeftijd en achtergrond. Eigenlijk weten we niet sinds wanneer ze al last heeft van haar rug- en beenspieren. Toen ze twee jaar geleden bij ons kwam hebben we haar alleen recreatief gereden en was er niks aan de hand. Naar mate er meer gereden werd wilde de pension eigenaar wel eens wat wedstrijdjes gaan doen en les volgen. Ook wanneer ik een jaar geleden onder het zadel met haar begon merkte ik in de stelling strubbelingen.
Afgelopen winter had mijn pensioneigenaar naar Aiméé gebeld maar ze had een operatie aan haar knie achter de rug, dus zou ze terugbellen als ze weer aan de slag zou gaan. In maart j.l. is mijn pensioneigenaar overleden en toen heeft de tijd rondom de paarden stil gestaan en is er niets meer geregeld van chiropractie voor Ireen.
Nu ze bij ons blijft en me vriend lekker met haar wil gaan rijden vonden we het belangrijk dat ze toch nog eens werd nagekeken.
Er zitten daadwerkelijk eigenlijk twee knopen in haar lichaam, na een uur behandeling met kneeën, duwen en naaldjes was de behandeling gebeurd. Nu een dag rust, langzaam opbouwen en over 1,5 week contacten met Aimée wat de vorderingen zijn en waarschijnlijk een vervolg afspraak.
Ik ben erg benieuwd naar wat het resultaat kan gaan zijn. Aimée kon het moeilijk inschatten, omdat Ireen er al langer mee loopt.
Erg leuk was dat ze dus bij heel veel FW'ers is geweest, ze benoemde Anita, Annabel en Wendy. Lekker kunnen kletsen dus!
Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Re: Bezoek van de chiropractor
Houden jullie Ireen?! Wat leuk voor jullie allebei!
Klinkt als een goede beslissing om haar te laten behandelen. Ik ben benieuwd naar haar vorderingen nu.
Klinkt als een goede beslissing om haar te laten behandelen. Ik ben benieuwd naar haar vorderingen nu.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Ze blijft voorlopig toch nog in het bezit van de eigenaresse. Er was een koper uit de Veluwe, maar dit werd haar allemaal nog wat te veel nadat haar man nu nog maar 7 maanden overlegen is. Na overleg met mij, of ik de zorg allemaal nog zie zitten. Dit zag ik wel zitten en nu blijft ze gewoon.. Mocht ze ooit weer te koop komen en alles gaat goed meet haar ben ik bang dat wij haar wel zouden willen hebben.
Ik zal wel de vorderingen plaatsen als update in dit topic.
Ik zal wel de vorderingen plaatsen als update in dit topic.
Faira (Orsta X Manus)
Yoep (KWPN)

Yoep (KWPN)
Wat een leuk nieuws! Ik vind haar voor de wagen met jou ook een erg leuke combinatie! Er zit toch altijd meer gevoel achter als je denkt he, verstandige beslissing om haar dan te houden.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
`·. Yessie & Sylvy
- kristelhans
Hee, dat is toch prachtige paard uit een verkoop-topic hier? Vind haar zeeer aansprekend zo van de foto! Leuk dat je met haar aan de slag gaat en fijn dat ze een APK heeft gehad. Hopen dat het straks beter wordt.
Aimee is toen ook bij Geke geweest voor haar scheve staart. Ik vond het ook een erg prettige ervaring en Geke draagt haar staart niet meer scheef.
Fijn dat jullie de eigenaresse zo kunnen helpen. Denk ook dat het voor het paard erg fijn is, zeker nu ze onder behandeling staat en jullie het beste met haar voor hebben.
Fijn dat jullie de eigenaresse zo kunnen helpen. Denk ook dat het voor het paard erg fijn is, zeker nu ze onder behandeling staat en jullie het beste met haar voor hebben.
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
@kristelhans; Ja dat is ze inderdaad.. Ik rij haar ook al een jaar onder 't zadel en toen de eigenaar nog leefde reed ik haar als hij bijvoorbeeld 2 maanden weg was (werk in het buitenland) dus de band is er al dus als ze weggegaan was, had dat erg moeilijk geweest.
@Dennis; Oke! Ze had jou niet genoemd, maar ze heeft dr waarschijnlijk al zoveel gezien, ze zei dat ze sinds het jubileum van het stamboek steeds meer fjorden behandeld!
@Dennis; Oke! Ze had jou niet genoemd, maar ze heeft dr waarschijnlijk al zoveel gezien, ze zei dat ze sinds het jubileum van het stamboek steeds meer fjorden behandeld!
Faira (Orsta X Manus)
Yoep (KWPN)

Yoep (KWPN)
Leuk voor je dat Ireen toch blijft. Hopelijk heeft de behandeling van Aimee geholpen en kunnen jullie snel er weer lekker tegenaan!
Aimee heeft idd Heino ook verschillende keren behandeld, leuk dat ze dan ook verteld.
Aimee heeft idd Heino ook verschillende keren behandeld, leuk dat ze dan ook verteld.
Ulrich De ster 04-05-1999 06-09-2009
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink
Haha, met Aimée kun je wel kletsen over FW, ze heeft al veel leden gezien en hun Fjorden behandeld. Afgelopen donderdag was ze hier voor Celony. Ze vertelde mij toen ook van haar ongelukkige skivakantie die in no-time al weer was afgelopen.
Hopelijk kan ze voor Ireen ook wat betekenen. Leuk in ieder geval dat Ireen (voorlopig) blijft.
Hopelijk kan ze voor Ireen ook wat betekenen. Leuk in ieder geval dat Ireen (voorlopig) blijft.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Fijn dat ze behandeld is en leuk dat Aimee een hoop paarden doet van fw geeft toch een band.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Aimee hebben wij er niet bij gehad maar weet wel dat zo'n behandeling een eyeopener kan zijn. Hoop dat je al verschil merkt.
Gister moest ze een dagje rust en vandaag mag ze aan de longe. Dat ga 'k vanmiddag eens proberen, kijken wat ze doet.
Faira (Orsta X Manus)
Yoep (KWPN)

Yoep (KWPN)